Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Saturday, September 18, 2010

Yap! Hanya di Selangor!

Balik-balik dari kampung.. ada bil air dalam mailbox rumah teman..
hmm.. senyum je baca bil ni..
at least ada la jugak keringanan nak bayor..

ada gak orang-orang UMNO kawan teman yang pernah sound..
"alaaaa.. 20m3 je??"
siot betul!! ada la jugak banding UMNO Pahang!!!
nak naik bil air lagi ada leee..!!

apa la bangang benor puak2 tuh!!

sunsnake 18092010

5 comments:

Azam Mohd Nor said...

aku seronok sbagai rakyat Selangor bro balun woi..

Anonymous said...

sy pon sm bro balun! hahahaha! best woo duk selangor! harap2 smpi kiamat r UMNGOKK tuh kalah kt sini! hahahahah

MOH KEMBARA said...

Salam Yob, teman pun memanjang tak bayor bil ayor sejak PR merintah kat S'gor ni. Pastu manjang tak bayor bil letrik sbb kurang rm20 sebulan, ehsan dari kerajaan pusat yg jeles dgn PR kat S'gor!
Selamat hari raya!

Anonymous said...

harap harap biarla kekal kerajaan yang ada sekarang. maksud aku biar ada negeri yang diratah bn dan ada yang diperintah pr. kalau semua pr ambil alih(kerajaan pusat), dikhuatiri akan berlaku penindasan kepada rakyat lebih dahsyat daripada apa yang bn buat!maklumla manusia yang gila ketika berkuasa lebih buruk daripada manusia yang gila nak berkuasa! kalau dalam keadaan sekarang ni kita beroleh nikmat daripada dua pemerintah yang sedang bersaing untuk memenangi undi rakyat, maka masing masing akan cuba melakukan yang terbaik untuk rakyat melebihi pesaing lawan, jadi yang untung rakyat.lumrah manusia kalau sebelum dapat kuasa semua berjanji baik, tapi kakau dah kuasa penuh ditangan..... boleh sampai cekik bapak sendiri oooooo!!!!! jadi hati hatilah para pengundi, kita harus bijak mengimbangi dan membuat pilihan. dalam pr ni bukannya semua baik, tak macam dalam bn yang dah gerenti semuanya hantu! jadi cuba kita buat gadaian nasib,kalau adun kita undi calon pr, parlimen kita undi bn. dan sebaliknya... kita undi ikut kepentingan masyarakat kita, jadi yb ni semua tak boleh angkat muka dengan pengundi kawasan tu. kita cuba gadaikan nasib selama satu penggal,mana yb yang xsen kita sembelih dan bakar macham sosej. kita apa ada rugi? kita cuma rakyat merempat yang tak makan gaji dan tak terbela nasib oleh pemerintah.yang paling penting jangan berikan satu parti berkuasa penuh, nanti jkkk pon lagak macham menteri!

sunsnake@budakbalun said...

Anon 9:22am

Ada yang teman sokong dengan kamu ni.. Apa yang berlaku di zaman Mahathir & Pak Lah jadi bukti nyata.. apabila rakyat memberikan 2/3 majoriti sokongan kepada BN.. BN lupa diri dan mula merasakan hanya BN sahaja yang benar dan boleh buat apa saja.. sampaikan tergamak up harga minyak sampai tak masuk akal!

Akhirnya rakyat kembali menunjukkan kuasanya.. Suara Rakyat Suara Keramat!

Tapi bukan Parlimen yang harus kita gadai kepada BN.. sebab BN dah terbukti telah sampai ke tahap menopouse.. Kerusi Parlimen WAJIB diberikan kepada PR.. dan mungkin boleh dikekalkan kerusi Dun negeri-negeri seperti Melaka,negeri Sembilan,Pahang dan Sabah untuk dijadikan rujukan kegagalan UMNO di masa akan datang..
Juga untuk menjadi stok check & balance kepada Kerajaan Persekutuan PR kelak!

Wallahua'lam..
Amin!