Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Friday, December 24, 2010

ANAK ! Jangan Ganggu Keharmonian Felda!


Wakakaka!
Sembang dalam TV bukan main hebatt!
Ceramah kat Putrajaya bukan main memekik!

Konon Felda banyak duit!
Konon Felda banyak aset!

Yang paling best.. Siapa kata Felda bangkrup PENGKHIANAT!!
Wakakaka!

Ni apsal slow-slow pujuk peneroka felda neh?
Ni apsal diam-diam minta tolong peneroka felda neh?

Time untung sorang-sorang?
Time tipu sorang-sorang?
Time Syok sorang-sorang?

Ni dah nak macam nak bangkrup (ataupun dah bangkrup?)
Baru nak terhegeh-hegeh pujuk peneroka agar jangan saman?
Aikkk??

quote
"Antara lain, risalah dua helai itu menyatakan tindakan saman oleh peneroka terhadap agensi pembangunan tanah itu didakwa telah menyebabkan wujud suasana yang tidak harmoni antara peneroka dengan pengurusan Felda."

wakakaka!! wujudkan suasana tidak harmoni??
Abis selama ni harmoni la ye?
Tipu peneroka dengan gred sawit tu harmoni la pada UMNO ye?
Aduyaiii!!

Kalau makcik pakcik felda tak faham lagi tak tau laaa..
Kena mandi bunga satu felda neh!
orang UMNO felda je laaaa!!
wakakakaka!

sunsnake 24122010

Felda 'rayu' jangan saman

BANDAR JENGKA, 23 Dis: Sudah terhantuk baru terngadah. Begitulah yang diibaratkan kepada pekeliling daripada Pengarah Besar Felda Datuk Dzulkifli Abd Wahab yang disifatkan memujuk peneroka supaya tidak menggunakan saluran undang-undang bagi menuntut hak mereka.

Naib Presiden Persatuan Anak-Anak Peneroka Kebangsaan (Anak) Aris Fezul Ismail, menyifatkan risalah bertajuk ‘Penyelesaian masalah, Isu atau Pertelingkahan Melalui Kaedah Timbang Tara’ yang diedarkan kepada peneroka-peneroka serta dibacakan isinya di masjid-masjid di sini seolah-olah melambangkan keresahan Felda menghadapi kebangkitan peneroka.

Antara lain, risalah dua helai itu menyatakan tindakan saman oleh peneroka terhadap agensi pembangunan tanah itu didakwa telah menyebabkan wujud suasana yang tidak harmoni antara peneroka dengan pengurusan Felda.

Kandungan risalah tersebut turut membangkitkan, surat perjanjian asal antara peneroka dengan Felda telah memperuntukkan bahawa sekiranya terdapat perselisihan antara kedua belah pihak perlu dirujuk kepada Penimbang tara iaitu Perdana Menteri selaku menteri yang bertanggungjawab kepada Felda.


Berita Penuh

16 comments:

otaklunyai said...

Ya... jangan ganggu keharmonian penyeleweng2 dan perasuah2 felda... mereka tak kenyang lagi...

kang kali kung said...

Klu nk harmoni,jgn menipu org..
Klu nk harmoni,jgn amalkan kuku besi..
Klu nk harmoni,jgn ugut2 org..
Dulu ckp lentung-lentang..
Skrg nk ajak berdamai pulak..hehe..
Jgn kesian wahai peneroka..
Sewaktu diorang nk menipu kalian,ada ke diorang timbang dan kasihan dgn kesusahan korang?

wanzal said...

APA JASA PAS PD ORANG FELDA?????Hampa memang manusia tak tau untung dan bodoh..berapa banyak kerajaan bantu masyarakat Felda yang dulu susah hidup mereka..selama ni ada Pas n Pkrr bantu...Pas dok maki adalah.ceramah saja pandai. lepas tu keluarkan hukum..org semua haram hampa semua halal...bodoh punya Pas sama mcm bos hampa N.AJIS

oRang kAmpong said...

Saman jgn xsaman nanti loyer korang xleh cari mkn lak bab loyer korang memang terkenal ngan loyer burok pon.ANAK ada dpt komisen gak kut,klh menanglah xp klu klh mcmmne lak.aku rasa kompom mcm sukalingam. UNTUNG KALOOOOO BAGI 2. RUGI KALOOOO SENDIRI TANGGONG. he he he Padan muka aku bab aku pon peneroka.

Langit dunia.. said...

Org bodoh adalah org yg membiarkan dirinya terus ditipu..
Kerajaan guna duit rakyat,bkn duit ketua Cawangan UMNO..
X usah la berfikir mcm org zaman 60'an..Tanggungjawab dianggap jasa..Dh masa PRU jugak calon2 BN lalak2kan menifesto utk tolong rakyat..Dh jlnkan keje,apa nk ungkit2 pulak..Klu x sanggup,bg jer kt org lain urus negara..
Klu suka sgt kena tipu,maka terus2 la jd org yg x cerdik.
Klu peneroka guna hak diorang yg terjamin dlm perlembagaan,jgn la kita nk marah2 pulak..Dah la kawan tu susah,xkan la nk dibiarkan hasil titik peluh diorang ditipu dan hak diorang dinafikan..

sunsnake@budakbalun said...

lawyer PAS cari makan? Abis lawyer UMNO cari apa? cari batu?

Hmm.. kompom banyak batu yang lawyer UMNO si Hasfarizam dapat dalam kes zambry perak ye??

wakakaka!

bangang!

oRang kAmpong said...

Ada lg org nak sokong korang???????? Kat kampong aku PKR n PAS pd kami hanyalah sampah di tepi jln yg perlu di kutip,dibersihkan dan kemudiannya di bakar bg hangus.Pastu lak klu kami ngah berjln xkira dimne apabila berseliseh ngan korang (pkr + pas)dan seandainya kami terpijak bayang korang kami akan terus blk umah n samak kaki kami dgn air tanah.Begitu gambaran bencinya org kampong aku kat korang.ADA FAHAM.

sunsnake@budakbalun said...

orang kampong..
faham2.. ooo.. macam tu ke..
kompom kampung kamu ni taraf hidup rendah sangat..
sampai nak makan pun kena melutut kat ketua UMNO cawangan!
sebab tu takut nak sokong PR!
ketuanan ketua cawangan namanya tuh!
wakakaka!

oRang kAmpong said...

Alooo berok.xada sebab lalu aku n orang kampong aku nak sokong korang.satu jual negara dan maruah bangsa dan satu lg jual ugama.BEROK - jangan pandang orang xada matalah weh.mcmmne org kampong aku nak sokong korang,kat umah depa keta ada 4-5 biji pas tu umah xmainlah duk umah setinggan mcm korang kat kolumpo tu.pegi aji setaun 4x belum + aji medan.klu takat naik flight tu gee kolumpo kiteorang naik flight tak mainlah drive keta ni jem.apa? korang ingat orang kampong bangsat sangat mcm korang yg terpaksa jd blogger utk beli beras.pegi dah........kirim salam kat bos korang.

sunsnake@budakbalun said...

keh keh keh.. tekanan nampak?
emosional nampak?

hmm.. maknanya memang tengah tertekan la tuuu..
tu yang ayat dah tak macam orang melayu tuh!
ayat dah macam ****.. wakakakaka!

ko dah kalah dengan emosi ko sendiri bro!!! jazakallah..

Selamat pegi haji 4x setahun!
wakakaka!

(teman layan budak sekolah mana nehh??)

lolipop said...

Wei org kampung..
Aku pon duduk kg wei.
Jgn jual tittle org kg klu mentaliti x ble pijak bayang ne wei,aku x kolot mcm ko la..
Kg aku elok jer org Pas dgn UMNO duduk minum teh,share tgk tv,wat keje kenduri sama2..ko ne duduk daerah pedalaman mana haaa?
Setiausaha UMNO kg aku elok jer dtg surau PAS ikut majlis Zikir...
Aku mase duk dlm UMNO dulu selamba jer aku lepak kt Markas PAS beli tape ceramah Abg Mat Sabu..aku selambe jer jd tukang kutip duit sumbangan mase ceramah pembangkang wlwpon mase tuh aku duk dlm Pemuda UMNO!!X de pon aku takut nk pijak bayang!!!Whakakaka!!!!
Politik bukan akidah agama la tongong!!!
Geram btol aku dgn dak kg bodo mcm neh!!!Ne mentaliti budak hingus blm kering neh,Bro Sunsnake..
Mase Nuar bergasak dgn Mahathir dulu,dia kt Tadika Kemas lg..Kelakar tol Yob..
Pg masjid dan surau blajar agama la budak,jgn menyusahkan org nk explain benda2 basic kt ko!!!
Bangang punya dak kg..
Elok ko tukar jer nama jd "ORANG LURAH" lg baek..tah ajaran sesat mana ko ikut..Muawiyyah yg perang dgn Saidina Ali dulu pon x loklak mcm ko..
Aku x benci ko,tp aku benci dgn kebodohan ko tuh..
Semoga Allah mengampuni kebodohan ko...

sunsnake@budakbalun said...

bro lolipop..
puak2 pencacai ni jangan disuruh gi masjid nuntut ilmu!
nanti depa marah!
mula la keluar ayat Orang PAS anggap diri sendiri sahaja yang bagus!
wakakakaka!

Maleh nak layan sebenornya ayat2 'remaja' macam orang kampung nih!
teman pun dok heran kampung mana la agaknya yang dimaksudkannya!

kampung balun? ishhh!! mintak simpang malaikat 44!!
wakakaka!

lolipop said...

Islam memg agama yg bagus..
Yg x bagusnya adalah penganut Islam yg mcm "Orang Kampung@Orang Lurah" tuh..Tang sembahyang jer nk igt tuhan,time bckp,bermasyarakat x igt Tuhan plak pun..
Gua dulu pun UMNO gak tp x la mangkuk mcm dia tuh..
UMNO tuh dh jd Arwah sejak kes Memali lg..Allah dh sumpah UMNO sejak dari tuh,mula dgn Musa Hitam pecah kongsi dgn Dr.M,Peristiwa Highland Tower,Pemecatan Anwar,dan byk peristiwa2 lain yg buat gua yakin itu semua adalah petunjuk2 dari Allah slps tindakan melampau depa yg menumpahkan darah sesama Islam dgn tanpa Haq di Memali..
Sekali mai budak beringus nk belagak bagus,meh aku bg tuisyen Sejarah UMNO kt bdk2 mcm neh..Meh la aku tunjukkan korang Rumah Dr.M,Rafidah Aziz,Lee Kwan Yiew kt Rome..Nk citer psl penjual agama dan dan bangsa,meh aku tunjukkan kt korang sorang demi sorang!!!
Sekali penyamun2 neh masuk kg,siap org kg keluar belanja buat khemah,potong lembu jamu diorang neh bg makan free,siap salam cium tangan lg..
Punya la bodo pye mentaliti..Duit korang dia sebat,buat umah berjuta-juta RM kt oversea,org kg dpt rm300 sorang,heboh smpai seminggu!!!
Kelakar tol,harga diri bangsaku sekitar Rm300 jer!!!!!
Plak tuh mcm nk mati dia pertahankan nilai harga diri dia yg sebanyak rm300 tuh!!!!
Whakakakakakakakakakakakaka!!!!!!!

oRang kAmpong said...

Alooooo cokelat lolopok pukimak n ular lidi nak jd naga pukimak.hangpa seme2 dipersilakan dtg melawat kat kampong aku.KAMPONG PASIR BERDENGONG KAT KUALA KANGSAR PERAK.Bukan kat IPOH MALI TALAK SOMBONG PUNYAAAAAAAAAA.mcm yb kesayangan korang tu.blh dikatakan seme org kg aku laki bini anak lot felcra 8 ekar sorang.laki + bini dan 16 ekar.pas tanah getah TOL 20 - 50 ekar sorang.belum + tanah yg kita tebang n pancang sendiri ada gak 70 - 80 ekar.seme kami tanam getah n pokoknya dah berhasil.klu ikut harga getah ari 1 ekar blh dpt 1188.90 sebulan.pastu hangpa kira sendiri bape income kami sebulan.bape hang ckp td 300 hinggit.300 hinggit tu jumlah yg kami derma kat masjid jer tuk majlis tazkirah nak jempot penceramah dr arab saudi,tak mainlah jempot ulamak totey basah korang tu.umah pulak,garaj xmuat nak isi keta sampai cucu pon kitaorang belikan keta bukan takat anak jer.xpecaya......lu sukalah.korang mne pernah nak percaya ckp org melainkan ckp wali selipor korang n blader aljuburi.utk pengetahuan korang org melayu TOBAT LAHOM xkan sokong korang lg.klu xadalah cina ngan india korang dah lama MAMPOS. balun jgn xbalun. i m waiting for baluning.kah kah kah kah kah

lolipop said...

Woi org Lurah pasir Berdengung,ops!! aku x kan ikut ko mencarut arr,klu dh pg masjid masih nak mencarut lg,x de guna la ko bawak org WAHABI Arab Saudi nk Tazkirah Hang,panggil Mungkar Nakir jer terus bg Tazkirah dgn org Sakai lurah mcm Hang!!Whakaka..
Ko tggu la time K'jaan nk ambik tanah korang utk pembangunan nti..Comfirm Tanah korang akan dibeli dgn status tanah pertaian dan dijual pd Koporat dgn harga tanah Komersil yg harganya jauh lbh tggi dari yg korang dpt..
Lps tuh ko bergaduh la anak bini berebut duit smpai men parang,sbb tamak dan gatal nk berbini lg sbb duit konon dh byk!!!
Aku dh tgk ramai peneroka yg binasa lbh 10 thn dulu dgn duit mcm tuh!!!
Peneroka Felcra Sendayan amik mase bertahun-tahun nk tuntut hak diorang.Dh siap bandar baru Sendayan baru k'jaan nk byr sbb dh ada duit nk rolling!!
Awas!!Tanah korang pun akan sama gak dibuat dek lanun2 yg pkai Tali leher,yg ckp lemah lembut mase nk pujuk korang jual tanah nti!!!
X usah nk poyo dgn nilai semasa Tanah ko tuh!!Ko tggu je la saat yg aku ckpkan td!!
Meh lawat tanah2 org Asli yg nama2 Exco k'jaan negeri dh ada dlm geran tanpa pengetahuan org2 Asli kt tempat aku!!
Meh aku bwk ko melawat Hutan simpan yg dh ditebang dan balaknya yg dilonggok ditepi jln..Sekali org komplen,org Asli yg kena tuduh dek menteri..Whakakaka!!!
Tok batin pikul balak ramai2 nk jual balak ke?
Mcm tuh punye pemimpin nk suruh org Melayu sokong?
Pg mampos la dgn ko sekali..
Whakakaka!!!!
Meh aku bwk ko lawat tmpt Timbalan Ketua UMNO Bahagian curik pasir..Tu blm Ketua UMNO bhgn pnye projek lg..kuang,kuang,kuang!!!
A.D.O. x ble wat pape sbb yg buat keje tuh member dia mase skolah dulu..
whakakaka..badigol..xkan UMNO nk tgkp UMNO..Whakaka!!!dia akan tangkap bila UMNO dh xnk pakai org tu lg,mcm Khir Toyo!! SIAN ANAK TOYO..Habis madu sepah dibuang..
Ko xkan tau citer2 mcm neh selagi ko hidup dgn rutin ulang alik kebun dan bc paper utusan jer,Sakai Lurah oiii..
Ko dh lupe erk..Dulu undi Cina dan India la yg menangkan korang selama lbh 50 thn..
Skrg bila undi diorang dh beralih kt Pakatan,ko nk ckp bau2 perkauman!!
Klu undi tu dtg balik kt korang,korang akan ckp keyakinan pengundi Cina dan India kembali memeihak BN..
Whakakaka!!Mcm budak2 berebut men guli!!
Dh merajuk x dpt undi,ko meroyan ungkit keturunan!!
Lahahahaiii!!!
x usah nk ajak aku lwn ckp la dak Sakai Lurah..
Ko jwb la..aku akan jwb balik,smpai ko x berdaya..whakakaka!!!!!!!!!!!!!

sunsnake@budakbalun said...

lolipop..
Siru a'la barakatillah!..

Allahuakbar!