Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Tuesday, February 16, 2010

Kenyataan Amirrulmukmin Afghanistan Pada Seluruh Umat Islam Sedunia

Oleh: tentalum

"Dua puluh tahun yang lalu, pada 15.2.1989, Tentera Merah Soviet Rusia melarikan diri dari negeri Afghanistan dengan keadaan yang sangat memalukan serta aib kerana menemui kegagalan ,hancur musnah ekonomi, dan berakhir dengan perpecahan USSR. Selepas sepuluh tahun berlalu daripada pencerobohan mereka terhadap rakyat Islam Afghanistan menggunakan segala keganasan dengan sikap angkuh sombong ditokok dengan propaganda kehebatan tentera mereka,kuasa dan media di Afghanistan.

Meskipun selama sepuluh tahun, Tentera Merah dan pengganti-yang Khalqis dan Parchamites - mensyahidkan lebih dari 1,5 juta warga Afghanistan;6 juta orang lain terpaksa berlindung dinegara jiran dan yang tercedera-cacat dan yang ditahan berjumlah ratusan ribu warga umat Islam Afghanistan yang tidak berdosa.

Namun, pada akhirnya, Govrbacheve, pemimpin bekas Kesatuan Soviet, yang disebut sebagai pencerobohan yang mendapat bala dan balasan Allah "barah pendarahan luka kecil".

Tentera Merah, di bawah arahan Jenaral Boris Umum Gromove yang sombong akhirnya menarik diri daripada Afghanistan dalam keadaan yg memalukan dan dengan penarikkan lengkap selepas kehilangan 15 ribu tentera menyerang; dengan 50 ribu lebih yang tercedera, dan 1400 lagi ditahan atau hilang tanpa jejak(MIA)termasuk kerugian kelengkapan peralatan ketenteraan yang berjumlah berbelion.

Pada tahun 1986, selepas berkuasa, Goverbacheve memberikan tempuh setahun kepada tenteranya untuk membuktikan kemampuan mereka untuk mengalahkan mujahideen tetapi mereka gagal menghadapi Jihad suci Mujahidin Afghanistan. Keputusan politik dan kepimpinan tentera bekas Kesatuan Soviet akhirnya memutuskan pada November 1986 untuk menarik pasukan mereka dari Afghanistan dan menggunakan Perjanjian Geneva sebagai dalih untuk meyakinkan masyarakat antara-bangsa.

Hari ini,selepas dua puluh tahun dari nyah keluar Russia, Obama telah memberikan tempuh 18 bulan pula untuk Mc Crystal, Kepala Jeneral AS di Afghanistan, untuk membuktikan bahawa dia boleh mengalahkan mujahidin Islam tetapi pengalaman sejarah Mujahidin dibumi Afghanistan dan pada
realiti Amerika sedang mengikut setiap langkah maut bekas Kesatuan Soviet. Tentunya, mereka akan menghadapi kegagalan selepas satu setengah tahun kerana mereka sedang menghadapi kegagalan hari ini.

Hakikatnya ,tentera salib belum mampu menundukkan mujahideen
Afghanistan walaupun tentera kufar Amerika Nato,berjaya melukai dan menahan lebih daripada seratus ribu Afghan selama lapan tahun,tapi masih belum mampu mengalahkan pihak taliban dan mujahideen lalu bagaimana mereka akan mampu menundukkan mereka mujahideen dalam 16 bulan mendatang atau melalui operasi ketenteraan nyata seperti yang di daerah sebagai Marja dan Nad Ali ketika ini?

Penguasa Amerika dan NATO harus faham, jika mereka memerlukan 15 ribuan pasukan bersenjata baik untuk menawan hanya satu wilayah, maka terdapat 350 wilayah di Afghanistan, mereka memerlukan lebih banyak pasukan sehingga jumlah 5.250.000 tentera untuk membawa misi mereka,
sedangkan ternyata mereka masih tidak mampu atau berjaya untuk menyediakan logistik pada 15 ribu tentera2 kufar mereka yang sedia ada.

Situasi yang serupa,puhak kuffar KGB percaya konon mereka dapat menguasai Afghanistan dalam tempuh 3 bulan,dengan menyediakan budjet untuk sebuah agen perisik Russia KHAD dan kementerian pertahanan Russia regim Khalqi dan pada hari ini pihak Amerika telah menyediakan sebuah budget dengan jumlah yang cukup besar untuk kumpulan samseng jahat international Blackwater,CIA,Special Force dengan tujuan menghancurkan umat Islam Afghanistan dengan cara yang zalim dan jahat termasuk membusukkan memfitnah puhak mujahideen dan taliban melalui media2
mereka dibumi Afghanistan dan luar negara. Tetapi Amerika terlupa bahawa puak Russia telah menggunakan tektik tersebut yang akhirnya membawa kegagalan yang memalukan.

Tunjuk kuasa dan keangkuhan Amerika membuli rakyat Islam Afghanistan
telah melenyapkan kehebatan tentera Amerika. alaupun pihak kuffar mempunyai berbagai senjata,kereta kebal,pesawat tempur helikopter,peluru pandu erbagai jenama bomb pemusnah tidak dapat melawan tentera Mujahiddeen Islam yang mendapat bantuan aripada kuasa Allah Swt.Kehebatan tentera Amerika tidak dapat menundukkan Mujahidin yang jumlah nya sedikit an peralatan mereka yg serba lemah dan kekurangan.

Ini adalah sebuah pengajaran besar untuk semua pihak penakluk kuffar yang angkuh sombong diatas ukabumi Allah SWT ini.Pihak White House harus belajar dari sejarah dan tidak sewenang-wenangnya enggunakan kuasa ketenteraan sekiranya mereka manusia yang masih berakal. bama harus belajar dari pengalaman ngeri Gorbcheve dan harus berdiri dan berpijak diatas bumi yang nyata untuk menghentikan segala operasi dan kerja-kerja jahat ketenteraan ereka yang akhirnya memalukan mengaibkan negara Amerika sendiri

Kami mengucapkan taniah pada seluruh umat islam dan pada mujahideen dan pendokong Jihad Afghanistan ang turut membantu untuk menghancurkan komunis. mirate Islam Afghanistan membawa berita baik pada semua umat Islam sedunia dan kepastian bahawa angkuhan dan kesombongan tentera Amerika akan menerima nasib yang sedih,kehancuran yang sangat emalukan sebagaimana yang telah dialami dan dirasai oleh pihak komunis Russia. enaral Mc Crystal yang keadaan bernyawa ikan akan mengakui kekalahan yang bakal akan diterima oleh pukulan maut jihad fisabilillah umat islam Afghanistan,Insyallah.

Sesiapa yang telah melakukan dosa,akan menyedari betapa siksanya
bila menghadapi hari kematian.-Al-Quran

ALLAHUAKBAR!

sumber - TKO

0 comments: