Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Monday, March 21, 2011

Bawah UMNO ni 'Babi' Je Yang tak naik harga!


Itulah komen member teman di kantin opis pagi tadi!
Asalnya kami berbual pasal isu ayam yang dah cecah RM9/Kg nih!

Member ni meniaga kecil-kecilan..
Bawak nasi bungkus dalam 30 bungkus ke tempat kerja..
Sebungkus dia jual RM2.. so boleh la buat lepas beli susu dan pampers anak dia..
kalau keje siang, jam 3 pagi isteri dia dah bangun masak dan sebagainya..
kalau keje malam rilek la skit sebab tak perlu bangun awal.
Isteri pun tak kerja so kena la bantu sikit-sikit..

So, kenaikkan harga barang-barang ni memang sensitif la pada dia..
Sebab dia hari-hari pergi pasar beli ayam atau ikan!
Kak Rosmah memang tak tahu la sebab dia bangun tido dah ada makanan atas meja!
Di mahligai putrajaya dia tuh!

Kesian member teman ni..
Errr.. lagi kesian teman kat diri sendiri!!

sunsnake 21032011

Terbaru : Ayam naik harga!

Kenaikan harga ayam hidup rm5.50 sekilo menyebabkan harga ayam proses naik mencecah rm8 sekilo di kuala lumpur bermula esok. Samada kenaikan neh akan effect kepada seluruh negeri-negeri di malaysia ataupun sekitar kuala lumpur aku tak pasti.

Tapi harga ayam proses rm8 sekilo tue memang mahal lah plak. Takan aku kena beli ayam hidup dan sembelih sendiri plak? Adoiii..
Nantikan kalau korang beli nasi campur kat kedai atau nasi ayam kan ;

1. peniaga akan naikkan semua lauk/makanan yang ada kaitan dengan ayam

2. peniaga akan kurangkan kuantiti ayam dalam masakan

DAN

Berita Penuh

2 comments:

fadhdeela said...

btul!!! kat mlk pun naik harga ayamm..mahal giler!! aduh diaorg nie smua bnda nak naikk ingt org malaysia nie kaya ke?????

Meh singgah: Bisul ohhh Bisul!!

sunsnake@budakbalun said...

Fadhleela..
Kita kasi turun BN ni..
baru leh kasi turun banyak benda yang naikkan darah rakyat!