Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Friday, May 28, 2010

Rokok 14 Batang- Lugi looo!!


Hahahaha!!
Begitulah lemahnya Kerajaan Malaysia yang ada sekarang..
Nak banteras judi haram.. memang tak mampu..
so, cara paling senang (baca menguntungkan UMNO)..
Halalkan aje.. so, untung dapat dan boleh guna Polis untuk jadi pencacai Berjaya Group!
Kononnya untuk membanteras perjudian haram! Tuihh!!

La ni.. Nak haramkan rokok 14 batang pulak..
isshhh!! Lugi looo!! Rokok 14 batang ni favourite budak-budak sekolah!
Seiring dengan 'kepesatan' jumlah budak-budak sekolah yang mula menghisap rokok..
Sangat-sangat rugi la kalau budak-budak ni mula mencari rokok seludup!

Untuk pengetahuan semua.. Rokok 14 batang ni..
pilihan utama sebahagian besar golongan perokok..
Especially golongan perokok yang berpendapatan sederhana..
Mat-mat kilang, mat-mat rempit, mat-mat despatch, mat-mat bola, mat-mat lepak..
Jarang sangat la puak-puak ni beli Rokok 20 batang! awal bulan jee..

Lagipun Rokok 14 ni sedap sikit dari Rokok 20... betul!
Macam mana teman tahu? hmmm.. teman pun sama jugak!!
aduhhhh!!!

sunsnake 28052010

Kerajaan gagal haram jualan rokok 14 batang
Mei 27, 10 7:43pm

Pengharaman penjualan rokok 14 batang gagal dikuatkuasakan mulai 1 Jun ini dengan alasan kementerian kesihatan memerlukan lebih banyak masa untuk membuat kajian mengenai kesannya.

Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai yang dipetik Bernama berkata, tarikh penguatkuasaan itu tidak dapat dilaksanakan kerana bimbang pengharaman penjualan rokok 14 batang akan menyebabkan lebih banyak lambakan rokok haram di negara ini. "Pengecualian untuk penjualan rokok 14 batang sememangnya diberikan sehingga satu tarikh yang belum diputuskan pada 2010, namun kementerian sebelum ini membuat cadangan untuk mempercepatkannya kepada Jun ini.

Berita Penuh

3 comments:

baginda® said...

betul ke geng..

maknenya rokon 14 ada lagi..

letih aku isap 20 nih.. tak abis-abis.. ahahah

sama je...

dulu sari 14 btg..

sekarang sari 20 btg..

naik bengang aku ngan najib... hahaha

Syafrizal said...

kepada yang suka main bola.. berhenti la merokok.. takde faedah bersukan pastu hisap rokok atau hisap rokok sebelum bersukan

sunsnake@budakbalun said...

baginda..
yappeda?? ko sendiri isap okok sendiri marah najib ka??
patut marah rosmah sekali!! wakakaka!

Syafrizal.. teman sokong! errr...