Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Friday, June 11, 2010

Lagi bukti PAS khianati Melayu!!!


Orang PAS ni memang tak sedar diri!
Hanya Melayu sahaja yang boleh menjamin tempat di syurga!!
Berapa kali nak cakap!!
Hidup Melayu!!
Hidup Panglima Melayu!!

Bangsa lain di Malaysia hanya ibarat binatang je!!
(dah macam yahudi pulak!)

Amaran buat orang PAS! Jangan kerjasama dengan india dan cina!!
Mereka tu pengkhianat melayu!!!

- mungkin ini pulak kata-kata pencacai UMNO bila baca berita dibawah!
sunsnake 11062010

Pemuda: PAS terima bukan Islam tak ancam orang Melayu


KOTA BARU, 10 Jun - Dewan Pemuda PAS mempertahankan usaha parti itu membentuk Dewan Himpunan Penyokong PAS dengan menegaskan, langkah tersebut tidak bercanggah dengan usaha mengekalkan sokongan bukan Melayu dan meraih sokongan lebih luas daripada masyarakat Melayu.

“Dewan Pemuda PAS begitu meyakini, rahmat yang dibawa oleh Rasulullah s.a.w kepada seluruh alam adalah daripada Allah s.w.t. Tuhan yang maha Penyayang.

“Ia merupakan satu jaminan masyarakat Melayu dan bukan Melayu boleh hidup dengan harmoni dalam negara ini,” kata Nasrudin Hasan at-Tantawi dalam ucapan dasarnya pada Muktamar Dewan Pemuda PAS Pusat di sini hari ini.

Nasrudin berkata, dengan gandingan pelbagai pihak PAS mahu meningkatkan sokongan Melayu-Islam sehingga antara 15 hingga 20 peratus.

Nasrudin, hanya golongan yang berpegang kepada politik perkauman yang sempit seperti Umno dan BN, beranggapan masyarakat Melayu akan terancam sekiranya keadilan diberikan kepada masyarakat bukan Melayu.

“Sedangkan menurut Islam, keadilan itu merupakan sesuatu yang wajib diberikan kepada golongan bukan Islam sebagaimana firman Allah swt dalam ayat ke 8, surah al-Mumtahanah,” katanya.

Bertitik tolak daripada hakikat itu, kata beliau, Dewan Pemuda PAS menyeru kepada pendukung dan penyokong parti supaya menghentikan perselisihan dalaman yang tidak berkesudahan.

“Yakinlah bahawasanya tiada percanggahan antara usaha untuk mempertahankan sokongan masyarakat bukan Melayu seperti yang diperolehi oleh PAS dalam pilihan raya umum ke-12 yang lalu dengan usaha untuk meraih sokongan masyarakat Melayu untuk pilihan raya umum ke-13 yang akan datang.

Berita Penuh

0 comments: