Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Friday, October 22, 2010

Si Jambul - Wanita Jadi MB Terus Bermartabat?

Berjuang sorok jambul dulu Dato' Seri...


Hina sungguh wanita di 'akidah' Ketua Wanita UMNO ni..
Takkan tak perasan..
Wanita la ni hanya jadi simbol seks dan penarik perhatian..

Cuba tengok iklan billboard di tepi-tepi jalan?
Kena letak gambar perempuan seksi baru boleh terbeliakkan biji mata orang..
Iklan-iklan di media TV dan internet..

Paling biasa, di litar-litar lumba.
Gadis-gadis litar dijadikan umpan terbaik lensa kamera dan lensa mata hadirin!

Inilah sebenarnya penghinaan kepada wanita!

Jatuh bangun sesuatu bangsa antara KPInya ada wanita bangsa tersebut!
La ni wanita melayu dah jadi bahan dagangan..
Tak caya?
Gi la tengok sendiri di celah-celah KL..
Bukit Bintang.. perempuan melayu dah jadi macam bola..
Kejap lelaki cina pass kat lelaki india..
kejap lelaki india pass kat lelaki cina..
Yang sial tu.. lelaki melayu jadi orang tengah!!

Anak Luar Nikah melayu paling ramai compare dengan cina dan india!
Siapa yang lahirkan?? bukan perempuan melayu?

Ini yang patut difikir,dibincang dan diresolusikan!
Bukan sibuk nak jadi Menteri!
Bukan sibuk nak rebut kontrak!
Bukan sibuk nak tuduh PAS tak takut Allah tapi takut DAP!

Jambul kat kepala pun seksa nak sorok!!
Nak cerita martabat??
piiiraaahhh!! aduyaiii!!
sunsnake 22102010

Lantik wanita jadi MB - Shahrizat

KUALA LUMPUR - Pergerakan Wanita UMNO mahu lebih ramai golongan Hawa dilantik menerajui jawatan lebih tinggi termasuk menjadi Menteri Besar.

Ketuanya, Senator Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata, pelantikan itu jika dilaksanakan dapat memartabatkan peranan wanita di negara ini.

"Saya dan ahli Exco Wanita mesti berani memperjuang dan menyediakan 'prasarana' dan 'lebuh raya' untuk wanita melonjak ke satu tahap kepimpinan yang membanggakan, misalnya menjadi Menteri Besar, Ketua Menteri, Pengerusi Perhubungan UMNO negeri dan jawatan-jawatan tinggi dalam parti," katanya semasa menyampaikan ucapan dasar bertemakan 'Melonjak Wanita ke Persada Kepimpinan' pada persidangan pergerakan itu di sini semalam.

Berita Penuh

3 comments:

Radin87 said...
This comment has been removed by the author.
Radin87 said...

Yang nak sibuk mintak wanita jadi MB ni memang aku pun tak berkenan..
patut takyah jadi menteri dia ni..
ramai lagi Wakil Rakyat wanita lain lagi layak nak pegang portfolio menteri pembangunan wanita

sunsnake@budakbalun said...

dalam UMNO bukan kualiati mahupun integriti yang penting syeikh..

Apa yang penting???

Mahsyukkk!!!