Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Tuesday, April 17, 2012

Dr Mahathir Yang Hebat! Sokong!


Hmmmm..
Master logik akal ni memang handal bab membelit otak especially orang-orang melayu UMNO..
Pendidikan Percuma tidak adil kerana anak orang kaya pun dapat?
Woi!
Petrol kat Malaysia ni ada beza ke harga untuk kaya dan miskin?

yang teman nampak..
Tak semua orang kaya guna Ron97..
Adil ke orang kaya pun boleh beli RON95?

Aduhhhh!!
bukan mudah nak menyedarkan umat yang telah dibonsaikan akal mereka lebih 54 tahun neh!!

budakbalun 17042012

Jangan tunjuk perasaan – Dr. M

KUALA LUMPUR 16 April – Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, pelajar yang mahu Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dihapuskan sepatutnya memulangkan pinjaman mereka atau tidak mengambil pinjaman itu, bukan mengadakan tunjuk perasaan di jalan raya.

Bekas Perdana Menteri itu berkata, mereka yang mencadangkan agar kerajaan menghapuskan PTPTN pula perlu mencari jalan untuk memberi bantuan kewangan kepada pelajar berkenaan.

Kata beliau, penghapusan PTPTN akan memberi kesan bukan saja terhadap kos pendidikan, tetapi juga dalam pengagihan kemudahan yang turut memberi manfaat kepada golongan berada.

“Idea penubuhan PTPTN ialah membantu orang yang tidak berkemampuan di segi kewangan mendapatkan pelajaran yang baik, tapi jika tiada bayaran yuran dikenakan, yang kaya juga akan menikmati manfaat yang sama dan ini tidak adil kepada yang miskin.

“Kenapa kita perlu bantu yang kaya? Kita sepatutnya menolong yang miskin, PTPTN adalah untuk yang miskin,” katanya.-Melayau

3 comments:

Anonymous said...

bantu orang miskin kunun!! kerkah kepala orang miskin lagi ada laa...pimjam RM19k kena bayar RM25k inikah yang katakan bantu oleh mahadet lancau lulah.

Anonymous said...

bantu orang miskin kunun!! kerkah kepala orang miskin lagi ada laa...pimjam RM19k kena bayar RM25k inikah yang katakan bantu oleh mahadet lancau lulah.

kampong lad said...

yg kaya perlu ptptn ka ? depa hantaq anak2 pi luaq negeri mcm hang la. balik tak payah kerja tapi jadi jutawan.