Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Wednesday, June 9, 2010

Duhai Umat Islam - Adakah Kau Lupa???



kembalikan kegemilangan perjuangan Islam di bwh 1 perjuangan.. hapuskan perjuangan2 mengikut bangsa yg memecahkan wilayah Islam kepada negara2 bangsa..

Perjuangan bangsa inilah yang memecahbelahkan umat islam didunia.Dahulu bangsa arab bersatu di bawah satu naungan khilafah.Tapi apabila dijajah, mereka telah dipisahkan dengan membangkitkan semangat berpuak-puak(bangsa).Akhir
nya terbentuklah negara2 arab yg dahulunya berada di bawah satu naungan.

Sedar atau tidak, Inilah strategi licik lagi terancang negara2 penjajah kafir dalam melumpuhkan gerakkan islam. Menubuhkan gerakkan bangsa bukan hanya dapat merealisasikan cita2 mereka, malahan dapat mengembangkan pengaruh mereka dengan mudah. Oleh yang demikian, kita sebagai umat islam harus sedar akan permasalahan ini. Membangkitkan semula gerakkan islam adalah wajib dan melumpuhkan gerakkan bangsa adalah sunat untuk kita perjuangankan.

Dalil2 kenapa kita wajib menentang perjuangan bangsa. Antaranya :

1)Dalam hadith yang agak panjang baginda melarang umat Islam dari mengikut faham racialisme, kebangsaan sempit dan kekabilahan. Menurut Redaksi Fatwa Islam Online:

Baginda Rasulullah pernah mencela faham asabiah yang keji itu dengan mengatakan: Tinggalkan amalan berkenaan kerana dia tengek atau busuk.

2)Dalam Sunan al Nasai diriwayatkan hadith berikut ( Hadith 4046):

“Siapa yang berjuang di bawah panji-panji buta (sesat), berjuang kerana motif Asabiah; marah kerana dorongan Asabiah maka kematiannya adalah (atas landasan) jahiliah.”

3)SABDA RASULLULLAH S.A.W..:
"Bukan dari kalangan kita orang yang menyeru ke arah asobiyyah(kebangsaan),bukan dari kalangan kita orang yang berperang di atas dasar asobiyyah dan bukan dari kalangan kita orang yang mati di atas dasar asobiyyah."

(Hadith Riwayat Imam Muslim)

4)Sabdanya lagi di dalam hadith lain yang bermaksud:
"Asobiyyah itu ialah kamu menolong kaummu di atas dasar kezaliman."

(Hadith Riwayat Imam Muslim)

0 comments: