Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Wednesday, October 12, 2011

Indahnya Brunei Tanpa UMNO!

apa pandang-pandang??


Perghhh!!
teman dok berangan kalaulah yang bercakap ni Perdana Menteri Malaysia..
Allahuakbar!!

Malangnya.. Malaysia ni ada UMNO!

wakakakaka!
budakbalun 12102011

Sultan Brunei mahu undang-undang Islam dilaksana segera | Print |
Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 11 Okt: Sultan Brunei hari ini menitahkan agar pemerintah negara itu melihat keperluan untuk melaksanakan undang-undang syariah dengan segera, serentak dengan undang-undang sivil di negara itu.

Baginda yang bertitah di mesyuarat Majlis Agama Islam di bangunan Majlis Undangan di sini berkata,perlaksanaan undang-undang itu tidak harus lagi ditangguh lebih lama kerana kelengkapan untuk melaksanakannya sudah ada.

Akta Jenayah Islam jika difahami dengan betul ujarnya, adalah yang terbaik kerana ia datang dan dicipta oleh Allah Yang Maha Kuasa dan tidak manusia.

"Kita tidak harus melambatkan dan sebaliknya merebut petunjuk itu secara positif.

"Apa lagi di sana untuk menunggu? Kita sudah mempunyai bangunan mahkamah yang mengagumkan, ramai pakar telah dihasilkan dan bahawa negara telah mencapai kemerdekaan. Apa lagi?" soal baginda.

Menurutnya, setiap individu bertanggungjawab untuk melakukan perbuatan baik yang merupakan permintaan dari Allah Maha Kuasa.

Sehubungan itu ujarnya,undang-undang Islam penting untuk mengawal semua masalah dalam hidup, agama, keturunan, minda dan kekayaan.

"Walaupun ia adalah tanggungjawab kita, ia perlu dipenuhi bagi Allah Maha Kuasa," titah baginda lagi. - Harakahdaily

2 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah,

Kalau Negara Brunei jiran kita paling dekat dan mempunyai jalinan sejarah dengan kita dah buat HUDUD dan berjalan dengan LANCAR, KELAK TIADA ALASAN MENGAPA KITA MENOLAK HUDUD.

-wakleman

otaklunyai said...

Dan tanpa seekor betina sundal...