Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Wednesday, December 8, 2010

SPR - Baik buat AFUNDI! Adehhh!!




Teman betul tak faham la dengan SPR nehh..
Makin lama makin jelas bias dan bangang...
Makin lama makin jelas berpihak dan penakut!

Seolah-olah gaji mereka bulan-bulan dibayar oleh duit poket Najib sendiri!
Aduyaiii!!
Seolah-olah Allah SWT langsung takde kena mengena dengan kehidupan mereka!

Idea nak tambah lagi golongan yang kena Undi Pos ni betul-betul tak masuk akal!
Sepatutnya undi pos itu dihapuskan!
Polis dan tentera tiada masalah nak keluar mengundi pada hari mengundi pun!
Bukan ada komunis nak halang pun!
bukan ada tentera jepun nak tembak pun!

Serius teman cadangkan agar Gerakan BERSIH 2 patut dilancarkan sesegera mungkin!
Nampaknya SPR ini semakin hanyut dalam mimpinya...
Hanyut dalam fantasinya!
Fantasi bercumbu dengan UMNO di Putrajaya!

sunsnake 08122010

Semua rakyat jadi pengundi pos

Fadhil Osman

Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) membantah sekeras-kerasnya cadangan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) yang mahu menjadikan golongan doktor, jururawat, juruterbang dan wartawan sebagai pengundi pos.

DPPWP berpendapat, menggunakan sistem undi pos terhadap golongan profesional ini menutup lagi ruang demokrasi negara yang kian dipertikaikan rakyat.

DPPWP menegaskan undi pos adalah talian hayat kerajaan UMNO-BN. Cadangan SPR seakan mahu menambah lagi jangka hayat pemimpin UMNO-BN terutama di kawasan yang mereka tidak selamat. Apakah SPR mahu menjadi sebuah lagi parti komponen Barisan Nasional dengan menjalankan usaha yang licik buat membantu memenangkan UMNO-BN dalam PRU ke 13?

Sistem undi pos telah lama dipertikaikan rakyat. Apakah jaminan SPR ketelusan undi pos dapat dijalankan dengan baik memandangkan ada pengalaman anggota tentera yang tidak dapat mengundi pos semasa mereka bertugas kerana telah diundi oleh pihak atasan mereka?


Berita Penuh

2 comments:

Mohamadazhan hjDesa said...

UMNO semakin terdesak, menggunakan segala lubang yang ada utk kaut undi PRU depan. gila babi puak2 ni

sunsnake@budakbalun said...

la ni kat area teman nih RELA sibuk nak tambah keahlian!! gila!
siap ada kad lagi tuhh!!..
Leftenan laa.. apa laaa..
Dah macam MLM pulak teman tengok!
bahye nih!