Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Tuesday, December 1, 2009

Hmmm.. ada betui jugak!


Teman dah lama cakap tentang hal yang sama..
Cuba bawak-bawak senyap dan jangan bagi komen langsung dengan wartawan media UMNO-BN nih!
NI idak, pantang disua microphone dek wartawan TV3,RTM,ASTRO.. laju je bagi statetement!
Nak glamour kalu joint gerombolan laa..

Kita ada media sendiri kan.. Harakah ada.. TVPAS ada.. Selangorkini ada..
cukup la kot.. takdenya media pengampu tu nak siar yang baik-baik pasal kita dehh!!!

sunsnake 01.12.2009


KEBANYAKAN PEMIMPIN PAS GILA MICROFON REPORTER

BN dan UMNO tak akan buat sesuatu yang merugikan depa. Sebelum depa keluagkan apa-apa isu atau strategi, depa akan kaji. Depa ada 'think tank'. depa ada pakar saraf. Tapi depa tak tunjuk dah hebahkan sapa jawatankuasa gerak saraf depa. Depa hantag orang-orang depa menyusup masuk dalam kem-kem pembangkang. Strategi depa licik. Depa buat kajian dan buat tindakan secara halus.

Berbeza dengan kita. Dalam setiap pilihanraya, kita syog sangat nak dedahkan dan hebahkan sapa yang jadi AJK Gerak Saraf. Tag Nama terpampang di dada. Kalau boleh nak buat banner besag-besag nak habag kat orang mengatakan kita ni 'Geng Gerak Saraf'...Rasa bangga dan hebat. Kalau diizinkan kita nak habag biag semua orang tau yg kita ni orang penting dan join geng gerak saraf. Kalau boleh jugak kita nak boh Tag Nama biag sama besag dengan badan kita.

Itulah bodohnya kita. Dungunya kita. mangkoknya kita. Lama saja dalam politik, tapi terlalu jauh kebelakang dalam berpolitik. Masih rtak cerdik dan bertindak secara primitif dan kuno. Dunia dah lama berkembang dengan IT. Tapi kebanyakan pemimpin kita masih ramai yang buta IT.

Satu lagi yang jadi senjata makan tuan ialah apabila pantang disua microfon dan ditanya oleh pemberita. Pantang hulog microfon kira nak jawab saja. masa jawab tu bukannya ingat pun bahawa itu satu perangkap yang akan makan diri. Jawab dengan confident, tapi rupa-rupanya makan diri. Banyak kali juga aku tengok Presiden PAS dan Setiausaha Agung PAS dengan rasa bangganya menjawab soalan dari wartawan. Penuh kesungguhan, rupa-rupanya jawapan yang diberi adalah jawapan bodoh yang akhirnya makan dan perangkap diri.

Sama juga dengan YB Mahfuz Omar, seronok sangat nak jawab soalan wartawan. Penuh yakin dan rasa puas bila dapat microfon. Rupa-rupanya semuanya makan diri. Agaknya beberapa pemimpin ni gila microfon nak jadi glamour kot. Maklumla muka boleh masuk TV3 suku, TV9,TV7 dan Astro Awani. Tapi tulah perangkap yang sebenagnya dipasang oleh UMNO dan BN.

Tapi apakan daya kerana kebanyakan pemimpin kita ni gila nak bercakap dan pantang dapat microfon dan nak jadi glamour. Maka lama kelamaan jadilah pemimpin-pemimpin ni bahan ujikaji oleh UMNO dan bahan eksperimen untruk jatuhkan pembangkang. Selagi perangani dan gila microfon tak berubah di kalangan pemimpin PAS, maka selagi itulah BN dan UMNO akan terus tersenyum dan berjalan dengan gagah untuk tumbangkan PAKATAN RAKYAT.

Hampa tunggui tengoklah cakap aku ni.....................

kedahlanie

2 comments:

Sekretariat Parlimen Kota Raja said...

Salam 4 all

Aje benor kata mike' yop, bab yg ni rajin bebeno deme bagi komen.

Teman tengok umno bawah DS Najis dah steady, tak ramei yg cakap cuma dia & TS Muhyidin aje yg dibenor bercakap...

Budak Balun said...

itu la yang teman maksudkan..

Contoh apa yang PAS kedah buat la ni..

Apa-apa isu, hanya MB sahaja yang bukak mulut..
Exco2 jawab no komen aje..
sebab apa2 hal pun MB yang nak kena jawab!