Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Sunday, January 31, 2010

Tragedi Di Ambang Perkahwinan


Pakatan Rakyat telah berkonvensyen, di sana janji telah dipadu yang konvensyen tersebut sekaligus menjadi majlis merisik dan bertunang, satu majlis perkahwinan juga telah dipersetujui bersama akan dilaksanakan, dan Zaid Ibrahim dipertanggungjawabkan untuk menjadi ketua penanggahnya (atau mentara ikut bahasa utaranya).

Dalam kemeriahan, keghairahan dan semangat meraikan kelahiran satu ikatan, satu perkara penting nampaknya telah terlupa untuk dimasukkan sebagai agenda perbincangan, iaitu taklik perkahwinan, perkara yang PAS, PKR dan DAP tidak boleh melakukannya, jika dibuat juga maka secara automatiknya gugurlah talak, kata lainnya bercerailah Pakatan Rakyat ini.

Walaupun perkahwinan belum dimeterai secara sah, andai ada taklik perkahwinan ini, sekurang-kurangnya ia mampu menjadi panduan untuk semua parti dalam komponen Pakatan Rakyat bertindak, apalagi dalam tempoh pertunangan yang bagai dikata orang-orang tua, sangat manis darahnya dan begitu banyak dugaannya ini.

Harus diingat juga, antara isi perjanjian Pakatan Rakyat selepas berkahwin nanti adalah mahu berumahtangga di istana impian bernama Putrajaya, bukan setakat mahu berbulan madu, tetapi mahu kekal di sana selama jodoh dikekalkan Tuhan! Hari ini situasinya, di Putrajaya sana ada keluarga lain sedang bermastautin, yang bernama Barisan Nasional. Sudah tentu Barisan Nasional yang sedang begitu selesa dan gembira di situ tidak dengan begitu mudah mahu berpindah dan mengizinkan Pakatan Rakyat memasukinya. Pelbagai akan dilakukan, santau angin, santau darah, hantu raya, pelesit, polong, semua akan dihantar… termasuk mungkin Azazil yang menyamar sebagai Jibrail.

Perkahwinan Pakatan Rakyat (saya tetap berdoa dalam seribu rintangan dan kepayahan, ia akhirnya tetap akan jadi kenyataan) bukanlah perkahwinan anak dara. PAS pernah berkahwin dengan Barisan Nasional dan Angkatan Perpaduan Ummah, DAP pernah berkahwin dengan Gagasan Rakyat, PKR pula kita semua maklum dari mana kebanyakan pemimpin mereka lahir, ya pemimpin seperti Zahrain Mohd Hashim itu… Sama ada janda atau balu, mereka ini datang dengan ramai anak, anak-anak yang harus didisiplinkan.

Taklik perkahwinan boleh melakukan ini, sebelum keadaan menjadi semakin parah ia harus diwujudkan segera. Tanpa ada sekatan dan batasan, sesiapa sahaja mudah merasa mereka adalah bos, mereka adalah ketua, apalagi jika adanya gelaran YB atau Majlis Pimpinan Pusat atau AJK Pusat atau Central Committee bersama nama mereka. Mereka seolah-olah punya lesen untuk layak dan berhak bagi melakukan apa sahaja, bercakap apa sahaja, tanpa ada perasaan bersalah dengan kesan yang timbul terhadap rumahtangga Pakatan Rakyat yang bakal dibina secara keseluruhannya.

Kerana senario sebeginilah mutakhir ini kita dihadapkan dengan perangai dan gelagat “anak-anak” Pakatan Rakyat yang tidak bersaudara kandung ini. Insiden-insiden ini bagi saya adalah tragedi di ambang perkahwinan Pakatan Rakyat, Hassan Ali dengan kepimpinan Khalid Ibrahim di Selangor, Hassan Ali dengan Khalid Samad, Khalid Samad dengan Zulkifli Noordin, Zulkifli Noordin dengan ijma’ PKR Pusat, Zahrain Mohd Hashim dengan kepimpinan Lim Guan Eng di Pulau Pinang dan Azan Ismail dengan kepimpinan PKR Pahang di bawah teraju Fauzi Abd Rahman.

Mungkin benar bahawa wujudnya pertelingkahan-pertelingkahan ini adalah kerana masalah-masalah dalaman yang tidak terselesai sehingga sesetengahnya sudah merasa bosan untuk berada di meja rundingan. Mungkin juga benar wujudnya hantu-hantu yang merasuk atau santau-santau yang mengena. Tetapi yang lebih penting, kesemua peristiwa ini memberitahu masyarakat luar tentang lemahnya disiplin sesetengah kalangan pimpinan Pakatan Rakyat dalam berorganisasi, mereka jahil dengan hierarki kepimpinan, adakalanya tidak ada hormat sesama rakan seperjuangan, dan sikap jahil hierarki dan tiada hormat ini pula seringkali di hala ke khalayak awam sehingga mencetus krisis. Sebab itu bila pandangan profesional saya sebagai seorang perunding latihan diminta, saya sering menekankan yang Pakatan Rakyat memerlukan latihan intensif dalam pengurusan krisis dan pengurusan media.

Saya percaya Zaid Ibrahim yang dipertanggungjawabkan untuk mengurus perkahwinan yang paling besar saya kira dalam sejarah politik moden Malaysia sedang sakit kepala sekarang. Di sebalik mimpi kegemilangan, insiden-insiden yang sedang berlaku berupaya mencetus tragedi. Rupanya tidak mudah untuk mensaudarakan “anak-anak” dari parti-parti dalam Pakatan Rakyat ini. Mereka selama ini bermain di halaman berbeza walaupun biasa bertemu makan ais krim bersama. “Kebersamaan” mereka selama ini hanya pada perkara yang manis-manis sahaja… seperti bersama-sama disembur FRU. Hari ini mereka bukan sekadar diminta bermain bersama, tetapi juga tinggal serumah, menjadi adik-beradik.

Semua yang mengaku pemimpin dan pendukung Pakatan Rakyat (bukan sekadar pemimpin dan pendukung PAS, PKR, DAP, mahupun SNAP) semestinya berharap rumahtangga ini akan terbina dengan jayanya. Pertunangan yang penuh liku ini tidak seharusnya tersungkur di pelamin perkahwinan. Taklik perlu dilakar segera bagi dihadzam dan diperturunkan kepada “anak-anak” dan seluruh keturunan.

Saya secara peribadi cuma berharap yang baik-baik sahaja, selagi Muhajirin dan Ansar boleh disaudarakan selagi itulah saya melihat perkahwinan Pakatan Rakyat sebagai sesuatu yang munasabah dan perlu disokong. Sekarang ini saya sedang berkira-kira memilih kad yang sesuai bagi dihantar untuk mengucapkan Selamat Pengantin Baru kepada Pakatan Rakyat. Moga ia menjadi kenyataan, amin.

P/s: PR adalah Gabungan baru, jika ada selisih faham diantara parti-parti komponen didalamnya boleh dikatakan pekara biasa. Parti komponen dalam BN yang sudah lama pun ada selisih faham malah kekadang tue lebih teruk tak diheboh pun! pikiaq sendiri la.

sumber- D'"perbatasan

Saturday, January 30, 2010

Resign??? Elok la pun...

Pada teman..
Elok la letak jawatan..
Sedari dulu lagi... manusia tidak maksum..
Ada yang kita perlu dengar nasihat orang walaupun musuh..
Ada yang kita perlu halusi nasihat orang walaupun kawan..

Cari la keje lain..
Dengan kelulusan yang baik tu..
Teman yakin senang-senang je kamu leh dapat keje..
InsyaAllah..

Jangan peningkan lagi kami nak menjawab tohmah dan fitnah UMNO!
sunsnake 30.01.2010

Menantu Nik Aziz letak jawatan
Jan 30, 10 10:07am
Kontroversi desakan Menantu Menteri Besar Kelantan, Abdul Ariffahmi Abd Rahman melepaskan jawatannya lebih awal sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) kini berakhir apabila beliau secara rasmi berbuat demikian semalam.

Abdul Ariffahmi, yang pada awalnya mengumumkan peletakan jawatannya akan berlaku pada Mac depan, digantikan oleh Timbalan Pengurus Besar Perbadanan Kemajuan Iktisad Negeri Kelantan (PKINK), Mustafa Salleh.

Pengarah Pilihan raya PAS Kelantan Abdul Fatah Harun mengesahkan peletakan jawatan Abdul Ariffahmi itu.

Sumber kerajaan negeri memberitahu Bernama, upacara penyerahan tugas antara kedua-dua pegawai kanan berkenaan telahpun diadakan di Pejabat PMBK di Jalan Kuala Krai, Khamis lalu.

Mustafa, 44, yang tamat tugasnya sebagai Timbalan CEO PKINK 31 Jan ini dijangka memulakan tugas baru di PMBK pada 1 Febuari. Bagaimanapun, sumber itu tidak pula menyatakan jawatan baru Abdul Ariffahmi.

Isu peletakan jawatan Abdul Ariffahmi menimbulkan kontroversi setelah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat dakwaan berlaku penyelewengan dalam perbadanan di bawah pentadbiran beliau, menyebabkan PAS pusat mendesak beliau meletak jawatan bagi menjaga imej parti.

berita penuh

FRU rindukan demonstrator Kuala Lumpur!



Wah!
Sejak demo terakhir yang rakyat buat untuk Gerakan Mansuhkan ISA lepas..
Dah lama tak dengar cerita perancangan untuk demo lagi..
InsyaAllah BERSIH II pulak akan dibuat sejak SPR makin bodoh,buta dan tuli dengan secara terbuka bertindak mahu memenangkan UMNO-BN didalam apa jenis Pilihanraya selepas ini!

Disebabkan dah lama tak berdemo,
maka FRU pun terpaksa melepaskan 'kerinduan' mereka kat budak-budak U ni..
Tak cukup budak U, penganut Hindu pun kena attack!
Maklumlah, nak serang penyokong Kelantan, depa dah baik dah sekarang nih!!
Takde rusuh-rusuh lagikkkk!! hahahaha

Apa-apa pun Tahniah buat adik-adik teman di UM dan semua U lah!
Yang berani menyuarakan kebenaran!
Ingat! Dalam sistem E-voting ni..
Siapa pegang server dia la pemenang!

sunsnake 30.01.2010

FRU Mengganas di UKM

Berita yang diterima dari Cyberboron dari pekarangan masjid Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM).

Berpuluh pelajar telah di tahan di pekarangan masjid UKM ekoran demonstrasi yang dilakukan oleh pelajar-pelajar UKM bagi membantah penangguhan pilihanraya kampus disana.

Setakat ini, dua trak FRU telah dipenuhi oleh pelajar-pelajar dan ramai lagi yang telah dipukul dan didera oleh pihak FRU.

Kami meminta seberapa ramai peguam-peguam, baik dari Pakatan Rakyat untuk turun membantu pelajar-pelajar ini.

Untuk bantuan guaman atau apa sahaja bantuan yang boleh diberikan…sila hubungi Cyberboron (016-5022447)

sumber - Perakexspress


FRU "berpesta" di Batu Caves

Selangor dakwa polis sabotaj Thaipusam

Polis petang semalam merobohkan pentas yang telah siap dibina oleh kerajaan negeri Selangor untuk menyambut perayaan Thaipusam di Batu Caves.

Pentas berkenaan bertujuan digunakan bagi Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim menyampaikan bantuan RM1 juta kepada sekolah-sekolah Tamil dan kuil-kuil Hindhu di negeri itu.

“OCPD Gombak (Abdul Rahim Abdullah) dan pegawai polis lain datang pada jam 6.30pm dan mendakwa ia (perobohan) untuk tujuan keselamatan,” kata penyelaras program itu yang juga Ahli Majlis Tempatan Selayang, George Gunaraj.

Beliau juga mendakwa Abdul Rahim telah memberikan kebenaran lisan bagi pembinaan pentas itu ketika mesyuarat menganjurkan sambutan Thaipusam itu.

Exco Selangor Dr Xavier Jayakumar juga mendakwa mereka telah mendapat kebenaran dari Majlis Perbandaran Selayang.

Beliau berkata arahan pihak polis itu amat mencurigakan dan berkemungkinan besar menjurus kepada lawatan Perdana Menteri Najib Razak hari ini.

Beliau bersama-sama Adun Batu Caves Amirudin Shaari bergegas ke lokasi untuk meninjau tindakan polis ini, dan meminta penjelasan namun polis enggan bekerjasama.

“Kita telah angkat program ini di laman sesawang kerajaan negeri, promosi besar-besaran telah dibuat, ribuan pengunjung tahu akan program ini. Selepas perbincangan dibuat dan persetujuan dicapai, mengapa disaat-saat akhir polis mahu berhentikan acara ini,” kata Xavier.

sumber - Perakexspress

Nasihat kepada pemimpin tertinggi PKR


Bukan nak menyibuk tepi kain PKR..
Tapi ada munasabah gak pesanan dari brabus ni...
Kerap sangat dah dengar ugutan-ugutan nak keluar parti nih!
Sampai tahap dah ramai yang keluar sungguh!
Sampai jatuh kerajaan PR negeri!

Nasihat teman,
Pimpinan dan ahli PKR kena muhasabah diri..
Sepatutnya selaku parti yang paling muda dalam PR,
Jangan lah sombong-sombong nak bertanya pada PAS dan DAP yang lebih senior ni..
Jangan mendabik dada sangat..
Berhemah dalam berkawan..

Ini bukan Barisan Nasional..
UMNO lah raja!
Ini Pakatan Rakyat.. Tiada raja tetapi hormat dan menyantuni sesama sendiri..

Dan lagi satu..
janganlah dok harap DS Anwar Ibrahim kena setelkan segala-galanya!
Hinggakan masalah dalam Cabang pun nak kena Anwar turun setelkan!
Mampoih la orang tua tu..
Dia sendiri terpaksa berhadapan kes mahkamah yang mungkin akan melenyapkan karier politiknya!

ok?
sunsnake 30.01.2010

Oleh JIN BRABUS....

Sebagaimana yang kita ketahui umumnya bagi ahli PKR pada 2010 ini akan berlansungnya Mesyuarat Agung Tahunannya. Mesyuarat ini dijangka bermula pada bulan Februari akan datang.

Maka akan bermulalah kempen mengempen untuk menjadi Ketua Cabang, Timbalan, Naib Ketua dan AJK cabang kerana Mesyuarat Agung kali ini akan berlakulah pemilihan AJK Cabang yang baru setelah tamatnya tempoh AJK cabang yang lalu.

Dalam pemerhatian saya telah berlaku kerja2 kempen mengempen ini yang mana pihak yang berminat telah mula menjalankan operasinya dan gerak saraf mula menembusi kesetiap ahli parti.

Bagi yang memang layak kerja kempen mengempen ini menjadi mudah tetapi bagi yang setengah layak kempen mungkin menjadi agak sukar walaupun gejolak dihati tetap mengidam jawatan tersebut.

Walau selama ini menjadi ahli yang tidak aktif tetapi menjadi agresif bila Pakatan Rakyat menang terutama di Kedah dan sekebetulan pula PKR menang di Parlimen dan Dun yang ditandinginya, kerana pandai menghemoikan diri maka terlantklah menjadi Ahli Majlis Daerah atau Perbandaran.

Padahal semasa PRU dulu dok pakai kain pelikat duduk bersila atas kerusi di rumah.Begitulah adat manusiawi yang pandai mengambil kesmpatan.

Menjadi Ahli Majlis maka terasalah dirinya layak untuk menjadi Ketua Cabang pula .Maka mulalah memasang angan2 untuk berkempen kearah tersebut.

Untuk menjadi popular bukannya sukar kerana pemberita Akhbar Sinar kan ada. Jadi masuklah gambar kononnya telah menyelesaikan masalah rakyat disana sini untuk tatapan pembaca. Walhal dicawangan sendiri pun ahli menyampah tengok dia.

Beginilah sikap oportunis sebahagian ahli PKR yang bermain politik. Tak termasuk Adun yang dipilih rakyat tidak memainkan peranan yang sewajarnya dan juga ada cita2 melompat parti dan ahli parlimennya menunjukkan kononnya zuhud dan pembela Islam gah disana sini tapi hakikatnya ekor bergelumang taik......busuk lagi membusukkan.


Apa yang dinukilkan diatas adalah sebahagian dari cerita ceriti benar yang berlaku di Cabang2 PKR seluruh Malaysia.

Parti baru yang semakin mendapat perhatian segenap rakyat Malaysia terutamanya golongan muda. Sewaktu zaman reformasi atau zaman Parti Keadilan Nasional maupun semasa zaman kalah lansung tak mendapat perhatian dan kalau ada pun dok sokong dalam diam atau dok pandang dari jauh aje.

Semenjak DSAI keluar dari penjara dan menjadi Ketua Umumnya dan kemenangan telah dapat dicapai dengan menafikan makioriti 2/3 di Parlimen maka berbondong bondonglah yang telah menyertai PKR. Kalau dulunya berkain pelikat tapi lanie asyik beruniform Parti. Dah takada rasa takut dan malu dah berbaju lambang Parti.

Pantang ada program anjuran Parti, semuanya diterjah awai2 lagi. Dulu dok hemoi nak jawatan AJK parti aje tapi sekarang dah nak lawan Ketua Cabang.......kahkahkah....Boleh lingkup PKR jika ada yang bersifat sebegini.

Pimpinan negeri tak tahu pasai dok kena bodek orang2 yang berperagai hodoh ini juga mungkin telah mendapat kuasa jadi dah tak perlu mendengar suara dan rintihan rakyat bawahan. Juga ada Ahli parlimen yang menggunakan ahli2 bawahan untuk mengugut Pimpinan negeri terutamanya dalam pemilihan ahli2 majlis.

Bila juak2nya tak terpilih maka keluarlah dalam media kononnya tak berpuas hati dengan cara Pimpinan negeri. Tak ada rasa kesabaran lansung puak2 ni. Macam nak perintah sepenggal aje. Tak ada salahnya menunggu giliran yang akan tiba kelak kerana yang penting memperkasakan Parti dan Pakatan Rakyat.

Jangan diberi peluru dan ruang kepada UBN untuk menembak dan memperlekehkan Kerajaan Pakatan Rakyat. Jangan biarkan rakyat menyampah dan jelak melihat tingkah laku segelintir pimpinan yang berasa di peringkat bawahan juga atasan. Sepatutnya fikirkanlah permasaalahan rakyat marhaen yang perlu dibela. Adios.........

AWASLAH PIMPINAN ATASAN PKR.

Kesah diatas adalah intro sahaja. Pada pemilihan di Mesyuarat Agung Cabang2 PKR pada tahun ini adalah cukup mustahak dan penting untuk kesinambungan Parti pada Rakyat Malaysia.

Kerna jika tersalah membuat pilihan akan memudaratkan PKR dan mungkin PKR hanya tinggal nama atau ditolak oleh rakyat Malaysia. Kalau kita perhatikan diakhir akhir ini media gila arus perdana cukup kuat memainkan peranannya.

Semua bekas2 ketua pemuda la, bekas setia usaha politik la, bekas pegawai khas la dan bermacam macam bekas lagi yang membuat kenyataan dan memburukkan DSAI khasnya dan PKR umumnya.

Kalau peringkat nasional dengan ezam dan anuar shaari. taklama lagi keluar pula statmen kak min yang buat masa ni hilang entah kemana tetapi yang paling kuat keluar didada akhbar adalah kenyataan dari bekas2 ketua pemuda PKR dizaman ezam seperti hamidzon khairudin di Selangor, zamil di Kedah hamdan taha di Perak juga zahid mat arif dan lain2 nama yang dulunya adalah pemimpin tegar pemuda PKR.

Apakan daya disebabkan wang ringgit dan habuan dunia semuanya kandas ditengah jalan. Mungkain semuanya dah kaya lanie. Contonya Zamil Ibrahim cukup kaya dah sekarang. Duduk di kelab cinta sayang,kereta berbiji biji siap nak lancarkan produk kecantikannya lagi hujung bulan ni di taman tengku hamimah Sg. Petani. Katanya pejabatnya saja 3 tingkat...fuhhh kayanya. Yang pastinya semuanya adalah kuncu2 ezam md noor dan kelabnya iaitu KELAB ANTI PKR.

KELAB ANTI PKR ini sedang memainkan peranannya. Semua kenyataan yang dibuat adalah atas arahan ezam sendiri. Sebagai yang mengenali zamil kita tahu setakat mana IQnya dalam hal untuk mengekuarkan statmennya pada akhbar.

Begitu lah halnya dinegeri lain. Kerja buat mereka adalah untuk menjatuhkan kredibaliti DSAI dan PKR khasnya. Mereka ditaja agar kerjabuat mereka adalah untuk bagi rakyat membenci dan menjauhi PKR dan seterusnya kalah dalam PRU akan datang. Ini adalah hakikat sebenar kerja2 kotor mereka meracuni fikiran rakyat Malaysia.

Dan mutakhir ini mereka akan MENAJA calon2 yang bersimpati dan menerima habuan dari Kelab Anti PKR ini. Mereka akan mengeluarkan dana untuk segala aktiviti dalam pemilihan cabang2 PKR di sekluruh Malaysia kali ini. Andaikata calun2 tajaan mereka menang maka selepas itu atau semasa hampir PRU maka satu persatu ketua2 cabang ini akan membuat kenyataan keluar parti dan tak mempercayai kepimpinan DSAI dan pemimpin lain dalam PKR kononnya jauh menyimpang dari perjuangan sebenar.

Maka jatuhlah kredebiliti DSAI dan PKR dikaca mata rakyat dan membuatkan parti2 lain dalam pakatan mencurigai PKR dan menyebabkan perpecahan dalam Pakatan Rakyat. Seterusnya UBN akan menang besar pada PRU kali itu. Jadi makin tinggilah harga dan habuan diperolehi dari UBN.

Jadi sebagai Marhain yang sayangkan Parti berhati hati lah wahai PIMPINAN PKR. Jangan terlampau gairah untuk memilih kroni masing2 tanpa memperhakusi calun2 yang akan bertanding pada pemilihan cabang tahun ini.

Ingatlah pelanduk selalu melupakan jerat tapi jerat tidak akan melupakan Pelanduk.

Pada ahli2 PKR yang akan bersidang pilihlah pemimpin yang sejati dan tulus tanpa berkepentingan. Yang pasti jangan di pilih dari gulungan berkepentingan atau dari Kelab Anti PKR. Selamat Bersidang.

NEGARA DAN RAKYAT MALAYSIA SELAMAT TANPA UBN.......

JIN BRABUS....

Sudah-sudahlah ye YB berdua...


Profesional dan berintegriti...
Jika inilah ulasan sebenar daripada YB Khalid selepas dijatuhkan hukuman penggantungan daripada semua jawatan didalam parti oleh JK Disiplin PAS yang diketuai oleh Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man.

Inilah masanya kita semua baik daripada kepimpinan tertinggi hinggalah yang paling bawah! ahli biasa macam teman ni agar bermuhasabah kembali merenung segala kesilapan dalam usaha kehidupan beragama ini.

Buat YB Khalid dan YB Hassan,
jadikan kepentingan perjuangan Islam ini melebihi segala-galanya!
Perselisihan pendapat adalah hikmah namun jangan la terbawak-bawak sangat.
Sebaiknya selepas ini ada pertemuan antara kamu berdua..
Kami ahli PAS dibawah ini memang bosan kalau perselisihan ini terlalu lama berpanjangan!

so YB's.. lets move forward!
sunsnake 30.01.20101


Khalid: Jawatan tak penting
Jan 30, 10 10:00am
Malaysiakini:

Ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad belum membuat keputusan sama ada akan merayu terhadap keputusan Jawatan Kuasa Disiplin PAS yang mengantung jawatannya dalam parti selama 6 bulan.

Antara jawatan itu, termasuk YDP kawasan Shah Alam dan ahli Lujnah Politik PAS Pusat.

Khalid yang menulis di blognya berkata dia sememangnya tidak pernah mementingkan jawatan.

“Ada atau tidak, sama sahaja bagi saya. Yang penting, perjuangan perlu diteruskan. Kalau bukan sebagai seorang 'Jeneral', maka sebagai seorang askar biasa. Kalau Khalid Al-Walid suatu ketika dahulu pun sanggup, mengapa tidak Khalid Samad?” katanya.

Khalid berkata dia menerima penggantungan itu dengan hati terbuka.

Katanya lagi, ramai yang tidak menyedari pada hakikatnya matlamatnya bagi mendedahkan kepincangan Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Hassan Ali telah tercapai.

“Tindakan Dato PJ (Pesuruhjaya PAS) selama ini yang saya tentang secara terbuka telah diisytihar salah dan beliau telah diberi amaran keras serta seterusnya dilarang mengeluarkan kenyataan yang bercanggah dan menjejas PR Selangor. Beliau tidak boleh lagi memberikan gambaran bahawa tindakan beliau direstui oleh pemimpin tertinggi,” katanya.

Khalid juga berikrar dasar perkukuhkan Pakatan Rakyat akan dipertahankan selagi mana PAS bersama gabungan itu.

Beliau juga mengingatkan bahawa pilihan raya umum ke-13 semakin hampir dan menyeru semua supaya bersatu mengasak Umno sehingga mereka tersungkur.

Michael Jackson’s Lawyer Becomes Muslim

An American millionaire, Mark Shaffer declared his Islam in Saudi Arabia on Saturday, 17th October 2009. Mark was at that time on a holiday in Saudi Arabia to visit some famous cities like Riyadh, Abha and Jeddah for 10 days.

Mark is a well-known millionaire and also a practiced lawyer in Los Angeles, specializing in cases of civil laws. The last big case he handled was the case of the famous American pop singer, Michael Jackson, a week before he passed away.

A tourist guide who accompanied Mark for 10 days in Saudi Arabia, Dhawi Ben Nashir told: Since he set foot for the first time in Saudi Arabia, Mark already started to ask question about Islam and Solat. As soon as he arrived in Saudi, Mark stayed in Riyadh for two days. While in Riyadh, Mark was very interested in Islam. After moving to Najran, we went to Abha and Al-Ula. There, his fascination on Islam grew more obvious, especially the time when we ventured out into the desert.

Mark was amazed to see three Saudi youths who were in our group in Al-Ula, performing solat in the expanse of the very wide desert. A very fantastic panorama indeed.

After two days in Al-Ula, we went to Al-Juf. As soon as we arrived in Al-Juf, Mark asked if I could get him some books on Islam. I then obtained some books on Islam for him. Mark read all those books. The next morning, he asked me to teach him how to perform solat. I then taught him how to pray and take wudhu (ablution). Then, he joined me and performed solat beside me.

After solat, Mark told me that he felt peace in his soul. On Thursday afternoon, we left Al-Ula heading for Jeddah. He looked very serious throughout the journey reading those books about Islam. On Friday morning, we visited the old town of Jeddah. Before the time for the Friday prayer approached, we went back to the hotel and I excused myself to go for the Friday prayer. Then, Mark told me: I would like to join you for the Friday prayer so that I can witness myself how the Friday prayer is like. So I answered: welcome…

We then went to a masjid which was not far from the hotel where we stayed in Jeddah. Since we were quite late, I and many other jamaah had to pray outside, as the number of jamaah was overflowing. I could see Mark observing the jamaah, especially after the Friday prayer was completed, when everybody was shaking hands and embracing each other with radiant and happy faces. Mark was very impressed with what he saw.

When we return to the hotel, Mark suddenly told me that he wanted to become a Muslim. So I said to him: Please have a shower first. After Mark took the shower, I guided him in saying the kalimah of shahadah (declaration of faith) and then he prayed two rakaah. Later on, Mark expressed his desire to visit the Masjidil Haram in Makkah and perform solat there before leaving Saudi Arabia.

In order to fulfill his wish, we went to the Da’wah and Irshad office in the area of Al-Hamro’, Jeddah, to obtain a formal proof of his conversion to Islam, so that he would be allowed to enter the city of Makkah and Masjidil Haram. Then, Mark was given a temporary certificate of his conversion to Islam. As a number of group members who participated in Mark’s visit to Saudi Arabia had to go back to America on Saturday afternoon, Al-Hamdulillah, Ustadz Muhammad Turkistani was willing to send Mark to the Holy Land of Makkah that same morning.
Regarding Mark’s visit to Masjidil Haram, Ustadz Muhammad Turkistani narrated: After Mark obtained his temporary certificate, we straight away departed heading for the noble Masjidil Haram. When he witnessed the Masjidil Haram, he face looked radiant and it emanated an extraordinary happiness. When we entered the Masjidil Haram and witnessed the Ka’bah for ourselves, his happiness increased. By Allah, I could not express that scene with words. After performing the tawaf around the noble Ka’bah, we performed the sunnah solat and went out of Masjidil Haram. I could see Mark very reluctantly wanting to leave Masjidil Haram.

After Mark declared his Islamic faith, he had the chance to express his happiness in Al-Riyadh Newspaper saying: I could not express my feeling at this time but I am being reborn and my life has just started… then he added: I am very happy. This happiness that I am feeling could not be expressed in words especially when I visited the Masjidil Haram and noble Ka’bah.

Regarding his next step after his conversion to Islam, Mark explained: I will learn more about Islam, I will delve deeper into this religion of Allah (Islam) and come back to Saudi Arabia to perform the Hajj.

As to what impelled him into converting to Islam, Mark explained: I have already had information about Islam, but it was very limited. When I visited Saudi Arabia and personally witnessed the Muslims there, and saw how they performed the solat, I felt a very strong drive to know more about Islam. When I read true informations about Islam, I became confident that Islam is a religion of haq (truth).

Sunday morning, 18th October 2009, Mark left the Airport of King Abdul Aziz Jeddah heading for America. When filling in the immigration form before leaving Jeddah, Mark wrote ISLAM as his religion.

Farewell Mark… May Allah bless you and make you an obedient Muslim and a Da’i who would invite the American society to benefit from the happiness of being Muslims, just as how you have felt because only Islam could save mankind in this world, as well as in the akhirah later… Ameen. (fj/eramuslim)

sumber
الحمدولله

Friday, January 29, 2010

Kisah Seorang Anak dan Kasih ibunya...

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....

Berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....

Berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya....

Berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya.......

Berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....

Berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya....

Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......

 

Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu.

Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya.

Kos upah membantu ibu:

 

1) Tolong pergi kedai : RM4.00

2) Tolong jaga adik : RM4.00

3) Tolong buang sampah : RM1.00

4) Tolong kemas bilik : RM2.00

5) Tolong siram bunga : RM3.00

6) Tolong sapu sampah : RM3.00

Jumlah : RM17.00

 

Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.

 

1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA

2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA

3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA

4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA

5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA

Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku PERCUMA

 

Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh si ibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata:

"Saya Sayangkan Ibu".

Kemudian si anak mengambil pen dan menulis 'Telah Dibayar' pada mukasurat yang sama ditulisnya.

 

 

Ketam Melayu Dan Ketam Cina

Tak lama dulu ada seorang melayu yang ingin makan lauk ketam. Pada pagi tu dia pergilah ke pasar borong dan berjalan ke satu kedai milik cina yang menjual ketam.

Melayu: Apek! Itu ketam ada jual ka?
Cina: Ada…ada…lu mau ketam cina ka ketam melayu?
Melayu: Aik! Ketam pun ada melayu dengan cina ka apek? Cuba lu tunjuk mana ketam melayu, mana ketam cina?
Cina: Itu sana dalam bekas ada tutup…ketam cina…….sana dalam
bekas tak ada tutup…ketam melayu la….
Melayu: Apa pasal ketam cina apek kasi tutup…ketam melayu apek tak kasi tutup?
Cina: Itu ketam cina kalau satu ekor keluar…yang lain akan tengok dan kasi belajar macam mana boleh keluar dari bekas. Nanti lama-lama semua ketam pandai macam mana mau keluar dari bekas. Jadi semua keluar la.
Melayu: Ketam melayu tak itu macam ka?
Cina: Ketam melayu, kalau satu ekor keluar yang lain kasi tarik itu kaki ketam tadi…jangan kasi keluar. Dia mau dia sekor saja keluar…yang lain biar dalam bekas. Kalau dia sudah keluar, dia terus lari, tak mau ajar yang lain macam mana mau keluar.

Pengajaran:
Begitulah cerita ketam melayu dengan ketam cina. Hakikatnya, jika orang cina berniaga….cina lain tak kacau…dia tengok aje dan belajar macam mana boleh berjaya. Cina dah berjaya tu pulak, akan ajar cina lain agar berjaya jugak.Kalau orang melayu, bila satu melayu nak berjaya, melayu lain akan guna apa saja supaya melayu tu jatuh balik. Macam ketam melayu, bila sekor
ketam dah berjaya nak naik, ketam lain tarik kaki dia, at last sorang pun tak dapat naik . Lepas tu mulala bergaduh sesama sendiri. Itulah hakikat sebenar sekarang ini. sebab tu melayu tak maju.

 

sunsnake 29.01.2010

 

 

Apa lagi nak kata, Najib?

Inilah manusianya yang menjadi antara mereka yang bertanggungjawab dalam melaksanakan draf royalti dulu.. So? Apa lagi kamu nak kata Najib? Nak gali kubur Tun Razak balik ke?

Sudah-sudahlah tu.. kata Hidup Melayu!
Kat Kelantan tu lebih 80% rakyatnya melayu..
Bagi je laaa... Malahan lebih telus nanti duit tu dibelanjakan banding Sabah, Sarawak dan Ganu..
Ke geng-geng UMNO tau takkan dapat songlap kalau Nik Aziz yang jaga?

sunsnake 29.01.2010

Ku Li: Kelantan berhak terima royalti 5 peratus

TERKINI 3

Oleh Mohd Zuharmann

KOTA BARU, Jan 29 — Sambil menegaskan kehadirannya pada sesi penerangan mengenai pertikaian wang royalti di sini malam tadi mendapat perkenan Istana Kelantan, Tengku Razaleigh Hamzah berkata, Kelantan berhak menerima royalti petroleum lima peratus sebagaimana termaktub dalam perjanjian.

Kata beliau rakyat Kelantan berhak kepada bayaran royalti berdasarkan perjanjian yang termaktub di bawah akta pembangunan petroleum yang digubal 1974.

Justeru kata Tengku Razaleigh, perjanjian dengan kerajaan pusat adalah sah dan tidak pernah terbatal di sisi undang-undang.

“Jika benar adanya minyak di perairan pantai Kelantan, dan wujud hasil pengeluarannya maka Kelantan berhak kepada tuntutan royalti sebanyak lima peratus,” kata beliau dengan disambut laungan takbir.

Kerajaan Kelantan membuat tuntutan royalti minyak tahun lalu ekoran statistik dikeluarkan Jabatan Perangkaan menunjukkan Kelantan diletakkan bersama Sabah dan Terengganu sebagai penyumbang sebanyak 62.5 peratus hasil galian petroleum.

Pada sidang media, Tengku Razaleigh menyifatkan Pengerusi Umno Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed, yang juga anggota Kabinet persekutuan, sebagai pengampu manakala Utusan pula akhbar dongeng.

“Jangan sebut nama itu depan saya. Mustapa pengampu Utusan dongeng,” kata beliau diminta mengulas kenyataan Mustapa bahawa kerajaan pusat hanya akan bayar wang ihsan kepada kerajaan negeri.

Ditanya konflik antara wang ihsan dan royalti beliau berkata, “royalti bukan wang ihsan, wang ihsan bukan royalti”.

Orang ramai membanjiri ruang stadium mendengar penerangan daripada Ku Li berhubung isu tuntutan royalti minyak Kelantan.

Bagaimanapun beliau menyerahkan kepada kerajaan negeri untuk menolak atau menerima bayaran royalti atau wang ihsan.

Menurut Tengku Razaleigh kali terakhir beliau tampil di hadapan himpunan puluhan ribu rakyat di stadium yang sama ini adalah kira-kira 15 tahun lalu.

Laungan takbir memecah suasana stadium sebaik sahaja Ketua Umno Bahagian Gua Musang ini menaiki pentas.

Difahamkan program seumpama ini juga akan diadakan di negeri-negeri lain.

Tinjauan The Malaysian Insider sejak awal petang mendapati sambutan rakyat di sini adalah luar biasa memandangkan komitmen mereka bermula sejak awal hari lagi.

Sementara itu turut dimaklum Tengku Razaleigh kehadirannya di pentas tersebut bersama pimpinan kerajaan negeri diterajui PAS turut mendapat perkenan Sultan Kelantan Sultan Ismail Petra yang dirawat di Singapura dan Pemangku Raja Tengku Muhammad Faris Petra.

“Kebetulan nak balik ke mari dari Singapura, saya menghadap sembah perkara ini kepada Tuanku, Tuanku angguk dan senyum tanda setuju.

“Dengan Pemangku Raja saya jumpa di masjid Kuala Betis semasa sembahyang Jumaat. Pemangku Raja setuju, dan pesan pada saya ceritakan perkara yang benar,” jelas beliau.

Mengulas lanjut sama ada royalti mahupun wang ihsan itu perlu disalurkan terus kepada kerajaan negeri, bukannya melalui Jabatan Pembangunan Persekutuan beliau berkata, “royalti bukan wang ihsan dan wang ihsan bukannya royalty”.

“Mengikut fahaman saya kerajaan Kelantan tak puas hati sebab dia tuntut hak dia berdasarkan perjanjian. Saya rasa itu bukan perkara luar biasa,” kata beliau.

Memberi reaksi terhadap kenyataannya sendiri bahawa Kelantan memang berhak kepada royalti berbanding beberapa kerat rakan-rakanya dari kalangan menteri Umno yang tidak berganjak daripada berterusan mendakwa sebaliknya, dalam nada sinis Tengku Razaleigh berkata, “walaupun miskin, kita ini bukan tok pakir (pengemis)”.

Terdahulu Tengku Razaleigh tiba di Stadium Sultan Mohd IV di sini kira-kira 9.40 malam tadi dengan diarak 50 beca sebagai simbolik ‘usaha’ kerajaan negeri itu membawa pertikaian bayaran royalti.

Kehadiran beliau untuk memberi penerangan mengenai isu berkenaan diiringi oleh Exco Kerajaan Negeri Datuk Husam Musa yang juga merupakan pengerusi jawatankuasa tuntutan wang royalti.

Difahamkan iringan beca adalah kehendak penarik beca Kelantan sendiri untuk membawa Tengku Razaleigh sebagai tanda sokongan penerangan beliau terhadap tuntutan royalti negeri.

Menjelang program penerangan isu tuntutan royalti malam tadi, Stadium Sultan Mohd IV mula dibanjiri orang ramai sejak pukul 6 petang.

Oleh itu, Pengerusi bersama program Gegar ini, Dr Abdul Halim Yusof menjangkakan tidak kurang 50,000 orang akan mengikuti program tersebut.

“Tengok pada keadaan sekarang saya rasa lebih dari 50,000 akan hadir,” kata beliau ketika ditemui di kawasan stadium kira-kira 6.30 petang tadi.

Program dimulakan dengan solat maghrib berjemaah, solat hajat dan kuliah royalti.

Kira-kira 7 petang, Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hadir dengan diiringi timbalannya dan exco-exco kerajaan, wakil rakyat serta pegawai kerajaan negeri.

Selesai sudah Tanda-tanda Kecil Hari Kiamat...



Seorang isteri bekerja dalam satu syarikat dengan suaminya. (Malah isteri berpangkat lebih besar)
“ Dari riwayat Ibnu Masud: "Di pintu gerbang (dekatnya) hari kiamat: Salam hanya kepada orang yang khusus (sudah dikenalinya) , tersebar dan berkembangnya perdagangan sehingga seorang isteri membantu suaminya berdagang" - Sahih Lighairihi Riwayat Ahmad


Banyaknya berlaku gempa bumi

Munculnya gaya hidup m ewa h dan manja di kalangan umat Islam
“ Apabila umatku berjalan dengan sombong dan yang melayan mereka adalah putera-puteri raja , putera-puteri Parsi dan Rom , maka orang yang paling buruk akan berkuasa terhadap orang yang paling baik (pilihannya)." - Riwayat Tarmizi , Sahih Abdullah ibnu Umar r.a.

Terasa berat untuk menjalankan syariah (zakat dijadikan hutang)
Lihat pakcik Islam tu!

Berkurangnya sifat amanah

Akan terdapat ramai anak luar nikah.

Orang melakukan homoseksual

Orang akan mendirikan hubungan dengan orang tak dikenali dan memutuskan hubungan
dengan yang rapat dan disayangi

Akan terdapat banya pengkritik , pembawa-cerita ,
penikam-belakang dan pengejek dalam masyarakat.
Manusia m ewa rnai rambut di kepalanya dengan warna hitam supaya kelihatan muda
“ Pada akhir zaman akan muncul suatu kaum yang mencelupi rambut mereka dengan warna hitam seperti 'bulu merpati' yang mereka itu tidak akan mencium bau syurga." - Sahih Abu Daud & Nasai

Jarak-jarak antara pasar menjadi dekat (menunjukkan banyaknya kegiatan perdagangan)
“ Banyaknya sifat bohong , pendeknya waktu , dekatnya jarak-jarak antara pasar-pasar." - Riwayat Bukhari

Negara Arab menjadi padang rumput dan sungai
“ Tidak akan datang hari kiamat sehingga negeri Arab kembali menjadi
padang rumput dan sungai-sungai." - Sahih Muslim ”


Banyak saksi palsu dan menyimpan kesaksian yang benar
“ Sesungguhnya sebelum datangnya hari kiamat akan banyak kesaksian palsu
dan disembunyikan kesaksian yang benar" - Riwayat Ahmad


Banyak dusta dan tidak tepat dalam menyampaikan berita
“ Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh bapa-bapa kamu sebelumnya , kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu" - Sahih Muslim


Bulan sabit kelihatan besar

“ Di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah menggelembung (membesarnya) bulan sabit." - Riwayat Thabrani


Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang
“ Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a.
"Di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah akan muncul pakaian-pakaian wanita dan apabila mereka memakainya keadaannya seperti telanjang."

Menghias masjid dan membanggakannya
“ Di antara tanda-tanda telah dekatnya kiamat ialah manusia bermegah-megahan dalam mendirikan masjid" - Riwayat Nasai

Pemimpin yang terdiri dari orang yang jahil dan fasik

Bermaharajalela alat muzik
“ Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh , rusuhan dan perubahan muka." Ada yang bertanya kepada Rasulullah; "Wahai Rasulullah bila hal ini terjadi?" Baginda menjawab; "Apabila telah bermaharajalela bunyi-bunyian (muzik) dan penyanyi-penyanyi wanita" - Ibnu Majah

Penaklukan Baitulmuqaddis
“ Dari Auf b. Malik r.a. , katanya , "Rasulullah s. a. w. telah bersabda:"Aku menghitung enam perkara menjelang hari kiamat." Baginda menyebutkan salah satu di antaranya , iaitu penaklukan Baitulmuqaddis." - Sahih Bukhari

lepas nie nak tunggu tanda2 besar kiamat plak


Wednesday, January 27, 2010

Bro Zunar! Wa caya luu Syeikh!










Kagum betul teman!
Bro Zunar ni lagi tekan lagi lawan!
Silap-silap mengalahkan Azmin Ali istiqamahnya!

sunsnake 27.01.2010

Pembunuhan Altantuya jadi idea komik terbaru Zunar
Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 27 Jan: Kisah pembunuhan wanita Monggolia, Altantuya Shariibuu serta pilihan raya kecil Bagan Pinang menjadi idea terbaru kartunis Zunar untuk terus berkarya.

Kali ini beliau datang dengan cerita "Sumpah di Bumi Komisen" dan "Dari PD ke Mongoria". Kedua-duanya terdapat dalam buku komik terbaru beliau, Isu Dalam Kartun (IDK).

Komik "Isu Dalam Kartun (IDK)", sebuah majalah kartun satira yang mengupas isu-isu semasa secara santai bakal diterbitkan tidak lama lagi.

Majlis pelancarannya akan disempurnakan oleh Ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar pada Sabtu, 30 Januari jam 5 petang di Dewan Perhimpunan Cina, Jalan Maharajalela, dekat sini.

Pengarah Urusan dan juga Ketua Pengarang Sepakat Efektif Sdn Bhd, Zulkiflee Anwar Haque atau Zunar berkata, seperti juga "Gedung Kartun" dan "Perak Darul Kartun", IDK sarat dengan karya-karya kartun dengan kritikan pedas terhadap isu seperti kes kehilangan enjit jet, penggunaan perkataan Allah, rasuah,GST, tol dan sebagainya.

Selain itu, dalam keluaran ini, Zunar dan pasukan kartunisnya mempersembahkan dua cerita satira utama iaitu "Sumpah di Bumi Komisen" dan "Dari PD ke Mongoria".

"Sumpah di Bumi Komisen" adalah sebuah cerita fantasi di negeri antah berantah di bawah pemerintahan Datuk Komis dan isterinya Nek Mah. Datuk Komis dikatakan mempunyai hubungan cinta secara sulit dengan seorang gadis yang berasal dari Ular Batok, Antootuya.

"Malangnya Antootuya dibunuh di Puncak Segala Alam. Cerita menjadi gawat apabila negeri itu dilawati hantu jelmaan Antootuya.

"Kartunis Jonos (Nor Azlin Ngah), Art (Azhar Saad) dan Lan (Azlan Isa) berpadu tenaga merealisasikan lukisan cerita yang memenuhi 29 muka surat ini diatas kertas, sementara skrip digarap oleh saya sendiri danRonasina (Apandi Ramli) yang bertindak sebagai Editor,"kata Zunar dalam satu kenyataan.

Manakala "Dari PD ke Mongoria" juga merupakan cerita rekaan mengisahkan bagaimana operasi sulit yang dilakukan oleh pemerintah sebuah negeri, Menteri Kecik untuk menyelamatkan sepasang kekasih yang tertangkap basah di sebuah hotel di selatan tanah air.

Ia dilukis oleh kartunis Oly (Olihairi Othman).
Kartunis Enot (Zainal Misran) pula mengemukakan tujuh teori dari perspektif beliau sendiri mengenai kehilangan enjit jet dan pihak yang mencurinya.

Enot juga meneruskan karyanya bertajuk “Nostalgia 98” yang mengimbas kembali sejarah ketika gelombang reformasi tercetus.

Kartunis Haili (Nor Halim) pula mengkritik pihak yang mempertahankan perkataan Allah dan dalam masa yang sama melakukan korupsi serta salah guna kuasa.

Beliau juga mengulas isu isteri pembesar yang membazir jutaan ringgit untuk membeli-belah diluar negara.

Hishamuddin Rais pula meneruskan kisah satira popular "Riwayat Jantan Takubin" sementara Rahmat Haron menyambung nukilan bersiri "Bercakap Dengan Puaka."
Pyan Habib menyingkap di sebalik tabir kontroversi majalah Gedung Kartun dalam kolumnya “Racau.” Peguam Puspa Ros memberi informasi kesedaran rakyat tentang hak-hak mereka yang termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan.

Menurut Zunar juga,IDK adalah sebuah majalah yang mempunyai permit penerbitan yang dikeluarkan oleh Kementerian Dalam Negeri bernombor pendaftaran (PP16565/12/2010(026185).

"Saya juga mengucapkan terima kasih kepada syarikat Anilusca Ideas Enterprise yang telah memberi kebenaran untuk saya menggunakan permit penerbitan mereka," katanya lagi.

IDK mempunyai ketebalan 84 muka surat termasuk kulit dan dijual dengan harga RM10 setiap naskhah. Cetakan pertama adalah sebanyak 15, 000 naskhah dan akan diedarkan ke seluruh negara.

Hmmm.. Mau berpeluh dahi UMNO!!!


Serang gereja: Azmin dakwa ahli Umno terbabit

Jimadie Shah Othman
Jan 27, 10
4:46pm

Naib Presiden PKR, Azmin Ali hari ini mendakwa terdapat ahli Umno yang terlibat dalam kejadian serangan ke atas sebuah gereja di Desa Melawati awal bulan lalu.

"Saya akan mendedahkan dalam masa terdekat ini mereka yang terlibat dalam kes serangan terhadap gereja di Taman Melawati (Desa Melawati) adalah ahli dan anggota Pemuda Umno.

"Saya menggesa presiden Umno (Datuk Seri Najib Razak) mengambil tanggungjawab berhubung perkara ini," katanya.

Beliau berkata, pihaknya sedang mengumpulkan bukti untuk didedahkan kepada umum, dijangka dalam masa terdekat ini.

"Saya akan kumpulkan nama, nombor kad pengenalan dan nombor keahlian Umno, baru saya akan sebarkan kepada rakyat," katanya yang juga ahli parlimen Gombak.

Diminta menjelaskan jangkaan pengumuman itu dapat dibuat, beliau berkata:

"Dalam masa terdekat. Saya tidak sukar (mendapatkan butiran tersebut) kerana berdasarkan nombor kad pengenalan, kita boleh dapat nombor keahlian Umno mereka."

Azmin memberitahu media perkara berkenaan selepas melawat Masjid Jumhuriyah Taman Datuk Harun, Petaling Jaya ekoran insiden kepala babi diletakkan dalam perkarangan masjid berkenaan awal pagi ini.

Beliau melapangkan masa kira-kira satu jam bermula 2.30 petang.

Azmin yang juga ADUN Bukit Antarabangsa mendakwa, sekurang-kurangnya empat atau lima orang daripada mereka yang ditahan reman, adalah ahli Pemuda Umno, daripada bahagian Gombak dan Ampang.

"Sekurang-kurangnya empat atau lima orang. Malah mereka daripada cawangan mana pun saya tahu," katanya.

Selepas mengumpulkan maklumat terperinci, katanya, beliau akan mendedah nama pihak terbabit, nombor kad pengenalan dan nombor keahlian Umno kepada umum.

Pada 8 Januari lalu, Gereja Metro Tabernacle Bangunan tiga tingkat Gereja Metro Tabernacle di Desa Melawati, Kuala Lumpur, diserang dengan bom api pada waktu tengah malam, mengakibatkan bahagian bangunan tiga tempat yang menempatkan gereja terbakar.

Ia merupakan antara 11 gereja yang menjadi sasaran serangan bom api dan vandalisme sepanjang tiga minggu di samping sebuah kuil Sikh, sebuah masjid dan dua surau.

Ditanya sama ada beliau cuba menuduh Umno sebagai dalang di sebalik siri-siri serangan terhadap rumah ibadat di seluruh Malaysia, Azmin menafikannya, tetapi mengulangi tuduhan terhadap pergerakan Pemuda parti itu.

"Saya tidak mahu tuduh mana-mana pihak sebagai dalang dalam kes ini. Saya tidak mahu (membuat) spekulasi. Saya mahukan siasatan terperinci dan tegas.

"Apa yang saya hendak sebut, tertuduh yang didakwa (membakar gereja di Dewa Melawati) baru-baru ini merupakan ahli Umno daripada bahagian Gombak dan Ampang.

"Saya sedang mengumpulkan maklumat terperinci dan saya minta presiden Umno jelaskan bagaimana mereka terlibat.

"Ini tindakan dayus Pemuda Umno. Berdasarkan maklumat awal yang saya terima, beberapa ahli Umno itu merupakan ahli bahagian Gombak dan Ampang," kata Azmin.

http://www.malaysiakini.com/news/123019

Terbaru! Kepala Babi di lontar ke Masjid!


Hmm.. nak tuduh takde bukti..
Cuma setahu dan ikut pengalaman teman..
kalau dah main kepala binatang ni..
puak2 tu aje....

Tak pernah lagi tengok puak2 lain usung kepala haiwa ke hulu-hilir macam puak tuh!!

Kompom musti dinafi punya!!
Kepala lembu yang terang-terang diangkut dulu pun depa kata tak tau sapa bawakk!!

kah!kah!Kah!

Sama-sama la kita layankan aje perangai puak-puak yang semakin semakin semakin desperate nih!!
sunsnake 27.01.2010



Kes Terkini Kepala Khinzir di buang di perkarangan masjid Dato' Harun 28 Jan 08@ 7.00 am
Terkini : Golongan terdesak dan individu yang tidak kenal kata dari tuhan meletakkan 2 kepala khinzir di masjid jumhuriah dato harun petaling jaya

Kejadian dilaporkan berlaku pada jam lebih kurang 7 pagi , siak masjid menjumpai bungkusan mencurigakan dan menyangka bahawa terdapat bayi yang diletakkan di dalam bungkusan masjid diperkarangan pintu masuk belakang masjid jumhuriah , kampung datuk harun petaling jaya.
setelah pihak polis dipanggil , dan bungkusan itu dibuka untuk dikenalpasti , barulah jemaah yang melihat sedar bahawa terdapat 2 biji kepala khinzir didalamnya.
ramai penduduk hadir untuk menyaksikan sendiri kejadian tersebut.
Turut Hadir YDP PAS Kawasan PJS (Ustaz Ghazali Shaari), AJK kariah masjid , anggota unit amal , amk dan kebanyakan pimpinan setempat.

Pada jam 9.45am pasukan forensik datang menyiasat dan membawa bahan bukti tersebut ke balai , Alhamdulillah ahli PAS dengan rela hati membersihkan masjid dan menyamak tempat tersebut.
pada jam 10.45 difahamkan yb nurul izzah akan tiba dan mengikut maklumat yang belum disahkan terdapat 2 masjid berdekatan iaitu masjid di brickfield dan sentosa mengalami nasib yang sama.
Anggota Jabatan Amal sedang ke tempat-tempat yang dikatakan tersebut untuk mengesahkan dan meredakan keadaan.

وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ وَبِالْيَوْمِ الآخِرِ وَمَا هُمْ بِمُؤْمِنِينَ (٨)
يُخَادِعُونَ اللَّهَ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَمَا يَخْدَعُونَ إِلا أَنْفُسَهُمْ وَمَا يَشْعُرُونَ (٩)
فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزَادَهُمُ اللَّهُ مَرَضًا وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ بِمَا كَانُوا يَكْذِبُونَ (١٠)
وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لا تُفْسِدُوا فِي الأرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ (١١)
أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لا يَشْعُرُونَ (١٢)
وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ أَلا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَكِنْ لا يَعْلَمُونَ (١٣)
وَإِذَا لَقُوا الَّذِينَ آمَنُوا قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا إِلَى شَيَاطِينِهِمْ قَالُوا إِنَّا مَعَكُمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِئُونَ (١٤)
اللَّهُ يَسْتَهْزِئُ بِهِمْ وَيَمُدُّهُمْ فِي طُغْيَانِهِمْ يَعْمَهُونَ (١٥)
أُولَئِكَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الضَّلالَةَ بِالْهُدَى فَمَا رَبِحَتْ تِجَارَتُهُمْ وَمَا كَانُوا مُهْتَدِينَ (١٦)
مَثَلُهُمْ كَمَثَلِ الَّذِي اسْتَوْقَدَ نَارًا فَلَمَّا أَضَاءَتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ وَتَرَكَهُمْ فِي ظُلُمَاتٍ لا يُبْصِرُونَ (١٧)
صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لا يَرْجِعُونَ (١٨)أَوْ كَصَيِّبٍ مِنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِمْ مِنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ وَاللَّهُ مُحِيطٌ بِالْكَافِرِينَ (١٩)
يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُمْ مَشَوْا فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (٢٠

Di antara manusia ada yang mengatakan: "Kami beriman kepada Allah dan Hari kemudian", pada hal mereka itu sesungguhnya bukan orang-orang yang beriman.
QS. al-Baqarah (2) : 8

Mereka hendak menipu Allah dan orang-orang yang beriman, pada hal mereka hanya menipu dirinya sendiri sedang mereka tidak sadar.
QS. al-Baqarah (2) : 9

Dalam hati mereka ada penyakit, lalu ditambah Allah penyakitnya; dan bagi mereka siksa yang pedih, disebabkan mereka berdusta.
QS. al-Baqarah (2) : 10

Dan bila dikatakan kepada mereka: "Janganlah kamu membuat kerusakan di muka bumi". Mereka menjawab: "Sesungguhnya kami orang-orang yang mengadakan perbaikan."
QS. al-Baqarah (2) : 11

Ingatlah, sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang membuat kerusakan, tetapi mereka tidak sadar.
QS. al-Baqarah (2) : 12

Apabila dikatakan kepada mereka: "Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang lain telah beriman. Mereka menjawab: "Akan berimankah kami sebagaimana orang-orang yang bodoh itu telah beriman? "Ingatlah, sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh, tetapi mereka tidak tahu.
QS. al-Baqarah (2) : 13

Dan bila mereka berjumpa dengan orang-orang yang beriman, mereka mengatakan: " Kami telah beriman ". Dan bila mereka kembali kepada syaithan-syaithan mereka, mereka mengatakan: " Sesungguhnya kami sependirian dengan kamu, kami hanyalah berolok-olok ".
QS. al-Baqarah (2) : 14

Allah akan (membalas) olok-olokan mereka dan membiarkan mereka terumbang-ambing dalam kesesatan mereka.
QS. al-Baqarah (2) : 15

Mereka itulah orang yang membeli kesesatan dengan petunjuk, maka tidaklah beruntung perniagaannya dan tidaklah mereka mendapat petunjuk.
QS. al-Baqarah (2) : 16

Perumpamaan mereka adalah seperti orang yang menyalakan api, maka setelah api itu menerangi sekelilingnya Allah hilangkan cahaya (yang menyinari) mereka, dan membiarkan mereka dalam kegelapan, tidak dapat melihat.
QS. al-Baqarah (2) : 17

Mereka tuli, bisu dan buta, maka tidaklah mereka akan kembali (ke jalan yang benar)
QS. al-Baqarah (2) : 18

Atau seperti (orang-orang yang ditimpa) hujan lebat dari langit disertai gelap gulita, guruh dan kilat; mereka menyumbat telinganya dengan anak jarinya, karena (mendengar suara) petir, sebab takut akan mati. Dan Allah meliputi orang-orang kafir.
QS. al-Baqarah (2) : 19

Hampir-hampir kilat itu menyambar penglihatan mereka. Setiap kali kilat itu menyinari mereka, mereka berjalan di bawah sinar itu, dan bila gelap menimpa mereka, mereka berhenti. Jikalau Allah menghendaki, niscaya Dia melenyapkan pendengaran dan penglihatan mereka. Sesungguhnya Allah berkuasa atas segala sesuatu.
QS. al-Baqarah (2) : 20

lokasi di pintu belakang masjid
pada mulanya jemaah menyangka mayat bayi
setelah dibuka ianya adalah 2 biji kepala khinzir dan duit sebanyak rm30 (campur duit singgit dan lima hengget)
semoga allah sahaja yang membalas perbuatan khianat ini

sumber - facebook pemuda Pjs