Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Monday, September 27, 2010

Pengetua Sekolah Jahil Islam?


Dalam berita ni tak pulak diberitahu adakah pengetua sekolah tu melayu atau bukan?
Tapi kalau pengetua tu melayu..
Memang jelas kebangangannya..
Kalau benar yang pengetua tu suruh budak-budak bukan Islam tu turut sama menadah tangan masa bacaan doa memang jahil tahap bangang punyalah!!

memang tak baca Quran dan Hadis la pengetua tuh!
Mana ada paksaan memeluk Islam??
Masalahnya itu bacaan doa!

Lainlah kalau pengetua tu suruh budak-budak tu nyanyi lagu negaraku..
kalau dalam hal ni budak-budak tu tak nak..
meh sini bior teman bagi penerajang kat budak-budak tuh!!

Macam teman leh agak je apa fikrah politik pengetua tuh!!!
wakakaka!
sunsnake 27092010

Lagi gejala 'rasis' di sekolah

Dua lagi insiden pengetua dan guru 'rasis' dilaporkan. Kali ini, membabitkan sebuah sekolah di Muar, Johor dan sebuah lagi di Tengkera, Melaka.

Perkara ini didedahkan oleh ahli parlimen Bakri, Er Teck Hwa dan ADUN Bachang, Lim Jak Wong kepada Suara Keadilan Online. Er mendakwa pada April lalu, pengetua Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Abu Bakar di Muar memaksa lebih 50 pelajar bukan Islam daripada tingkatan satu hingga lima supaya menadah tangan serta membaca doa bersama-sama pelajar Islam semasa perhimpunan bulanan sekolah itu.

Beliau mendakwa pengetua telah mengarahkan pelajar bukan Islam meniru cara berdoa pelajar Islam.
Berita Penuh

2 comments:

Ramboo Tank said...

Hai..kata JOHOR..hebat pendidikan Islamnya..Pengetua pun JAHIL Islam jugak..ini tak LULUS PTK nih..tapi soalan PTK pun..tak ada kaitkan Islam..pendek kata ..selagi UMNO menungkat langit..JAHIL lah Melayu daripada Islam..

sunsnake@budakbalun said...

Sebab tulah UMNO Wajib dihumban jauh-jauh..

Disaat Islam semakin mendapat perhatian dan kesungguhan untuk diletakkan dimercunya..

disaat itulah UMNO wajib dijauhkan daripada orang melayu!!!