Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Wednesday, September 8, 2010

Woi Khusrin!!! Apa hukum ni bro???





quran itu kalamullah...kalimah Allah dan perundangan Allah

quran itu bukan seperti surat khabar utusan melayu,suara keadilan,sinar harian,harakah dan sebagainya

ianya suci dan menyucikan nafsu bagi yang mengerti

kalau belajar bahasa arab...tahu apa maksud terjemahan ayat2 quran tu

tapi kalau jahil dan tak nak belajar...maka jadilah pembacaan itu seumpama burung tiong dan burung kakak tua.pandai mengajuk percakapan orang...tetapi apabila orang bertanya semula...tak dapat menjawabnya

kita sebenarnya jahil ilmu.masyarakat kita jahil dan malas belajar

sebab itu apabila timbul satu isu...maka menjadi panas isu itu.kita menjadi panik dan pelik

sebenarnya jika kita belajar ilmu islam dengan lebih tinggi...tak menjadi pelik pun.biasa je

tetapi oleh kerana kita jahil tukil...maka semua benda menjadi pelik

seperti budak yang takut kepada hantu...kalau kita mintak dia tunjukkan hantu itu...dia tak dapat berbuat demikian

sama juga dengan kita yang jahil...kita meraba2 dalam agama kita sendiri disebabkan kita bukan membudayakan ilmu...tetapi membudayakan produk dan hasil yang segera seperti kilang

kepala otak kita bukannya berkimlatkan ilmu.tetapi berkiblatkan wang dan dunia

kita hanya kenal agama apabila ada kematian,tahlil,aqiqah,qurban dan seumpamanya

sedangkan belajar agama itu hukumnya FARDHU AIN kita alpa dan abaikan

kembalilah kita kepada sumber yang sebenar...sudah terlalu jauh kita pergi

dengan semangat ramadhan yang penuh berkat ini...marilah kita semua u-turn kepada ISLAM...agama kita sendiri yang diciptakan oleh Allah SWT

adie79 - TKO

6 comments:

Anonymous said...

KHUSRIN BUKAN TAU HAL AGAMA .... ORANG JAHIL MENTADBIR AGAMA .... TANDA DAH NAK KIAMAT.

Anonymous said...

Perempuan yg tk menutup aurat sedang membaca Qur'an terasa diri dia lebih mulia dari org lain, tunggulah saat kau dalam kubur nanti...

kang kali kung said...

Nk bc Al-Quran perlu ada adab sbb kita bkn bc surat atau paper kt kedai..Membacakan ayat2 ALLAH dlm keadaan aurat x tertutup boleh jatuh mempersenda ayat2 dan perintah ALLAH yg tertulis dlm Al-Quran itu sendiri..Al-Quran itu akan melaknat kita balik bila membacakan Kalam2 ALLAH dlm keadaan diri tidak mengikut perintah dan larangan ALLAH..Perintah ALLAH tidak ada pengecualian pada sesiapa,x kira apa darjat dan kedudukan dimata umum..

Anonymous said...

Mangkok Hayun tu baca Qur'an tak jumpa lagi ayat perintah menutup aurat, ataupun dah jumpa tapi tak faham... ustazah dan ustaz umno kena bagitau la... Mashitah Ibrahim, Jamil Khir... Khusrin... tapi Khusrin lagi la bangang... sijil empat senawi pun tak ada... silap2 kalau "check" bacaan Fatihah dia pun kantoi...

Ann-UIA.

Anonymous said...

kHUSRIN!!!! tak ada tokoh muka dia ni pentadbir jabatan agama, malas la nak cakap muka dia layak jadi apa, kalau di dunia pun orang menyampah dengan kau, akhirat kau tunggu la sheikh oiii!!!

sunsnake@budakbalun said...

kat dunia...pun Allah dah hina dah.. lom kat akhirat lagi..

sama2 la kita doa agar Allah kurnia hidayah buat puak2 ni..

kalau depa nak la hidayah tu...