Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Thursday, October 28, 2010

Imbas Kembali! Lawyer UMNO spik inglish!


Teman dan kawan-kawan opis mengalir air mata layan klip nih!
Pada kawan-kawan yang boring..
teman suggest sangat-sangat.. layan la klip-klip video nih!!
especially yang No.2..

Memang kelakor!!!

Buat malu SPRM je...

Teman yang SPM English dapat 7 ni pun tak seteruk tu la English nyerrr!!
wakakakka!
sunsnake 28102010















4 comments:

Anonymous said...

Pas perintah Kelantan bermula pada tahun 1990. Pada tahun 1995 mereka mengswastakan perkhidmatan air di Kelantan. Mereka menubuhkan Kelantan Water Sdn Bhd (KWSB) yang mana syarikat usahasama Thames Water dari Britain dan Yakin (anak syarikat PKINK). Thames Water memegang 70 % saham dalam KWSB, manakala Yakin 30 %. Lihat di sini

Setelah beberapa tahun diswastakan, keadaan tetap sama. Tiada perubahan, rakyat tetap menghadapi masalah mendapat bekalan air. Kenapa ? sudah diswastakan pun masih tak berubah. Ini kerana wujudnya masalah antara kerajaan negeri dan Thames Water.

Perjanjian itu lebih berat dan menguntungkan Thames Water termasuklah untuk menaikkan tarif air. Itulah yang menyebabkan Kerajaan Kelantan tidak bersetuju.

Inilah contoh kecerdikan Pas yang saya nak beritahu. Mereka sudah tandatangan perjanjian, selepas itu baru mereka sedar yang perjanjian itu berat sebelah. Kalau sudah tahu berat sebelah janganlah tandatangan dulu. Perinci dulu setiap patah perkataan dalam perjanjian tersebut sebelum tandatangan. Selepas tandatangan baru dia sedar yang dia kena tipu. Cerdik kan ?

Jika tidak silap saya pada masa itu Nik Aziz berkata dia menandatangan perjanjian tersebut dengan tidak membaca terlebih dahulu isi kandungan perjanjian itu. Katanya ketika itu dia baru selesai makan nasi, kemudian ada orang hulur dokumen untuk tandatangan, maka dia terus saja tenyeh dokumen itu tanpa meneliti isi kandungannya.

Selepas itu baru dia sedar yang dokumen itu berat berat sebelah. Nasi sudah menjadi bubur, jika dia nak batalkan perjanjian itu maka Kerajaan Kelantan perlu membeli saham Thames Water 70 % dengan nilai RM 50 juta.
Cerita sepenuhnya di RBF sini. Yang bawa Thames ke Kelantan ialah Husam. Cerdik betul 1Husam: Rakyat ditindas, Gondol Bukit Diutamakan ... itu risalah yang kami terjumpa di Galas. Hehehe ...

alkisahnya... said...

Nk cite cerdik UMNO pulak..Arakian tersebutlah kisah sebuah Negeri yg aman dan makmur,rakyatnya setia dan suka menjamu pemimpin yg dtg wlwpun setahun sekali..Hasil bumi Negeri itu tidaklah seberapa dan x setanding jika mahu dibandingkan dgn pendapatan Tahunan MPPJ..Oleh kerana pemimpin negeri itu cintakan Alam sekitar,pentadbirannya telah mewartakan beberapa Kawasan hutan dinegeri sebagai hutan simpan,jd aktiviti yg menjejaskan hutan dan habitatnya sama sekali dilarang dinegeri itu..
Dari maklumat org ramai,para pelapor mendedahkan terdapat longgokan balak ditepi jln di salah satu Hutan simpan berkenaan menandakan ada berlaku aktiviti pembalakan haram di kawasan hutan simpan berkenaan..
Maka dgn murkanya pemimpin Atasan negeri mengeluarkan kenyataan memberi ingatan kpd org asli supaya tidak menebang pokok secara sebarangan..Whakakakaka!!!
Kroni2 yg jual balak Haram,org Asli yg kena salahkan!!!!
Mungkin aaknya Tok Batin dihutan itu hidup dalam kebosanan maka dia mencari hiburan dimasa lapang dgn menebang balak disitu beransur-ansur dgn menggunakan guna kapak tumpul..
Kemudian tok Batin itu mengajak anak2 buahnya pikul balak tu ramai2 dan longgokkan ditepi jalan..
Lg Cerdik....!!!!
Nk lahap dan agih2 sesama Kroni,org yg xde kena mengena jd kambing hitam..
Yg tak cerdik akan percaya la yg perbuatan tu angkara org Asli yg x celik undang2 awam..Whakakaka!!!

budakbalun said...

hahahahaha...
itulah hakikatnya...

Nak buat cemane..

makcik pakcik felda tak nampak2 lagi!!

Anonymous said...

Hehehehe...

Peguam Kanan bercakap tu, me speak no english...

Macam budak SPM cakap english.

-wakleman