Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Monday, March 7, 2011

Salam Manis Buat Kerdau Dan Merlimau!


Secara perbadi dan ikhlas..
teman tak rasa kecewa dengan kekalahan ini..

Kita tau bagaimana padangnya dibuat..
kita tahu bagaimana tiang golnya diubah..
kita tahu bagaimana pemain mereka ditambah..
dan kita tahu bagaimana pengadilnya dirasuah!

so? apa yang nak dikecewakan?
kalau pun nak kecewa adalah atas kegagalan kita hingga kini untuk mencari jalan menghancurkan peranan SPR yang jelas berat sebelah!

Teman yakin..
suatu hari nanti..
Walaupun mungkin diwaktu teman sudah tidak ada lagi bernafas di bumi Allah ini..
Perjuangan Islam ini akan berada di mercunya!
Perjuangan Islam ini akan berada di tempat yang sepatutnya!

Bukan sekadar hanya digunakan di Masjid/Surau..
Bukan sekadar digunakan di bulan Ramadhan..
Bukan sekadar digunakan apabila ada kematian..
Bukan sekadar digunakan apabila ada akad nikah..
Bukan sekadar digunakan apabila ada tahlil kenduri arwah..

Tetapi jauh daripada itu!

Kepada semua pejuang-pejuang PAS yang telah berhempas-pulas..
Bermandi peluh dan airmata..
teman yakin bukan sedikit airmata yang tumpah dalam usaha itu..
Namun yakinlah.. airmata itu akan menjadi saksi usaha kita dalam memperjuangkan Islam..
Moga airmata dan peluh itu akan membentengi kita daripada kedahsyatan seksa kubur dan keseksaan di akhirat!

Kepada calon-calon PAS yang berdua..
Terima Kasih kerana mempertaruhkan masa depan kalian kepada perjuangan ini..
Pastinya hidup kalian sudah tidak akan sama lagi selepas ini...
Pastinya puak-puak 'makhluk rimba' itu akan memastikan kalian dibatasi apa yang boleh..

Kepada Allah SWT akhirnya kita memohon pertolongan..
Dan kepadaNya jua kita akan kembali..

Salam buat Kerdau & Merlimau dari budakbalun@hulu selangor

sunsnake 07032011

4 comments:

Anonymous said...

KATA MENYERAH KEPADA ALLAH. TAPI HATI SARAT DENGAN PRA SANGKA BURUK DAN FITNAH.

KAJILAH DIRI TU SAMA. DOK NIPU MERATA ALAM, BILA NAK MENANG.

juli2.. said...

Halo anon..
Lu pye ayat x ble bla la Bro..
Pg la mengaji,org wat x adil ne Allah kasi menang jugak bukan psl Rahmat Allah Bro..Mana malaikat Rahmat nk dtg klu buat majlis ada tarian seksi,buat citer fitnah nk aibkan org,x der puji2 Rasul dan ikut x jln para Anbiya..Cuba rujuk kitab psl kehadiran Malaikat dlm Majlis2 yg mcm mana..
Dh amal perbuatan BN tu Allah dh keji,xkan manusia x ble ikut keji sama..Dh tindakan perbuatan mereka buruk,bukan sekali tp byk kali,xkan nak baik sangka dgn kaum yg mcm ne..Blajar agama la Bro..
Lu ckp selorong jer,mcm org keliru dgn agama jer..Double check lu pye kefahaman dan Ijtihad..
Lu tau x hakikat golongan "ISTIDRAJ",iaitu golongan yg Allah tambah kehebatan keatas mereka meskipun mereka Zalim..
Knpa Allah tangguhkan kejatuhan mereka dan Allah bg tempoh lg kt puak2 yg lu suka tuh?
Sbb Allah nk cukupkan kezaliman mereka itu supaya kelak akan Allah azab sehabis-habisnya kelak..
Lu jgn pandang rendah pd golongan yg sedikit Bro,memang diorang nampak lemah dan dibuli tp doa org teraniaya akan diangkat kelak..Setelah penganiayaan keatas mereka Allah cukupkan,maka akan dtg janji Allah tu dan melingkupkan puak yg menzalimi mereka sekali gus..Allah kabulkan doa Nabi Nuh pun setelah 40 tahun baginda berdoa..Ini baru berapa tahun Bro..jgn seronok sgt dgn BN,diorang buat apa sahaja yg menekan rakyat,klu lu ble sokong makna lulah yg mengangkat diorang utk berkuasa..Lu yg sebabkan diorang ble buat ikut suka diorang..Lu ada share saham dgn diorang..hehehe!!!
So,sblm nk ckp apa2 tu fikir habis2 sbb neh akhir zaman,zaman kebatilan dpt mengalahkan kebenaran,so kebenaran kt lu tu bukan kebenaran pd org lain..Kebenaran hanya pd org yg mahu mengingati peringatan2 Allah sahaja dn dari dahulu lg Allah dh Firmankan bahawa golongan yg ambil peringatan Allah itu memang sedikit..Jd Lu yg ramai ne sapa???
Tya apa org atas lu dh buat kemudian nilaikan layakkah mereka menjadi imam dan ikutan lu..Nk timbang Ahkirat bkn dari nikmat dunia Bro..Gua kasi igt sama lu..
Selagi mulut ble bercakap lu ble ckp apa sahaja,esok bila sampai masa mulut lu dikunci dan tangan serta kaki lu bercakap,dh x guna nk menyesal..INGAT BRO..

Tinta.Muallimah said...

Salam saudara. Jgn dilayan suku sakat atartuk tu. Tarok Mat Kilau jadi calon pun menang majoriti besar. Apatah lagi klau Soi Lek...lagi la menang giler-giler..Kita x menang...tapi kita syahid.

sunsnake@budakbalun said...

juli2..
memang topek kono nyo!
tapi puak2 ni dah tertutup hati barangkali..
mungkin term istidraj tu pun mereka kena google dulu cari maksud!

tinta
w.salam..
kalau boleh memang tak nak layan..
tapi mengenangkan mereka juga Islam.. maka dah jadi tanggungjawab pulak menyedarkannya..
sekadar termampu..
kalau dah berkarat sangat..
lantak pi dia laaaa!!