Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Wednesday, March 10, 2010

PAS & UMNO Bersatu? Teman Sokong!


Lagi sekali Muhyiddin membuat kenyataan yang seolah-olah mengajak PAS dan UMNO bersatu..
Dan sekali lagi 'sinar' keikhlasan seolah-olah terpancar dibait-bait tutur katanya..

Dan sekali lagi jugak teman nak ingatkan betapa Tuan Guru Nik Aziz sendiri selaku Mursyidul Am PAS dah berpuluh tahun mengajak UMNO dan PAS bersatu dengan cara UMNO WAJIB menukar perlembagaan partinya kepada Al-Quran,Hadis, Qias dan Ijma' Ulama'.

Sekiranya UMNO sanggup berbuat begitu, PAS akan dibubarkan dan semua ahli PAS teman yakin dengan rela dan bersemangat akan isi borang keahlian UMNO!

Persoalannya.. mahukah UMNO?
Nak bersatu ye? Bagi balik Royalti minya hak rakyat Kelantan dulu wehhh!

Bagaimana PAS mahu bersatu dengan UMNO atas dasar Islam jika UMNO sendiri seolah-olah terkeliru dengan Islam? Buktinya? Anak Muhyiddin ni pun dah jadi artis!!!
Kalau artis nasyid tu lain la kira.. ini?? Teman yakin sahabat-sahabat semua pun boleh nilai..
sunsnake 10032010

Perjuangan isu Natrah perlu dicontohi

KUALA LUMPUR 9 Mac – Tan Sri Muhyiddin Yassin menggesa supaya persefahaman dan perpaduan politik yang ditunjukkan parti-parti yang mewakili umat Islam dalam memperjuangkan isu Natrah pada 1950 dijadikan contoh pada masa sekarang ini.

Timbalan Perdana Menteri berkata, perpaduan politik seperti itu adalah amat penting bagi mempertahankan kebenaran dan kesucian Islam daripada dipandang rendah oleh mana-mana pihak.

‘‘Dalam hal persefahaman politik, kisah Natrah membuktikan bahawa umat Islam daripada latar ideologi politik yang berbeza mampu untuk bersatu dalam mempertahankan kesucian Islam.

‘‘Tokoh-tokoh seperti Karim Ghani, Dr. Burhanuddin al-Helmy, Tun Sardon Jubir, Tunku Abdul Rahman Al-Haj dan Tun Hussein Onn telah mengetepikan perbezaan ideologi politik masing-masing demi membela kesucian Islam yang dipandang rendah oleh penjajah.

berita penuh

1 comments:

Tuk Ketuo said...

umNO nak tengok atau cubo nak acah yo masalah besar orang PAS macam Nasa dan geng perpaduang tu yang miang lobih.