Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Thursday, December 30, 2010

Menteri Pun Menipu Inikan Pulak Timb. KSU!


Sudah-sudahlah menipu duhai pemerintah Malaysia..
Hari tu Menteri sendiri dah terang-terang menipu..
Hari ni Timbalan KSU Kementerian pulak berjinak-jinak nak menipu...

Yang menteri tipu hari tu pun still tak berjawab sampai la ni!

Jangan risau la..
Harga minyak masak kompom naik punya!!
Tunggu masa je..

Lagipun...
Jangan nampak minyak masak yang bakal naik..
Barang-barang lain dah lama naikk!!
Diam-diam je naiknya!
Macam dalam seluar!

Apa nak heran!
Makcik Pakcik Felda kaya-raya!
Tak macam kami di bandar nehh!!

Lagipun..
Pada orang UMNO..
Lagi naik harga barang lagi tinggi nilai Ketuanan Melayu nye!!
wakakakaka!
Bangang!

sunsnake 30122010

K'jaan: Tak logik harga makanan naik 10%

Pengusaha restoran tidak mempunyai alasan untuk menaikkan harga makanan dan minuman sehingga 10 peratus meskipun berlaku kenaikan harga gula dan bahan api berkuatkuasa 4 Disember lepas.

Timbalan Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Daud Tahir berkata simulasi harga yang dibuat baru-baru ini juga menunjukkan perubahan harga makanan dan minuman adalah minimum iaitu kenaikan antara 0.1 sen dan tiga sen sahaja.

"Kita sudah buat simulasi dengan kerjasama konsultan (untuk melihat) berapa kenaikan harga makanan dan minuman berikutan kenaikan harga gula dan bahan api baru-baru ini dan tak munasabah jika mereka nak naikkan harga makanan dan minuman," katanya pada sidang akhbar di Putrajaya hari ini.

Berita Penuh

6 comments:

Anonymous said...

Menteri pun merogol, apa sangatlah orang bawahan, ye tak. Kencing berdirilah katakan.

sunsnake@budakbalun said...

teringat satu pantun..

SIAKAP SENOHONG GELAMA IKAN DURI
CAKAP BOHONG LAMA-LAMA JADI MENTERI!

Anonymous said...

xbetoi tu.............. SIAKAP SENOHONG GELAMA IKAN DURI.CAKAP BOHONG LAMA-LAMA JUAL BINI KAT DAPig.

lolipop said...

HAHA..
Anon neh dh tentu kalah mase wakil sekolah utk pesta Pantun dulu neh..
Nk berpantun pun x pandai tp hajat nk celah jugak..
Mcm citer lawak member teman,
citer org asli pecut motor nk celah dua motor Honda cup lampu bulat yg jln bersaing dari arah bertentangan di waktu malam..
Rupa2nya dua lampu yg disangka lampu motor Honda cup tuh sebenornya lampu Lori TATA..
Dpt la jugak dia celah,tp celah lori la..whakakaka..

sunsnake@budakbalun said...

lolipop..

anon tu terasa apsal??
teman bukan ada kata Menteri UMNO pun dalam pantun tuh!

dia pulak kait ke DAP!
wakakakaka!

cerita orang asli tu memang terbaekkk!!
wakakakaka!

Anonymous said...

Hahaha pelawak umNGOK bersiri ini, tak habis-habis nak timbulkan isu CINA tipu MELAYU, Dah 53 tahun MELAYU dah kena tipu ngan CINA, siapa melayu tu hangpa pikiq la sendiri.

Tapi yang MELAYU tipu MELAYU NIE apa kes?? tak nak marah ke? Itu la spesis UMNGOK TOTOK, BUTA MATA BUTA HATI, BAHGAL TAK MAKAN DIAJAR.

-wakleman