Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Thursday, February 25, 2010

Orang Felda dari dulu kena tipu!


Standard laaa..
Lagi kena tipu lagi sokong UMNO!!!

InsyaAllah..
Akan datang Felda akan jadi 'kubur' UMNO..
Yakinlah..
Cuma usaha yang Istiqamah dan 'sobrun jamil' diperlukan..

Anak-anak muda generasi kedua Felda perlu membuat perubahan yang sangat-sangat drastik..

Moga Allah SWT kurniakan jalan..

sunsnake 25022010

Hakmilik: Peneroka dakwa Felda tipu

Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) hari ini menyerahkan memorandum kepada Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) berhubung dakwaan pelanggaran hak asasi, diskriminasi dan dakwaan berlakunya penipuan oleh Felda.

Memorandum tersebut diserahkan oleh presidennya Mazlan Aliman (kiri) kepada pesuruhjaya suruhanjaya tersebut Datuk Khalid Ibrahim (kanan) di pejabatnya kira-kira jam 3.30 petang ini.

Turut hadir ialah barisan peguam yang ketuai oleh Ahmad Nizam Hamid serta beberapa pemimpin Pakatan Rakyat, antaranya ahli parlimen Batu Tian Chua dan ADUN Port Dickson M Ravi.

Kira-kira 100 peneroka hadir dalam majlis penyerahan memorandum tersebut kepada Suhakam.

Dalam memorandum tersebut, persatuan itu menyenaraikan beberapa aduan termasuk dakwaan diskriminasi terhadap 25,000 peneroka yang mengendalikan sendiri kebun mereka selepas melangsaikan bayaran hutang.

"Tanah mereka itu, sudah selesai bayaran hutangnya, tetapi sampai hari ini, mereka tidak dapat hak milik," kata Mazlan dalam aduannya kepada Khalid.

Beliau yang juga ahli jawatankuasa pusat PAS juga mendakwa terdapat peneroka menerima ugutan daripada Felda, termasuk dakwaan akan disingkirkan dari tanah rancangan.

-berita penuh

0 comments: