Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Saturday, February 12, 2011

Errr.. Apasal Pulak Mesir Tak Sama Dengan Malaysia?




Gambo-gambo diatas... sama je macam kat Mesir??

Hmm..
Cepat betul DS Najib keluarkan kenyataan yang Mesir tak sama dengan Malaysia!
Hari yang sama dengan hari Hosni Mubaraq melarikan diri keluar dari Mesir ke Israel!

"Menurut Najib, dasar BN 'Rakyat didahulukan' itu adalah perbezaan utama antara Malaysia dengan pentadbiran rejim bekas presiden Hosni Mubarak selama 30 tahun"

abiss?
selama 30 tahun ni adakah Kerajaan Hosni tidak mengatakan mereka mendahulukan rakyat?
Adakah selama 30 tahun ni Hosni mengakui segala kezalimannya terhadap parti-parti pembangkang?

Mustahil UMNO mahu mengakui merka menzalimi rakyat!
Mustahil juga Parti pimpinan Mubaraq mahu mengaku dia boneka Israel!

Walhal rakyat memerhatikan sepenuhnya segala tindak-tanduk parti yang semakin menyeleweng daripada tanggungjawab sebenar..

Parti Mubaraq pun menang besar jugak di Pilihanraya Mesir..
Sekian lama Ikhwanul Muslimin menentang kezaliman Husni Mubaraq..
Ntah berapa ribu yang syahid..

Logik la Najib tak mahu mengaku yang sedikit sebanyak situasi Mesir ada persamaannya dengan Malaysia..
Nasib baik la Malaysia tak bersempadan dengan Israel..
Idak mahu lagi teruk dari Mubaraq puak-puak biru nehhh!!

Wakakaka

p/s: Masa Hosni Mubaraq tutup pintu Rafah dulu pun.. dia still mengaku adil pada rakyatnya! wakakakaka!
sunsnake 12022011

Najib: M'sia tak boleh disamakan dengan Mesir

Dengan ribuan rakyat Malaysia mencurahkan ucapan tahniah kepada rakyat Mesir atas kejayaan 'membebaskan' negara mereka, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak memilih untuk mengasingkan persamaan di antara kedua-dua negara berkenaan.

"Pertama, kita tidak boleh samakan apa yang berlaku di Mesir dengan Malaysia kerana perkara adalah berbeza di kedua-dua negara,” katanya apabila ditanya apakah iktibar yang boleh diambil oleh BN dan Umno daripada pengalaman di negara Asia Barat itu.

Menurut Najib, dasar BN 'Rakyat didahulukan' itu adalah perbezaan utama antara Malaysia dengan pentadbiran rejim bekas presiden Hosni Mubarak selama 30 tahun.

Berita Penuh

16 comments:

ALahaI sI LunCAi said...

DI MESIR RAKYAT TIDAK BEBAS BERSUARA. MEREKA HIDUP MENDERITA DAN KELAPARAN.

DI MALAYSIA KORANG BEBAS. BUAT DEMONSTRASI DALAM KEADAAN KENYANG. DAP SEDIAKAN MAKANAN.

DI MESIR, PIMPINAN HIDUP SUSAH DEMI PENGIKUT. DI MALAYSIA PIMPINAN DIKAYAKAN OLEH PENGIKUT.

joecharlie said...

MESIR DAN KELANTAN ADA PERSAMAAN ?

Benarkah Mesir dan Kelantan ada persamaan ?

1. Ini kerana pemerintah Mesir, Hosni Mubarak sebelumnya tidak mahu melepaskan jawatan sebagai presiden walaupun telah didesak oleh orang kanan beliau sendiri untuk menamakan bakal pengganti. – Nik Amar pernah menuntut Nik Aziz supaya menamakan penggantinya.

2. Harta kekayaan Mesir dibolot oleh anak dan menantu beliau yang akhirnya melarikan diri setelah mendapat tentangan dari rakyat. – Nik Aziz pernah disiasat tentang penglibatan menantunya di dalam PMBK.

3. Banyak projek mega yang menggunakan wang rakyat akhirnya mengalami kerugian. - Kohilal

4. Presiden Hosni Mubarak didakwa tidak menyediakan kemudahan infrastruktur kepada rakyat. – Demo dari penduduk yang tidak berpuashati dengan Nik Aziz kerana tidak menyediakan jalinan jalan yang baik di dalam kawasannya.

5. Beribu-ribu rakyat Mesir yang tinggal berhampiran Sungai Nil terseksa dengan masalah bekalan air yang tidak bersih disebabkan perbalahan di antara kerajaan Mesir dan negara jiran di sekitar sungai tersebut. – Rakyat Kelantan medapat bekalan air yang tidak memuaskan.
LAGI TIPUDAYA PAS

drrita said...

jangan asyik salahkan UMNO/BN..sejak baru2 ni UMNO acapkali menang dalam pelbagai perkara..
DUN tenang UMNO menang..
krisis MESIR UMNO menang..
operasi OPs pyramid berjaya..najib dapat nama!.

sunsnake@budakbalun said...

Alahai...luncai..
DAP sediakan makanan?
MCA sediakan China doll untuk UMNO?
Jangan tuduh sebarangan bro..

Di Mesir pimpinan hidup susah demi rakyat?
wakakakakaak! Hujah apa ni??

Joecharlie..
Adehh rajin kamu masuk blog teman ye?
Terima kasih..

1. Mubaraq berjuta rakyat suruh dia down.. apahal ke nik amar pulak neh?? Berapa juta nik amar?

2. Err.. Harta KJ apa cer? Harta Marina mhathir apa cer? lom kira mokhzani dan mirzan lagi! Lom kira adik beradik Siti Hasmah lagi! Lom kira keturunan Najib lagi!! adehhh!

3. Projek mega? PKFZ? Jambatan Bengkok? Pulau batu putih? 2 blok minyak di Borneo? Tanah KTMB di Singapore? ishhh!! banyaknyeee

4. Jalan yang baik? jalan persekutuan ke jalanraya negeri? ada tol ke takde? buat jalan baik2 lepastu pacak tol.. komunis pun bulehhh!!!

5. Bekalan air berhampiran sungai nil? berapa gaji pengerusi syarikat bekalan air dia? ada sampai RM425 ribu sebulan?

kesimpulannya..
Piiirrahhhh UMNO..
Tunjuk 1 jari kat orang..
jari tangan + jari kaki hadap diri sendiri!
Tak cukup jari nak tunjuk sebenarnya!!!

wakakakaka!

ALahaI sI LunCAi said...

TUDUH SEBARANGAN? MASA DEMO DI RUMAH MB MASA PERALIHAN KUASA, DEPAN BIJIK MATA AKU AKU TENGOK ORANG DAP EDAR LIMAU, NASI BUNGKUS, AIR MINERAL KAT KORANG.

NAK NAFI LAGI?

MASA PRK BUKIT GANTANG AKU HADIR DALAM MAJLIS MAKAN MALAM UNTUK KUTIP DUIT BAGI NIZAR. DAP BAGI RATUSAN RIBU RINGGIT. TUDUH ?

dankuala.com said...

SUNSNAKE,

LUNCAI MENGEMUKAN PERSOALAN. KAMI MENUNGGU JAWAPAN. BENARKAH NIZAR TELAH MENGHILANGKAN RATUSAN RIBU RINGGIT ANUGERAH DAP?

KE MANA WANG ITU DIBELANJAKAN?

MENGAPA DAP SANGGUP MEMBERI BEGITU BANYAK WANG KEPADA NIZAR ?

sunsnake@budakbalun said...

Pencacai berdua...
Apa yang korang merepek ni?
Itu namanya tuduhan kosong sebab takde laporan polis mahupun diusung ke mahkamah..
teman pun buleh tuduh Chua Soi Lek bagi 2 orang china doll pada Muhyiddin...

DAP edar limau,nasi bungkus, air mineral yang korang kecohkan..
PKFZ yang cina MCA dan melayu UMNO kebas sampai ratus juta takde pulak korang nak kecoh ye?

Hmmm..
Kalau di mesir.. koranglah golongan penyokong Mubaraq ni,, kompom!

ibnuyassir said...

Ar Rayah World News

Seruan Khilafah Untuk Kaum Muslimin Mesir

http://ibnuyassir.blogspot.com/

ALahaI sI LunCAi said...

SUNSNAKE,

AKHIRNYER KO MENGAKU JUGAK. KORANG SETENGAH MATI BERHUJAN BERPANAS, NASI BUNGKUS, AIR MINERAL DAN LIMAU JER UPAH KORANG.

DAP ANUGERAHKAN KAUM KERABAT DIA HAK MILIK TANAH 999 TAHUN.

TAKPELAH. ITU JER HARGA KORANG.
BETULLAH, KORANG JUAL AGAMA DENGAN HARGA YANG MURAH

lolipop said...

Salam sunsnake..
Pedulikan kata2 diorang neh..
Yg betul semua dema..
Klu dilayan 1001 malam pun xkan abes diorang neh meroyan..
Teman nk tanya gak,cina tuh duduk sini makan tanggung ker,x byr cukai tanah ker,pg hospital x kena byar ker,beli rumah ada diskaun bumiputera ker,abes yg terlalak-lalak 1 Malaysia tiap2 ari neh utk bg cina dpt manfaat ker..
Melayu2 yg komplen neh bagus sgt ker,Nik Aziz tuh sebabkan kes buang bayi meningkat ker,harga minyak naik naik sebab Nik Aziz ker,Trif air dan letrik meningkat neh disebabkan Nik Aziz ker,Altantuya mati sbb Nik Aziz ker,Kes kapal peronda harga smpai rm6 bilion tuh Nik Aziz yg jd org tengah ker,Isa Samad kena gantung sbb rasuah pinjam duit kt Nik Aziz ker,enjin Jet hilang atas arahan Nik Aziz ker,atau Tanah2 di Nilai yg jd hak milik Dr.Gan tuh Nik Azizi yg jual ker?Byk lg klu teman nk kemukakan..
Melayu2 mcm bagus yg komplen Nik Aziz neh sedar diri ker tidak sblm nk bukak mulut busuk diorang neh yg persoalan yg teman kemukakan neh sapa yg kena jwb..Nik Aziz yg kena jwb semua tuh ker..
Sedar2 la diri tuh sblm nk ukur harga diri org lain..Selesaikan dulu masalah dlm kerajaan yg berguni2 dlm fail Jabatan Peguam Negara sblm nk tibai2 org lain..
Jgn nk banding2kan hal oren,nasi bungkus dgn ber bilion2 duit Rakyat yg hilang dibawah kerajaan BN..Teman pya tagline senang jer,klu ada lg hal duit2 negara yg dibelanjakan mcm tak igt mati neh teman kaborkan kt org,inilah "SATU LG PROJEK KERAJAAN BARISAN NASIONAL YG SIAL!!"
Yg menyebabkan diorang neh x takut nk buat kerja2 mcm neh sbb diorang ada penyokong yg akan tetap pangkah dan mensialkan diri diorang dgn Slogan2 yg mcm bagus tp perkauman x igt akhirat punya manusia!!!
Jgn la kita pandang sgt kata2 diorang neh sbb takut badi sial diorang neh berjangkit kt Melayu2 yg lain..
Whakakakaka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sunsnake@budakbalun said...

luncai pencacai..
Bila teman mengaku?
Teman sendiri pun takde masa yang kamu cakap tu..
Susah cakap dengan puak nih.. kata munafik kang marah..

lolipop..
teman bukan nak layan sangat..
tapi sebenarnya jauh disudut hati teman..
teman tak sangka ada manusia sebangang ini!
Ada manusia sebodoh ini!
Ada manusa tak faham-faham!

dan tak taulah apa yang mendorong puak-puak ni tak paham-paham..

Mungkin sebab keturunan..
mungkin sebab pemakanan.. makan haram banyak sangat..
mungkin sebab didikan..
mak ayah tak hantar ngaji agama..
ataupun mak ayah hantar tapi depa sendiri tuang!

adehhh!

lolipop said...

Sunsnake..
Teman rasa mcm kamu jugak..hehehe..
Sbb dia satu jer puak2 neh mcm neh bentuk pemikirannya..
Allah dh hijab hati diorang smpai hati jd mati..Puncanya pd amalan..Antara 5 perkara yg Allah tarik keberkatan dari diri manusia adalah krn lalai mengerjakan perintah Allah..Teman xnk ckp byk,nti ada sj jawaban konar baring diorang neh,klu dh dgn akhlak Nik Aziz pun x lut dgn diorang,apa lg yg dpt buat mereka neh berubah..Hanya Allah saja yg dpt melemparkan hidayah dan menyesatkan sesiapa sj yg Allah kehendaki..Diorang x kisah pun dgn bini pak menteri dan anak2 mereka yg x tutup aurat,apa lg dgn rasuah dan slh guna kuasa?
Mcm bwk motor x pkai helmet jer benda2 neh kt diorang..selagi x kantoi,kira x salah la bg dema tuh..
Teman amik yg simple jer..
Klu x mampu nk pimpin anak bini tuh tutup aurat dpn org,x usah la mcm bagus nk jd pemimpin umat..
Klu ada org yg x kisah dgn tuh semua,memang diorang neh jahil,atau salah faham dgn agama atau diorang neh memang sekular..
Teman kesian tgk diorang neh sebenornya..
Yg penting kita doakan saudara seagama kita neh beroleh petunjuk dikemudian hari..Kita maafkan la diorang supaya diorang x susah di depan Kadi Rabbul Jalil kelak..Depa neh cepat mengaku diri mereka tu Islam,tp pertahankan kezaliman didepan mata,siap padankan muka org lg..Takut teman bila bc kitab antara sebab amalan tertolak adalah krn mempertahankan kezaliman dan x yakin dgn Islam..
Org lain dia suruh buktikan keislaman tp tang puak diorang x kisah pun dgn konsert,pub,judi,arak,campur lelaki perempuan..
Betul2 kita neh UMAT AKHIR ZAMAN ..

Anonymous said...

ALJUBURI
Aku lagi kesian tengok orang PAS ni x abes-abes mendewakan Nik Ajis, Nik Ajis yang satu masa dulu Anuar Berahim gelar wali trompah , ulamak peti undi , ahaksss...Nik Ajis bukan ulamak pon dia ni seorang politkus gak sama jer macam politus yang lain2, cuma yang yang membezakan nya Nik Ajis bertopengkan agama untuk meraih undi, kunun nya nk memperjuangkan islam kat M'sia tapi hampeh, nipu pengikot2 PAS ukk menang pilihan raya..camni nya tok guru korang respek...ahaksss..pastu biler sembang se-olah2 korang jer yg lebih islamik orang len xtau islam lam kunun..itu la typical mindset orang2 PAS yg lebih banyak mengakapirkan sesama islam dari mengislamkan orang kapir, lepas tu jadik barua DAP la plak..kesian2..kena tembak air , kena tear gas, kena bedal ngn FRU, heeheee..cina2 DAP ketawakan jer dari jauh2..orang gelar bodo x puas hati..sian la kat korang kena jadi barua DAP.

sunsnake@budakbalun said...

wakakakaka!
teman dah agak dah.. isunya persamaan mesir dan malaysia..

hujungnya hujah pencacai ni..
PAS jadi barua DAP!

wakakakaka!

Sukati korang la...
Maklumat dah sampai..
kebenaran dah dengar..
tak nak ikut? lantaklahhhh!!

wakakakaa!

lolipop said...

Wakakaka!!!
Tgk bro sunsnake,they throw the same card..Card DAP x sudah2..MCA,MIC,GERAKAN,dll mcm x wujud jer..
Tp kita x ler perkauman mcm diorang nk singgung MCA dan MICKEY MOUSE diorang tuh..hehehe..
Biorkan ler demer2 tuh dgn Islam tulen diorang tuh..Dh Nik Aziz pun x der benda kt diorang,pak menteri2 dh mcm Nabi la,maksum..Langsung x ble usik..
Biorkan jer la diorang pertahankan ke UMNOan diorang tuh..Dh kita kabor mcm mana pun x lut jugak,nafsi-nafsi la dgn puak2 neh..
Whakakaka!!!!

sunsnake@budakbalun said...

teringat teman kat sirah Rasulullah SAW..

Apa yang Arab Jahiliyah tak kata kat Baginda..

Pengkhianat kepada bangsa arab mekah laa..
Pengkhianat kepada agama nenek moyang laa..
Pemecah belah masyarakat laa..

so? tak heran lahhh...

p/s: pssttt lolipop.. kompom jap lagi pencacai2 ni kata kita samakan Nik Aziz dengan Nabi Muhammad!! ko tengok la jap lagi! wakakaka!
dah habis hujah la tuh!