Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Tuesday, February 15, 2011

Petrol - Rakyat Malaysia! Mari Gunakan Otak!

Barang siapa yang naik Pak Jib oiii!!


Hari tu Kerajaan Malaysia yang Prihatin.. UMNO dan Barisan Nasional..
Naikkan harga minyak petrol Ron97 dari RM2.40 ke RM2.50 (10sen) atas alasan krisis politik di Mesir dan sememangnya betul.. waktu itu harga minyak dunia mencecah lebih USD 100/barrel!

Dah 2-3 hari dah..
Harga minyak dunia dok main area USD 80/barrel...
Apsal tak umumkan ROn97 turun harga?

Aikk?? nak naikkan bukan main laju!
Nak turun slow gilerrr!!

Makan pil apa Kerajaan UMNO nih??
Selalunya nak naik payah.. nak turun laju! wakakakaka!

Ayuh! Rakyat Malaysia!
Khasnya pencacai UMNO..
Mari gunakan otak!
Jangan malas berfikir!

sunsnake 15022011

Tipu daya UMNO!

Leh usha harga minyak kat sini..

9 comments:

Anonymous said...

MEMANG CELAKA PUAK-PUAK NI... GILA NAK JADI PEMIMPIN...TAPI BANGANG... TAK TAU KA??? BUKAN SAJA MINYAK NAIK.. KAT SEKOLAH MENENGAH (SEKOLAH GRED B) SELURUH NEGARA...ELAUN GURU KANAN MATA PELAJARAN DAH DITARIK BALIK... SEKARANG NI GURU KANAN MATA PELAJARAN MENJALANKAN TUGAS TANPA ELAUN MEREKA..DUIT TAK ADA LA TU SEBAB DAH BAGI KAT PROGRAM PERMATA!!!

joecharlie said...

BETOIL ron97 untuk orang kayoroyo keta bosar-bosar beri ceramah kutip duit pas tu songlap tabong memali duit anokyatim janda dan kohilal takbetoi ni takbetoi ni.. orang lain pakai ron95 aja takkisah pongulti

UMNO x byr yuran.. said...

Lg sekali gua nampak lu ckp mcm bangang mcm neh gua kasi pemapor jer kt lu Joecharlie..
Woii bodo,lu igt minyak naik barang2 lain akan statik x naik harga?
Org UMNO kt kg2 yg akan effact dgn harga minyak neh la sbb harga barangan akan ikut naik..
Sial lu Jeocharlie perosak UMNO..Org mcm lu yg akan sbbkan daya pikir Kritikal pemuda akan mati..
Korang berani dgn pembangkang jer..dgn parti sendiri menikus..
Berapa byk luorang tolong PAS alert dgn persekitarannya???
Abes UMNO neh ko suruh jd apa pulak???
BOdo x sudah2..

MonkeyShooter said...

Babi berjubur dengan anjing, maka dapatlah anak bernama Banjing atau Joecharlie yang terlalu bodoh dan terlalu hina. Laknatullah lah engkau kafir...Joecharlie

sunsnake@budakbalun said...

macam mana la puak2 pencacai UMNO ni boleh hidup dengan caci maki orang...

joe..
sekali lagi ko spin cerita..

teman cerita minyak petrol..
kamu spin ke cerita derma la.. memali laa..

hmmm.. makin terserlah apa yang ada dalam kepala kamu selama ini..

ayuh la pencacai semua..
mari gunakan otak!

UMNO x byr yuran.. said...

Salam bro Sunsnake..Gua lg respek sama lu dari Blogger2 UMNO taik kucing neh..
Lu ada keberanian utk tegur PAS klu ada yg kena tp Puak2 pengampu UMNO ne x der keje lain,org berblog utk tingkatkan kesedaran politik tp dia kerja jd barua pemimpin atasan yg turun 5 tahun sekali jengok org kg neh!!!
Gua kt kg x kira PAS ker UMNO,bab agama gua lbh percaya dgn PAS..
UMNO punya ulamak bercakap nk kena ada kelulusan Penapisan Filem dari Finas,baru ble bercakap..
Ulamak apa mcm neh!!!
Gua dgn member gua blajar Tajwid dgn org PAS,blajar Tafsir kt surau org PAS..
Bukan gua x cuba pg masjid,tp org UMNO neh bc Quran seminggu sekali jer,tu pun mlm Jumaat(bc Yasin)walhal Quran tuh ada 114 surah..Mana x jahil agama klu mcm tuh!!!
Gua dh try bncg dgn jawatankuasa masjid utk bwk Ustaz bg kuliah Tafsir tp x der respon sbb s/u Masjid bc Quran pun sayup2 jer bc kt sudut ujung masjid..
Memang masjid kt Kg gua x function well sbb Quran kt diorang hanyalah surah Yasin,gua buat Tasmek dgn member2 pun org tua2 buat muka..
Lepak surau PAS lg best..
Ble Talaqi dgn imam surau,ble berlatih jd Imam..Lu tau x,S/u UMNO kg gua kadang2 jd Imam kt Surau org PAS ..
Diorang neh lbh open,diorang x kisah politik mana, tp klu minat bab agama diorang akan bimbing!!!

X mcm budak2 UMNO kg gua(spesis Joecharlie)..Ramai turun Masjid ble YB dtg rasmi program masjid..Eh,Ble pulak sebut politik Parti UMNO dlm Masjid..
PAS lbh open pd gua!!!
UMNO???
Sejak memali gua dh tau diorang neh Zalim..
Nabi Pesan kelak umat Islam akan hidup diantara kelemahan dan kezaliman..
Maka pilihan kita adalah kelemahan dan bukan kezaliman..
Wlw pun org kata PAS mcm2 tp gua dgn selamber lbh berpaksi kt diorang dlm maslahat agama sbb ulama UMNO dh x boleh harap..Benda zalim diorang x tentang..Maka wlw pun PAS ada kelemahan,itu lbh baik dari UMNO yg x pernah mengaku kesalahan dan mempertahankan tindakan berat sebelah mereka keatas negeri2 Pakatan dan menzalimi rakyat wlwpun ada diklangan rakyat di negeri Pakatan mengundi BN..
Tgk la sendiri mcm mana UMNO men pukul borong ahlinya sendiri dinegeri pakatan!!!

TARANTULA said...

SEKALI LAGI AKU CAKAP TAKDA ISU MACAM BUDAK BARU BELAJAR MENULIS

SAPA YANG GUNA RON97 ????

RAKYAT MARHAIN GUNA KA ?????

KERAJAAN BAGI PILIHAN, GUNALA YANG MURAH....BENGAP SAJA NAK CARI ISU

sunsnake@budakbalun said...

Woi Tarantula..
mcm std size pulak pencacai semua guna huruf besor..

Dulu bukan rakyat Marhain Malaysia guna Ron 97?
Masa tu ada Ron92.. memang rakyat marhain tak pandang langsung!

La ni Kerajaan Malaysia downgrade minyak yang sepatutnya rakyat marhaen guna ron 97!
adehhh!!

Kalau kamu rela hidup kamu kena downgrade dengan kerajaan UMNO kamu duk diam2 situ..
Std anjing memang takkan lawan tuannya! walaupun tuannya lupa nak bagi makan!
..

Anonymous said...

Bro,

PENCACAI/TOTOK umNGOK nie, hang ingat ada KEPALA OTAK ke? KEPALA LUTUT ada la.

BODOH!!! tak makan diajar depa nie, memang spesis BANGANG SAMPAI KE SUDAH.

-wakleman