Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Friday, February 12, 2010

Malaysia Diserang!!! Mana Pertahanan Negara?


(cerita ini imaginasi semata-mata,tidak ada kena mengena dengan sesiapa sama ada masih hidup ataupun telah meninggal dunia mahupun didalam gerombolan!)



Dari jauh kelihatan kehitaman nun diufuk barat..
Sekumpulan jet-jet pejuang dari negara berhampiran semakin hampir memasuki sempadan udara Malaysia..
Sekelip mata kumpulan jet-jet pejuang tersebut telahpun memasuki ruang udara Malaysia!

Sebuah kem yang berpangkalan di Sabah telah mengesan melalui radar akan kehadiran kumpulan jet-jet tersebut...
"Charlie-Charlie Alfa-Alfa, kami telah mengesan 9 buah objek yang dipercayai jet pejuang luar over!"bzzzttt!! Laungan amaran oleh pegawai bertugas..
Oleh kerana kumpulan jet tersebut semakin menghampiri semenanjung maka laungan bantuan berbunyi begini..
"Alfa-alfa! Mohon bantuan unit udara dari kem Hulu Terengganu, Over!"

Namun.. Sayup-sayup kedengaran suara menjawab dari Kem Hulu Terengganu,
"Alfa-alfa, maaf objek dikesan terlalu banyak! Kami hanya ada 2 jet sahaja yang mampu terbang!!!"
"Aikk?? Bukan baru dapat 18 biji hari tu?"
"Lagi 16 rosak! Landasan pecah-pecah! Pasir masuk enjin waktu 1st time mendarat!"
(kroni yang dapat kontrak buat landasan sapu baik punya! dan buat landasan tak ikut specs!)

Aduh! macam mana ni!! oh ya! Kem Pulau Pinang!
"Alfa-alfa, minta bantuan unit udara dari kem Pulau Pinang!"
Ringkas jawapan dari kem Pulau Pinang
"Alfa-alfa! Kami jet banyak tapi enjin takde!!!"
"Laaa.. kemana lak enjinnye?"
"Dah lepas ke Amerika Latin dengarnye!"

Aduhhh!! macam mana leh jadi lagu ni!!
Dalam kekalutan itu pegawai di Kem Sabah tadi terlihat sesuatu melintasi dengan perlahan didasar Laut China Selatan...

terdetik didalam hatinya..

"Ahhh!! Sudahh.. Kapal Selam negara mana lak tuhh?? Nak panggil siapa lak ni??
Kapal Selam yang ada tak boleh menyelam!!!"

Apakah kesudahannya? Totok UMNO pikir la sendiri!!!!

(diolah secara bebas daripada isi ceramah YB Saifuddin Nasution di Bukit Sentosa)

sunsnake 12022010

3 comments:

baginda® said...

kahkakah tambah lagi rahsia risikan tentera kita pulak dah tersebar ke luar negara... senang2 je nak kene serang... kahkahkah

Budak Balun said...

kalau anta dengor ceramah YB saifuddin lagi kelakor& sinis sampai hukum ISA beb!

Anonymous said...

Hahahahahaha... nasib lah Malaysia ada Panglima Angkatan Tentera suka bercuti kat Dubai.
Pakai lingkup la Malaysia.... beli jet tanpa injin, beli kapal selam tak bolih menyelam... habis camno.
Hahahahahaha mampus lah kita semua dan kalau tak nak mampus cepat tukar kerajaan!!!