Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Wednesday, March 10, 2010

Lagi bukti UMNO membangsatkan rakyat Johor!




Laaaa...
Sejak merdeka sampai la ke tarikh hari ini 10.03.2010 langsung tak pernah terfikir ke Kerajaan UMNO Johor untuk membantu anak-anak negeri yang berjaya ke menara gading?
Apa ke bangsatnya UMNO ni?
Itu anak negeri yang berbangsa Melayu tuh! Anak negeri yang berbangsa Cina & India lagi jauh laaa..

Sedangkan Selangor yang Kerajaan Pakatan Rakyat uruskan pun dah mampu buat Tabung Warisan Anak Selangor(TAWAS) khas untuk bantu anak-anak negeri apabila berumur 18 tahun (ngam2 time masuk universiti, INsyaAllah).

Apa lagi agaknya hujah UMNO Johor?
Muhyiddin Yaasin punya la lama jadi MB Johor dari 1986-1995!
Ghani Othman ni pulak dah 15 tahun jadi MB!!!
Hidup Melayu kepala hotak depa!

Kalau Johor tak mampu kena la tingkatkan ekonomi sampai mampu!
Ini setiap tahun yang 'mampu' hanya Ketua Bahagian UMNO Johor ke atas je!
Rumah makin besar! Kereta jangan cerita! Bini jangan cakap!

Aduhhh!!
Bila la makcik-pakcik Felda nak sedar?
Bila la kayu-kayu PEKIDA nak insaf?
Yang UMNO ni dok menipu melayu tak sudah-sudah!
sunsnake 10032010

Tabung Warisan Anak Selangor (TAWAS)

Tabung Warisan Anak Selangor atau singkatanya TAWAS, merupakan antara projek penting dalam agenda Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES). TAWAS beserta logonya selamat dilancarkan secara rasmi bersempena dengan Sambutan Ambang Merdeka Peringkat Negeri Selangor pada 30 Ogos 2008.

Faedah Perlaksanaan TAWAS

Kerajaan Negeri Selangor akan menghadiahkan tabung simpanan sebanyak RM 100.00 bagi setiap pendaftaran TAWAS yang berjaya. Pada usia 18 tahun, anak-anak ini berpeluang menerima RM 1,500.00 seorang hasil daripada pelaburan dalam TAWAS.

sumber - TAWAS

Ibu tunggal Islam menerima bantuan gereja

Baru-baru ini penulis menerima foward email tulisan Salman Hussin dari wartawan Harakah mengenai seorang ibu tunggal (Melayu) yang memerlukan wang untuk belanja anak ke universiti telah menerima bantuan dari sebuah gereja. Tulisan itu menyebut seorang ibu tunggal yang dikenali sebagai Hanum, 40, menerima bantuan dari gereja di Batu Pahat sebanyak RM2000, setelah beliau gagal mendapatkan bantuan daripada wakil rakyat serta beberapa Institusi agama di peringkat daerah dan negeri, bagi keperluan anaknya di Universiti, baru-baru ini.

Ibu Tunggal Terima Bantuan Gereja, Baitulmal... Tidur..!!!

Lu orang tengok ni gambar siapa...? Apa jawatan dia...? Kalau tak tau.. ni gua nak bagitau dan lu orang baca kat bawah tu.

Nama dia Puad Zarkashi lebih kurang bunyinya macam Sarkashi... Sarkas....
Jawatan yang disandang Timbalan Menteri Pelajaran, Ahli Majlis Tertinggi UMNO Malaysia, Ahli Parlimen Batu Pahat dan Ketua UMNO Bahagian Batu Pahat.

Dia dok melalak sana... melalak sini... cabar sana... cabar sini... akhir sekali seorang ibu tunggal dalam Parlimen dia sendiri terabai..., kalau betul seperti yang di dakwa... ntah apa barang punya Ahli Parlimen... macam cibai jer...., lu orang baca kat bawah ni.... gua mencilok lagi dari blog orang lain.... ha..ha..ha....

0 comments: