Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Thursday, August 19, 2010

Harga Ayam - Menipu Macam UMNO!


Semua orang tahu..
Apabila permintaan banyak.. harga pun meningkat!
Budak Tingkatan 1 pun tahu..

So, kalau dah alasan nak kena tunggu permintaan kurang baru harga ayam turun..
Teman pun leh bagi alasan sama gak!!
aduyaiii!!
Sejak Kerajaan UMNO Malaysia ni hilangkan harga syiling ayam...
bertambah-tambah manusia yang terpaksa berlagak bodoh dan cuba membodohkan rakyat Malaysia!

Persoalannya.. bila masa permintaan ayam di Malaysia ni akan turun seturun-turunnya?
Bulan Ramadhan ni lagi la naik..
Raya Puasa nanti lagi la naik!!!
Raya Haji lagi la naik!
Deepavali lagi la naik sebab Hindu tak makan daging lembu!!!

aduyaiii!!!
sunsnake 19082010

Harga stabil selepas permintaan jatuh

KUALA LUMPUR - Persekutuan Persatuan Penternak Malaysia (FLFAM) memberi alasan penurunan harga ayam yang dijangka berlaku mulai semalam tidak menjadi berikutan permintaan terhadap barangan makanan itu masih tinggi.

Perunding Eksekutif FLFAM, Dr. Abd. Rahman Md. Salleh berkata, selagi permintaan tinggi, harga ayam tidak mungkin akan turun.

"Saya akui pernah kata harga ayam turun selepas seminggu Ramadan kerana kebiasaannya dalam tempoh itu orang ramai mula muak dan kurang makan ayam.

"Kita mungkin kena tunggu seminggu lagi sebelum permintaan terhadap daging ayam jatuh dan kesannya harga ternakan itu akan ikut turun,'' katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Beliau berkata demikian menjawab gesaan Persatuan Pengguna Subang dan Shah Alam serta Gabungan Persatuan Pengguna Malaysia (FOMCA) supaya FLFAM menunaikan janji mereka untuk menurunkan harga ayam selepas seminggu Ramadan.

5 comments:

Anonymous said...

Suruh ler Nik Aziz nasihat sikit puak2 DAP ni..supaya tak yah ler tekan kerajaan utk naik harga ayam.

Dengar2 PAS ni ada tegas ngan puak2DAP ni..

Tapi kalau PAS ni hanya harap berani marah UMNO je, salahkan UMNO je..mmm hampeh ler!!

mr edz said...

DAP ker yang jadi menteri sekarang ni?

sunsnake@budakbalun said...

apsal la pencacai UMNO yang masuk blog teman ni setakat ni bangang-bangang semuanya!

takde yang ilmiah langsung!!

please laaa...

Irama Suci said...

ntahhnya si pencacai umno yg bangang dulu kini dan selamanya...

kang kali kung said...

Kerja menegur ne bkn jatuh kt bahu org Islam jer..patutla duk dlm UPCO lg..bodoh tahap P.h.d. rupanya..