Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Monday, January 31, 2011

Terima Kasih Pengundi UMNO di Tenang!


Terima Kasih buat Pengundi UMNO di Tenang..
Terima Kasih kepada 6699 pengundi UMNO di Tenang..
Sungguh besar jasa-jasamu dik!
Sungguh hebat jasa-jasamu kak!
Sungguh gadang jasa-jasamu makcik!
Sungguh ganteng jasa-jasamu pakcik!

Dengan kemenangan UMNO di Tenang..
Dengan 'tenang'nya UMNO naikkan lagi harga minyak Ron 97 lagi 10sen!

Bermakna jika tiada aral melintang..
Menjelang petang esok..
Harga teh tarik akan naik..
Harga roti canai akan naik...
Harga burger akan naik...
Macam-macam lagi akan naik..

Yang turun?
Sendiri mau ingatlahhhh...


Jazakallah Khairan Kathira kepada pengundi-pengundi UMNO di Tenang....

Hampeh!
sunsnake 31012011

RON97 naik 10 sen lagi

Harga petrol RON97 akan dinaikkan 10 sen berkuatkuasa tengah malam ini menurut satu sumber industri.

Dengan kenaikan itu, harga petrol RON97 akan meningkat menjadi RM2.50 seliter (RM2.40 sebelumnya).

Ini merupakan kenaikan harga yang keempat berturut-turut bagi petrol RON97.

Kenaikan harga ini juga dilakukan sehari selepas pilihan raya kecil DUN Tenang yang berlangsung semalam.

Semenjak tahun lalu, harga RON97 mula dinaikkan kepada RM2.15 pada 2 November, RM2.30 pada 1 Disember dan terus meningkat kepada RM2.50 pada 4 Januari tahun ini.

-malaysiakini

16 comments:

Anonymous said...

Ron97 tu ikut harga pasaran ngok!Nak membangkang aje tak habis-habis..faktanya elek..kelentong je lebih..

Anonymous said...

sebagai parti yang memperjuangkan Islam, sentiasa lah bercakap benar. Ron97 takde kene mengena dengan rakyat. yang ada kene mengena dengan ron97 ialah singaporean dan orang thai. Cuba.. blajar la bercakap benar sebagai parti yg memperjuangkan Islam

lakenok said...

Banyak la ko punya Thai dgn S'pore pakai Ron 97..
Bangang!!!
Pg kluar tgk pam petrol,kepala noozle warna Hijau tu la Ron 97..yg kuning Ron 95..
Ckp ikut kepala lutut memang mcm tu la bunyinya!!!
Hampeh!!!!

Anonymous said...

LAKENOK, YANG HANG DOK LORAT PASAI RON 97 TU SAI PA, PAKAILA RON 95.

ELEH SAJA NAK MARAH PRK TENANG KALAH BESAR, MEROYANLA.

Anonymous said...

Bro, aku cari juga entri pembangkang kot-kot nak cerita pasai prk Tenang. Terus selop alih-alih buka tajuk lain..Ulas la bro...katala spr tipu, katalah undi hantu, pengundi kena bayar ka.
TAK KAN SUNYI KOT, MINGGU LEPAS CAKAP MACAM AYAM LAGA, PAS YAKIN MENANG LA, PENGUNDI MUDA DAN BERALIH ANGIN LA, SAMBUTAN LUAR BIASA LA, UMNO TERTEKAN LA...TELOQ HILANG DAH KA ?????

Anonymous said...

dah kalah, kalah je pas tu..jgn nk bising2 k.

lakenok said...

Lahaii anon2 x der telo neh..
Dh lwn kt Johor,negeri lahir UMNO, gua nk bising kalah psl apa plak..

Btw,saudara2 anon semua,apa citer banjir kt Johor tuh..
Dh reda ker..
Tu la dlm bulan Safar korang layan konsert menari-nari..awat x menari skrg neh..x mau ka menari dlm hujan???

Anonymous said...

Eleh, menang pun disebabkan pengundi2 ditipu hari2 oleh media kerajaan...TV1, TV3suku, Astro...Paper Utusan Meloya...

Hanya orang2 yg kurang ilmu, kurang membaca, kurang ambil tahu, dan yg paling teruk sekali...kurang IQ, yg selalu mengundi UMNgOk dan Barang Naik (BN) ni...

Sebab tu korang selalu menang tapi tiada berkualiti...

Ade paham...he he

Anonymous said...

Alo berok2 PAS skarang ni org melayu dah sedar weh, pasni xkira di negeri mne klu melayu majoriti TOBAT LAHOM parti ajaran sesat korang tu xkan menang waima kelate x pon.boleh pencenlah korang jd pencacai bab pas xada sape nak bg korang mentekedarah lg dah.hark..............ptuih....................

sunsnake@budakbalun said...

Sedih jugak baca komen2 anon2 ni..
dah la takut nak letak nama..
takut nak letak pengenalan diri..

tulis pun standard penagih dadah kat felda..

Tolong faham apa teman nak ulas nie..

Dulu kita pakai RON 97..
masa tu ada RON 92 tapi takde sape pandang..
(masa Pak Lah naikkan RON 97 sampai RM2.70 1Malaysia marah! kecuali bongok2 UMNO laa)

La ni..
UMNO buat RON 95.. up skit dari RON 92..
Dan floatkan harga RON 97..

Teman nak tanya cacai-cacai UMNO yang penakut nak letak nama ni..

Itu downgrade ke upgrade?

Dulu kita guna Ron 97..
La ni guna RON 95..
turun gred ka naik gred?

oh ya!
maklumlah..
org UMNO memang sentiasa rela berkorban untuk kekayaan kroni pemimpin-pemimpin mereka!!!

wakakakaka!

Anonymous said...

ALJUBURI
memang la otak orang PAS da mengong, da tau mahal pakai la yg murah yg diberi subsidi bodo, sapa soh pakai ron97, kecuali ko memang bodo ada yg murah beli yg mahal..atau ko da xde isu.ahakssss

sunsnake@budakbalun said...

Aljuburi..
Wakakakakak!

Menyesal teman layan kamu ni..
otak lagi bangang daripada kucin teman!

Dulu kucin tu teman bagi makan friskies..
Disebabkan teman nak cut budget, teman bagi la brand lain..
Kucin teman merajuk tak nak makan..
last2 teman risau dia tak nak makan (mogok lapar kot)..
Teman bagi balik makan friskies sebab teman pun cut budget sebab teman plan nak simpan duit beli blackberry..

Kesian dengan kucin teman..
dia pun dibawah tanggungjawab teman sebab teman yang bela dia..

So, kesimpulannya..
kamu si aljuburi ni lagi hina dari kucin teman laa!!

Dulu elok2 guna RON97..
UMNO suruh downgrade ke Ron95..
Diam jeee.. setia melulu dan lurus bengong!

hmmm...
patutlah Malaysia ni banyak kali dijajah sejak kewujudan bumi nih!!

Anonymous said...

ALJUBURI
Tuan punya blog yang bodo takde isu, apa perbaezaan guna ron97 & 95? ko pakai kete yang xleh pakai ron 95 ke? Bodo! sama macam kuceng ko pon bodo tanak makan pi mampos la sama dia, sama ngn tuan punya blog bodo, takmo pakai ron95 hijrah babe gi Indon..ahaksss...otak da minum air trompah wali slipar jadik camtu ler...ahaksss...

Anonymous said...

Salam bro,

Rileks la bro RON 97 naik SEKUPANG / 10 DUIT je, bukan banyak pun. Ala SEKUPANG apa la ada mende. Kalau isi temolok kereta tu mau ke 30 liter dah kena kita RM3 kan. Tapi takpe kita rakyat MARHEIN/Kurang kemampuan pakai RON95 dah le, walaupun minyaknya kurang bermutu. Untuk rakyat Marhein itu la selayaknya.

Lagi pun harga minyak nie kena ikut harga minyak dunia. Kita kena rasional la skot kot. Walaupun kita korek minyak diTanah Tumpah Darah kita sendiri. Tapi apa pasal kita korek minyak kat Malaysia ada kena mengena dengan harga dunia ye? Itu yang tak dapat nak pikir sampai sekarang tapi boleh diterima bulat-bulat dek PARIAH/PENCACAI TOTOK umNGOK nie.

Kalau kita beli minyak luar tu lain la memang la terkena kesan harga minyak dunia, tapi nie minyak dalam negera tak keluar lagi pun dah kena kesan dia.

Kita yang tak menyokong KERAJAAN nie pun terpaksa la menangggung derita SEBAB KEBODOHAN PARIAH umNGOK nie.

-wakleman

lakenok said...

Salam Wakleman..
Teman setuju dgn wak..
kelakar jugak teman tgk penyokong2 Barang Naik(BN)mempertahankan Parti Barang Naiknya..
Mcm diorang neh isi minyak 1 liter utk 1 bulan jer..Minyak neh dh 4 kali naik harga..so dlm tempoh setahun neh,perbelanjaan akan terus meningkat..
Nk bg point harga getah dan sawit dh x boleh sbb banjir..
Klu umum naik harga getah pun,naiknya bukan mcm minyak smpai dh masuk 4 kali kenaikkan..
Musim banjir mcm neh lg la x der kesan pd kenaikkan getah dan sawit..
Itu baru bab penoreh,mcm kita neh 1 Malaysia ada kebun getah dan sawit..
Sawit sapa punya klu bukan Felda..
Dh jd mcm "Roda Impian" dh duit negara neh BN buat,tggl blm kena "Bankrap" jer lg..
"Saya Putar lg,Halim"...
Whakakaka..

sunsnake@budakbalun said...

aljuburi.
teman maleh nak komen..
orang lain guna otak..
kamu guna lutut!!
Adehhh!!

Wakleman & lakenok..
Hakikatnya..
PR kena kerja kuat..
untuk bagi penerangan tanpa jemu pada rakyat Malaysia terutamanya area felda..
Nak buat macam mana..
Allah SWT takdirkan itulah golongan yang masih berbaki dalam usaha pencerahan ni..

Teman yakin..
Yang penting usaha dan bertawakal..
macam yang teman ulas hari tu..
Hablumminallah kita kurang sangat..
macam mana nak dapat hablumminannas..

Wallahua'lam..