Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Monday, February 7, 2011

Berita Gembira Buat Rakyat Merlimau!


Alhamdulillah..
PAS-PR akhirnya sahkan akan bertanding di PRK Merlimau..
so, sujud syukurlah duhai rakyat Merlimau!

sepertimana yang teman ngomelkan dalam posting sebelum ni..

Hujan harta benda akan turun di Merlimau! Bermula pada bila-bila masa sahaja!

Pada tokey-tokey warung dan kedai makan..
Sila luaskan warung anda!
Sila tambah kerusi meja..
Sila tambah pekerja!

Limpahan rezeki dah on the way!
InsyaAllah..

InsyaAllah jugak, budakbalun akan turun PRK kali ini!
Allahuakbar!
sunsnake 07022011

DUN Merlimau: Pakatan setuju letak calon, PAS tetap tanding

February 07, 2011

KUALA LUMPUR, 7 Feb – Kepimpinan Pakatan Rakyat (PR) menafikan desas-desus bahawa PAS mempertimbangkan untuk tidak bertanding di kerusi DUN Merlimau, sebaliknya parti Islam itu akan menurunkan calonnya pada pilihan raya kecil 6 Mac ini.

Ketua Umumnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim (gambar) mengumumkan bahawa PR secara sebulat suara telah bersetuju bahawa PAS harus bertanding pada pilihan raya kecil ke-15 itu.

“Tidak benar, tidak benar,” kata beberapa wakil rakyat PR yang turut berada pada sidang media susulan pertemuan mereka di ibu pejabat DAP di sini hari ini.

Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali juga mengambil kesempatan dengan bertanya siapakah sumber berita yang mengatakan PAS tidak akan bertanding di DUN Merlimau.

“Dari mana anda mendapat maklumat itu? Ada nama disebutkan? Tidak? Jadi tidak, ia tidak benar,” katanya.

Berita Penuh

12 comments:

ALahaI sI LunCAi said...

SYUKURLAH. BENDA BENDA DAPAT. SYURGA PUN MUNGKIN DAPAT, DIBERI OLEH USTAZ LIM GUAN ENG.

kilas balik said...

SYUKURLAH. BENDA BENDA DAPAT. SYURGA PUN MUNGKIN DAPAT, DIBERI OLEH USTAZ CHUA SOEI LEK.

Anonymous said...

alhamdullah...
kali ni angkatan mujahidin akan gempur merlimau... ALLAHU AKBAR!!!
Fisabbilillah....

Penditakainsingkat said...
This comment has been removed by the author.
Penditakainsingkat said...

Salam Aku Budak Balun

"sepertimana yang teman ngomelkan dalam posting sebelum ni..

Hujan harta benda akan turun di Merlimau! Bermula pada bila-bila masa sahaja!

kalau turun...ada masalah ke?

Anonymous said...

ISH ISH ISHHHHHH.....

Memeang sesuai namenya tu, tapi kena ejas ckit, alaaa ckit je :

Penditakainsingkat kepada :

Penditaakaisingkat =
Pendita akai singkat
@
Penditaberfikiransingkat = Pendita berfikiran singkat

Kesiannnnn

sunsnake@budakbalun said...

pendita..
teman ada kata masalah ke?
teman kata beruntunglah rakyat merlimau..

yang terasa apahal bro?
wakakakaka!

tungkaran hati.blogspot said...

Saya masih mengharapkan perjuangan PAS seperti dahulu, perjuangan yang jelas untuk diperjuangkan...tetapi kini setelah Nik Aziz menjadi penentu, dasar perjuangan PAS telah tersasar jauh....! juga jauh dihati saya.
Berdirilah PAS dengan bermaruah tanpa PKR dan DAP terutamanya, janganlah diperbodohkan oleh mereka...! kembalilah pada perjuangan asal semoga kita rakyat Malaysia dapat keberkatan daripada perjuangan PAS.
Kembalilah kepada perjuangan asal....sebuah negara Islam yang berdaulat!

sunsnake@budakbalun said...

tungkaran..
Terima kasih kalau luahan kamu ni ikhlas..

masalahnya..
PAS berdiri dengan bermaruah?
untuk apa? untuk menentang UMNO yang tidak bermaruah?

Sebelum ini PAS tidak berpakat dengan PKR pun.. Jauh sekali DAP..
Apa pendapat kamu masa tu?
adakah kamu menyokong PAS waktu itu?
tak jugak!

Sudah2lah...
UMNO yang wajib sedar diri.
Jelas beza siapa yang ikhlas mahukan Islam...
Sesyumul-syumulnya..
bukan sekadar macam bini PM..
Hanya pakai tudung masa umrah..
macam la hukum tutup aurat hanya di mekah..
di malaysia hukum aurat terbatal!

adehhh!!

ALahaI sI LunCAi said...

SYUKUR, ALHAMDULILLAH.

AKHIRNYA PAKATAN BERJAYA KUBURKAN PAS SEKALI LAGI DI MERLIMAU..

aku lahir kt taiping said...

Hehehe...
Sejak bila pula hak2 org Melayu terjaga dibawah BN?
Penyusutan hak pegangan bumiputera dlm saham kerajaan ini berlaku dibawah pemerintahan siapa?
Adakah TGNA TGHA merupakan org2 yg mempunyai kuasa atas pegangan saham bumiputera,permit2 teksi,pembukaan Pasaraya yg membunuh pasar malam,hub Hiburan,pembelian senjata dan peralatan tentera sehingga berlaku pembunuhan warga asing dibumi Malaysia ini,dan peningkatan kadar jenayah dan gejala pembuangan bayi di Malaysia hari ini?
Pd waktu siapakah yg menentukan dasar negara perkara2 ini semua berlaku?
Adakah krn fatwa2 Nik Aziz yg menyebabkan semua ini berlaku?
Apakah krn Fatwa Hadi Awang maka seorang warga Monggolia dibunuh dgn kejam?
Kita dilalaikan dgn slogan2 politik dan isu2 atas pembangkang begitu dan begini ttp pd masa yg sama siapa yg perlu menjawab kpd kejadian bunuh yg berlaku hampir setiap hari,jenayah ragut sehingga menyebabkan kematian,gejala pembuangan bayi yg berlaku hampir setiap hari,pengangguran dikalangan lepasan universiti yg tidak terjawab,menyusutnya hak pegangan ekuiti Bumiputera dlm saham2 syarikat kerajaan dan persoalan2 yg tidak terjawab sehingga kini??
Apakah ini harga yg perlu dibayar atas setiap warganegara Malaysia atas melayan opera politik mainan Parti yg menguruskan Kerajaan Malaysia ini?
Ingatlah wahai Melayu bangsaku,
Kamu terlalu pentingkan slogan ttp cengkaman kita semakin melonggar atas entiti2 yg sepatutnya menjadi hak utk kita nikmati bersama,ttp semuanya skrg perlu dibayar oleh kebanyakan yg mengakui Malaysia ini tanah kpd org2 Melayu..LIMA,Monsoon cup,F1,Le tour De Langkawi,adakah itu semua utk kita mendapat nikmat keatasnya?
Berapa ramai yg dpt menikmati semua itu dgn harga yg murah,dibumi yg kita klaim sebagai Tanah kepunyaan org Melayu?
Cukup2 lah melayan mimpi2 taraf dunia pak2 Menteri yg hanya memikirkan hiburan utk suku sakatnya,kita hanya dipanggil apabila jumlah kedatangan pelancong tidak menepati sasaran penganjur,maka sesekali dptlah tiket percuma..Dijemputlah berbas-bas utk menjadi jakun melihat org2 asing menunjuk kehandalan,bersorak-sorailah kita taksub dgn aksi taraf dunia..Ttp dgn tarif air,letrik yg menaik,petrol yg tiada petanda nk turun2,minyak masak hilang disorok entah kemana oleh negara sendiri yg merupakan pengeluar minyak sawit terbesar dunia,masih lg kita nk menafikan tekanan hidup yg kita deriatai saban hari..Hari ini,jika x ada duit dlm Rm50,usah2 la nk keluar rumah,x ada apa yg dpt dibayar utk jumlah sebanyak itu pd hari ini..
Dlm keadaan ini,kita masih nk layan emosi dgn lawak jenaka politik yg memualkan yg diatur oleh team tank pencatur editor tv,radio dan surat khabar yg tidak membina kearah pemikiran yg kritikal,sebaliknya masih dgn sentimen2 yg diawang-awangan..
Drama ini tidak akan berhenti selagi tidak ada tgn2 manusia yg Switch off kan siaran mual yg dipertontonkan setiap hari..
Cukup2 la tuh..

sunsnake@budakbalun said...

bro lahir kat taiping..(pehh nama!)

adakah puak2 ni mampu sedar?
yakinlah.. sebahagian besar puak2 ni memang takkan sedar hatta disaat kehancuran bangsa sendiri kelak!
Kehancuran agama memang dah lama berlaku lagi la depa x sedar!

teman melihat seperti isu di Mesir la ni..
Disaat satu dunia menyokong akan pengunduran Hosni mubaraq!
masih ada lagi golongan rakyat Mesir yang masih setia membabi buta kepada diktator ini!

So, apa nak heran masih ramai sokong UMNO?