Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Monday, March 21, 2011

Takziah! Perginya Seorang Pejuang DHPP Selangor..

Teman ucapkan Takziah buat keluarga mendiang..
Teringat teman dengan Mendiang Bala ahli DHPP Hulu Selangor yang meninggal dunia akibat kemalangan dahulu..

Kalau dulu semasa kejadian Mendiang Bala, teman kaitkan dengan Surah At Taubah:

"Jika kamu tidak berangkat untuk berperang(pada Jalan Allah) , niscaya Allah menyiksa kamu dengan siksa yang pedih dan digantinya (kamu) dengan kaum yang lain, dan kamu tidak akan dapat memberi kemudaratan kepada-Nya sedikit pun. Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu" (Surah At-Taubah, Ayat 40)

Bukan main marah pencacai UMNO hinggakan ada yang sanggup jadikan posting teman tu bahan cacian direct pada Tuan Guru Nik Aziz! link

Persoalan sama ada ahli DHPP ini benar-benar ikhlas menyokong perjuangan Islam yang dibawa oleh PAS adalah sesuatu yang sangat-sangat subjektif! Ironinya, UMNO tidak bersetuju dengan perjuangan PAS!

Jika UMNO yang Islam pun tidak mahu bersetuju dengan PAS adakah kita perlu mengharapkan sepenuhnya ahli-ahli DHPP ini ikhlas menyokong perjuangan PAS?

Sebenarnya, antara tujuan PAS menerima bukan Islam sebagai ahli DHPP adalah bagi menunjukkan kepada mereka keindahan Islam yang PAS bawa. Islam yang dibawa oleh Muhammad SAW walaupun mereka bukan Islam. Dan tidak mustahil suatu hari nanti mereka (ahli-ahli DHPP) ini akan terbuka hatinya untuk mendalami Islam.

Pemikiran bahawa Islam hanya milik orang melayu benar-benar telah meracuni pemikiran pencacai UMNO yang berfikiran sempit dan jumud!

Na'uzubillah

sunsnake 21032011

Perginya seorang Pejuang DHPP

Semalam YB Dr Siti Mariah ke Kuala Kubu untuk menziarahi kematian Sdr Segar.Beliau amat terkejut bila menerima panggilan telifon dari Pn Veny, petugas di Pusat Khidmat Masyarakat Parlimen Kota Raja yang memberitahu bahawa Sdr Segar yang YB kenali semenjak sebelum PRU 8 Mac 2008 yang lalu telah meninggal dunia akibat kemalangan jalanraya. Beliau bergegas kesana bersama yang lain.

Mendiang Segar merupakan seorang yang amat dedicate kepada Parti Islam Se Malaysia (PAS). Mendiang juga amat dikenali sebagai seorang pejuang parti yang amat jujur dan merupakan seorang Ketua DHPP Sri Muda yang amat dikenali dan disenangi oleh ahli-ahli dibawahnya dan pimpinan PAS Kota Raja dan ahli PAS keseluruhannya.

Berita penuh

0 comments: