Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Saturday, September 4, 2010

Tok Pa - Tak Habis-habis Bodohkan Melayu!!!


“Berasaskan kedudukan itu Umno mesti memenangi lebih banyak kerusi Parlimen dan negeri bagi menguatkan kedudukan selain terus berkuasa mempertahankan Perlembagaan yang sedia ada bagi faedah orang Melayu dan seluruh rakyat Malaysia,” katanya"

Ni lawak jenis apa ni Tok Pa? Tak puas-puas ke seumur hidup sampai takat ni dok membodohkan orang-orang melayu? UMNO sahaja ke melayu kat Malaysia ni?
Abis Tok Guru Nik Aziz tu apa? Benggali? Mamak macam Zambry pun kamu terima sebagai Melayu!! Bangang sial punya UMNO!

PAS pun melayu la bangang Tok Pa oii!! Dan Melayu PAS jauh lebih berkualiti daripada Melayu UMNO yang toghut tuh! Dan tak payah nak mengaku la UMNO perjuangkan melayu..
UMNO lah parti yang langsung takde prinsip perjuangan!
Nak kata perjuangan Bangsa.. sejak Merdeka UMNO pegang kuasa.. tapi melayu makin teruk..
sahsiah melayu makin hancur! Anak haram melayu makin bersepah!
Nak kata perjuang Islam? khakk!! Tuihh!! Mana ada nilai Islam ini pada UMNO?
Sekadar nak menakutkan orang kampung boleh lah!!

UMNO guna Al-Quran pun hanya untuk zakat & halau hantu aje!! wakakaka!

Hanya melayu Lembu sahaja yang masih menyokong UMNO ni..
sama ada melayu tu jahil @ cari makan!!

Sial punya UMNO!
sunsnake 04092010

Pilihan raya umum ke-13 penentu kelangsungan Melayu, kata Mustapa

PASIR PUTEH, 4 Sept — Anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata pilihan raya umum akan datang amat penting bagi orang Melayu kerana ia akan menentukan kelangsungan mereka.

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri itu berkata ini kerana perkembangan semasa menunjukkan hak orang Melayu sentiasa dicabar sekalipun telah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

Pilihan raya itu akan menentukan sama ada orang Melayu akan terus meneraju negara ini atau sebaliknya, kata beliau semasa berucap pada majlis ramah mesra bersama warga pendidik peringkat Pejabat Pelajaran Pasir Puteh, di sini malam tadi.

Berita Penuh

5 comments:

Azam Mohd Nor said...

sotong paul bgitau yg nnti DAP akan menang besar kot masa PRU 13 nnti..

ish3

sunsnake@budakbalun said...

wakakak!
UMNO ni kan jenis suka karut ni..
kompom depa percaya pilihan sotong tuh!!

itu yang tok pa kalut nihh!!!

wakakaka!

joecharlie said...

Saturday, September 4, 2010
Paneh Miang cadang Musa Hassan Menteri KDN?


1. Musa Hassan merupakan anak sulung kepada Tan Sri Dato' Hassan Azhari, seorang guru Al-Quran dan Qiraati yang terkenal di Malaysia, akan bersara sebagai Ketua Polis Negara (IGP) serta bakal digantikan oleh Timbalannya berkuatkuasa 13 September ini.

2. Beberapa sahabat dalam Pasukan Polis DiRaja Malaysia yang pernah berkhidmat di bawah Musa mengisahkan karektor Musa yang sangat disenangi oleh orang bawahannya.

3. Musa dikenali sebagai insan zuhud, yang sering ke hulu ke hilir memandu Kenari ketika berkhidmat di JSJ, sehinggakan orang bawahannya segan untuk memiliki kenderaan yang lebih canggih berbanding bos mereka.

4. Rentetan itulah, kebanyakan anggota Polis hanya ketawa apabila ada pihak cuba mengaitkan Musa dengan rasuah dan korupsi, mengenangkan corak kehidupannya yang serba sederhana.

5. Selain sikap beliau yang amat prihatin terhadap kebajikan anggota Polis terutama di peringkat grassroots, Musa juga dihormati kerana ketegasan serta sifat amanahnya dalam menegakkan undang-undang sehingga digeruni oleh penjenayah, termasuk puak pembangkang di Malaysia.

6. Justeru tidak hairanlah ada pihak yang tidak menggemari sikap Musa itu, kelihatan bersungguh memfitnah serta cuba mengaibkan beliau terutamanya si Bro Anwar Bin Ibrahim; rentetan dendam lama 1998 dahulu. Siapa yang tahu kisah...faham-faham sajalah.

7. Kepakaran serta pengalaman yang dimiliki Musa tidak seharusnya terhenti setakat bersara daripada PDRM, atau hanya diberi peranan mengetuai Akademi Latihan di Langkawi International Shooting Range (Lisram); BAHKAN lebih bermanfaat sekiranya Musa diserapkan ke Kementerian Dalam Negeri sebagai Senator.

8. Pasti penyokong Komplot Pembangkang akan lebih 'berasap juburnya' berbanding Al-Juburi sendiri, dan mereka yang cuba menodai Perlembagaan Persekutuan akan berasa gerun serta lebih berhati-hati sebelum membuat sebarang onar di negara ini.

9. What say you...Musa Hassan sebagai Menteri Dalam Negeri yang baru?

Petikan bersunting dari Paneh Miang

Entahlah Paneh Miang ... dengar2 akan jadi Duta tak lama lagi.

Posted by The Unspinners at 11:00 AM

jeng said...

Handal betul Joecharlie mensuci dlm debukan Musa Hassan..Anak Nabi Nuh pun x mewarisi kenabian baginda bhaii..Klu betul jawatan yg disandang Musa tu Barakah,x la seteruk ne jenayah yg berlaku kt Malaysia di bawah KPM yg Zuhud neh..Dia naik melonjak dan memintas yg lain utk jd KPM lps kes pikul tilam yg x lekat pd 1998..Masa tu apa jawatan Musa dan kenapa lps tu dia jd KPM pulak?Ke mase tuh ko sekolah lg?Buang masa je bc cite ko neh..Nak bodohkan org pun jgn la sampai ko pulak nampak bodoh..

sunsnake@budakbalun said...

sebab tula teman maleh layan..

sementara UMNO-Bn berkuasa ni..
lantak laa.. depa nak buat apa kat Musa ni..

nak bagi dia jadi Yang Dipertuan Agung pun lantak laa..

sok kita pegang Putrajaya.. kita humbankan dengan musa2 ni.. dengan UMNO2 ni.. dengan joe charlie ni sekali ke dalam tasik putrajaya tuh! wakakaka!