Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Friday, April 30, 2010

Kena bodek Najib & Taib baru leh dapat kontrak!

Itu agaknya maksud sebenar Timbalan Menteri ni.. Kalau kita buat hubungan baik dengan Kerajaan, mudahlah untuk dapat projek pembangunan di kawasan parlimen masing-masing.

Kalau inilah yang ada dalam kepala hotak ahli-ahli Parlimen BN, sampai bila pun konsep Federalisme dan keadilan untu segenap lapisan masyarakat tidak akan tercapai!

Tahukah mangkuk ini apa perlunya semua ahli parlimen bersetuju dengan Kerajaan sekiranya apa yang dicadang atau diusul itu akan menyusahkan rakyat? Sebagai contoh, apakah perlu seorang Ahli Parlimen itu menyokong usul Perdana Menteri agar menaikkan harga minyak dengan tujuan untuk mendapatkan kontrak pembangunan di kawasan masing-masing? Adakah ini kehendak sebenar rakyat?

Inilah yang berlaku apabila semua ahli-ahli Parlimen BN lebih mementingkan jawatan dan perut sendiri berbanding keperluan utama rakyat. Sebenarnya bukan dibimbangi tiada pembangunan masuk ke kawasan masing-masing tetapi dibimbangi kehilangan jawatan dan pangkat itulah yang menjadi keutamaan!

Hanya ahli Parlimen bukan Barisan Nasional sahaja yang berani menyanggah idea-idea bangang dan bebal daripada Perdana Menteri dan kabinetnya didalam parlimen! Ayuh Rakyat Sibu! Jangan ditiru Melayu dan India UMNO Hulu Selangor!


sunsnake 30042010

'Tak jerit pun boleh jadi MP baik'
Apr 30, 10 6:27pm
Timbalan Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Joseph Salang berkata alasan DAP supaya wakil pembangkang dari Sarawak dipilih ke Dewan Rakyat kerana mereka lebih lantang bersuara tidak berasas kerana cara itu bukannya berkesan.

Sebalik, kata beliau, pendekatan oleh anggota parlimen daripada BN dari negeri itu yang lebih mementingkan perbincangan dan kemesraan dengan pemimpin-pemimpin pusat terbukti membawa hasil.

Beliau mengulas kenyataan pemimpin-pemimpin DAP yang menyeru penduduk Sibu memilih calon daripada parti itu dalam pilihan raya kecil bagi kerusi Parlimen Sibu pada 16 Mei ini, yang kononnya lebih berani untuk bersuara di Dewan Rakyat berbanding calon BN yang takut membawa isu yang boleh menimbulkan kemarahan pemimpin-pemimpinnya termasuk Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud.
berita penuh

0 comments: