Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Saturday, March 13, 2010

Tabligh pun dah tak boleh caya!


Makin hari makin teruk...
Kenapa ye jadi macam ni??

Sampaikan ahli tabligh pun ada yang hancuss!
Buat calar nama baik jemaah tabligh je!

hmmm..
sunsnake 13032010

Kanak-kanak dipaksa kahwin lelaki tabligh ditemui di Batu Caves

KUALA KRAI, 13 Mac — Seorang kanak-kanak perempuan, Siti Nur Zubaidah Hussin, 11, yang dikahwinkan dengan seorang lelaki tabligh berusia 41 tahun dan dilarikan lelaki terbabit telah ditemui di sebuah masjid berhampiran Batu Caves, Selangor, semalam.

Siti Sarnan Mat Ail, 42, ibu kanak-kanak itu berkata, beliau dihubungi oleh seorang lelaki yang tidak dikenali memaklumkan mengenai penemuan anaknya itu.

“Kira-kira pukul 6.30 petang semalam saya terima satu panggilan dari seorang lelaki yang memberitahu anak saya berada di sebuah masjid Al-Ikhwan di Taman Samudera dekat Batu Caves.

“Mulanya saya ragu-ragu kerana tidak mungkin anak saya dibawa hingga ke Selangor tetapi apabila dibenarkan bercakap dengan anak saya barulah saya percaya,” katanya kepada Bernama di sini, hari ini.

Katanya, sebaik mengetahui anaknya ditinggalkan di surau terbabit, beliau segera menghubungi salah seorang saudaranya yang menetap berhampiran Batu Caves supaya pergi menemui Siti Nur Zubaidah.

“Saudara kakak kemudian menemui Siti Nur Zubaidah dalam keadaan lemah tidak bermaya dan membawanya ke Balai Polis Kepong untuk membuat laporan penemuan sebelum membawanya ke Hospital Sungai Buloh untuk mendapatkan rawatan,” katanya.

berita penuh

1 comments:

Tuk Ketuo said...

memang la tabligh jadi teruk sobab masuk main ikut ikut bukan daripado hati, laie pun ado yang amik kesempatan mudah cari makan minum sobab maleh kojo.