Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Tuesday, October 19, 2010

Sudah-sudahlah tu Che Det!


Dulu dah umum keluar parti!
Lepas tu bila Pak Lah dah resign jadi PM...
dia masuk balik..

Dulu dia tuduh Anwar Ibrahim bukan-bukan..
1dunia tahu macam mana mahkamah Malaysia jadi kanggaru!
1dunia pelik dengan Peguam Negara Malaysia..
1dunia pelik dengan pendakwaraya!
1dunia pelik dengan Polis Malaysia!

Akhirnya.. Anwar dibebaskan oleh mahkamah yang pelik tadi..
Pun Veteran UMNO ni tak puas hati masa tu!

Setelah lebih 7 tahun..
Veteran UMNO ni meracau lagi!

Hmmm.. seolah-olah skrip baru ni banyak sangat kepincangan!
Sampai perlukan Director lama bersuara kembali!

hmmm.. kompom ada apa-apa ni!
Ada sesapa dapat bau tak?

sunsnake 19102010

Heret Anwar ke mahkamah

KUALA LUMPUR 18 Okt. – Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, keputusannya mengheret Datuk Seri Anwar Ibrahim ke muka pengadilan atas tuduhan meliwat kira-kira 10 tahun lalu merupakan satu tindakan tepat.

Ketika bercakap pada sesi dialog di hadapan 63 wakil daripada 22 parti dari 20 negara yang hadir pada program forum antarabangsa hari ini beliau turut menegaskan kes yang melibatkan bekas timbalannya itu bukan satu konspirasi.

Sebaliknya beliau berkata, usaha itu dilakukan secara berhati-hati iaitu dengan bersandarkan kepada fakta serta bukti yang ada kerana ia melibatkan perbicaraan di mahkamah selain turut membabitkan maruah seseorang.

“Sebagai seorang yang rasional mustahil kes Anwar ini hasil daripada konspirasi. Kes Anwar membabitkan institusi kehakiman dan di dalam institusi ini konspirasi sukar dilakukan kerana kita terpaksa berhadapan dengan banyak pihak.

Berita Penuh

Mahathir "Sedikit Terkejut" Anwar Dibebaskan

Kuala Lumpur, 3 September 2004 13:54
Mantan PM Malaysia Mahathir Mohamad, Kamis, menyatakan "sedikit terkejut" dengan keputusan Mahkamah Federal yang membebaskan Anwar Ibrahim.

"Itu keputusan pengadilan bahwa dia tak bersalah," kata Mahathir, mengenai pembebasan Anwar yang mantan Wakil PM Malaysia dan Menteri Keuangan itu dari putusan hukuman sebelumnya menyangkut kasus sodomi.

Mahathir mengatakan, dirinya selalu menjelaskan kepada banyak orang yang meminta saya mengasihani, dermawan dan membebaskan Anwar. Faktanya, ia tidak punya kekuasaan untuk membebaskan (Anwar) karena Malaysia tunduk pada proses hukum.

Mahathir menyampaikan komentarnya setelah Anwar Ibrahim meninggalkan pengadilan sebagai orang bebas, Kamis, yang disambut ratusan pendukungnya setelah ia menang naik banding atas kasus sodomi.

Sumber

2 comments:

MOH KEMBARA said...

Salam Yob Dari Kg Balun,
Ater...dia 20 tahun lebih jadi bos, semua dok puja muja dia, bila pencen takdok semua tu, dia miss ler. Tu yg nak kan spotlight lagi tu. Tapi Tun M ni pendendam org nyer, jgn memain. Selagi dia bernyawa dan buleh bercakap (walaupun macam meroyan jer), dia akan bersuara. Wlupun pd zaman dia jd diktator, 'kome jgn bercakap!'

sunsnake@budakbalun said...

Tu le pase wehh!!
gamoknye.. itu yang menghoyan nak naikkan anak dia tuh!!
ada legacynyerrrr!! wakakaka!