Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Saturday, June 26, 2010

Ibrahim Ali - Saya macam lembu..


“Saya adalah seorang jaguh kampung macam lembu jantan berani berjuang... apa yang datang di depan saya, saya akan lawan habis,” kata Ahli Parlimen Bebas Pasir Mas ini.

Lembu jantan selalunya berjuang untuk apa ye?
berjuang untuk memiliki kawasan rumput segar dan mengawani lembu-lembu betina di dalam kandangnya? wakakak!

Elok sangat la KJ bergaduh dengan Ibrahim PERKATAK ni.. dua-dua tolak Islam sebagai asas perjuangan dan dua-dua memperjuangkan asobiyah melayu..

Bila dah itu asas perjuangannya.. masing-masing jadikan kepala otak sendiri sebagai panduan hidup! mana mungkin otak yang Allah ciptakan mampu mengawal kehidupan tanpa menggunakan panduan Al-Quran?

Memanglah orang kampung ni mengharapkan MARA.. sebab dengan MARA lah kerajaan boleh tambat maruah orang-orang kampung!

hmmm.. melayu..melayu..
sunsnake 26062010

Ibrahim: Saya bangga dilabel KJ ‘jaguh kampung’

June 26, 2010

KUALA LUMPUR, 26 Jun — Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali sekali lagi mempertikaikan kepimpinan Khairy Jamaluddin dengan berkata, beliau sebenarnya “bangga dengan label jaguh politik kampung” yang diberikan oleh ketua Pemuda Umno itu berhubung isu membela ketua Pemuda MCA dalam isu biasiswa.

“Saya bangga kerana dipanggil jaguh kampung... sekurang-kurangnya saya dekat dengan rakyat, bermakna (saya) barang ‘asli’.

“Sebab itu, saya boleh menghayati perjuangan nenek-moyang dan kasih pada bangsa begitu tebal serta memahami sejarah,” kata Ibrahim dalam respons balas kepada kenyataan Khairy semalam, yang menyifatkannya sebagai jaguh kampung kerana mendesaknya meletakkan jawatan sebagai Ahli Parlimen Rembau.

“Saya adalah seorang jaguh kampung macam lembu jantan berani berjuang... apa yang datang di depan saya, saya akan lawan habis,” kata Ahli Parlimen Bebas Pasir Mas ini.

Ibrahim mendakwa orang Melayu berharap hanya Mara yang dapat membantu mereka dalam meningkatkan taraf hidup mereka.

“Orang kampung hanya mengharapkan pada Mara... sebab itu saya bangga menjadi jaguh kampung,” kata beliau lagi.

Berita Penuh

2 comments:

Unknown said...

Bukan macam,memang ya pun he he

Unknown said...

Salam ziarah...
Dua malaon yang bertekak, biarkan... biarkan...

http://paklongonline.blogspot.com/2010/06/katak-kampung-rupanya.html