Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Thursday, August 26, 2010

Trend Malaysia - Dah Pencen Baru Ada 'teloq'


Hmmm.. itulah lumrah kan?
Dulu masa ada kuasa.. masa ada pangkat..
Masa bawah kita ada beribu pegawai yang boleh kita arah..
yang boleh kita tunjal dahi.. kita jadi penakut!

La ni.. bila dah pencen..
Dah takde kuasa.. dah takde pangkat..
Dah takde hatta seorang pegawai pun untuk kita tunjal dahi..
Jadi berani pulak!
Pelik!

Sebab tu selalu kita dengar bekas polis.. bekas askar.. bekas UMNO..
bekas menteri... bekas kadhi.. bekas mufti.. bekas penyamun pun!
bila dah bekas baru la mahu joint ataupun secara terbuka menyokong kita!
Selagi belum jadi bekas.. sorry!
Hentam kita lagi adalah!!

Hmmm.. agaknya mau tak Musa Hassan joint PR bila pencen nanti?
wakakakaka!
sunsnake 25082010

'Kabel' dengan k'tangan awam yang rasuah

Ogos 25, 10
4:47pm

EKSKLUSIF
Memang sukar untuk mengikis persepsi yang mengaitkan budaya rasuah dengan kakitangan awam di Malaysia. Malah, Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Sidek Hassan mengakui 41 peratus daripada mereka yang didakwa atas tuduhan rasuah adalah kakitangan awam. Sama ada ia membabitkan penipuan sijil sakit atau meminta wang tambahan untuk 'menutup sebelah mata' bagi kesalahan lalulintas, begitulah ceritanya yang sering kita dengar. Bagaimanapun, bekas Ketua Pengarah Biro Pencegahan Rasuah (kini Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia), Datuk Shafee Yahaya (kanan) - yang 33 tahun bersama perkhidmatan awam - berkata ia lebih daripada dakwaan tersebut. "Anda harus melihat semua senario. Ini bergantung pada kementerian atau jabatan tertentu. Sudah tentulah ia diterajui ketua pengarah. Tetapi pada akhirnya, ia tidak akan berlaku jika tidak ada kaitan atau phak yang berkepentingan.

Berita Penuh

3 comments:

Anonymous said...

APA? musa hassan nak masuk jadi ahli
PR? KIRIM SALAAM BANYAK-BANYAK.

Anonymous said...

Salam sahabat. Sy bekas tentera. sejak dlm tentera lagi menyokong PAS cuma tak jadi ahli saja. Semua org dalam kem tahu.Telah berjaya menentukan tabung kebajikan rejimen di simpan dalam bank islam dab menentukan bayaran zakat perniagaan dilakukan kerana ianya tak pernah dilakukan sejak 1940an lagi. Sebab dlm tentera tidak dibenarkan menjadi ahli mana mana parti politik. tak pernah miss ceramah dan infaq kecuali semasa bertugas di sempadan. Ahli keluarga saya semuanya ahli PAS. dato saya seorang pejuang kemerdekaan dan pernah dithan british

sunsnake@budakbalun said...

w.salam sahabat xarmy..
mungkin teman perlu keluarkan list bekas tentera dalam posting teman..

Sebab jarang sekali teman dengar tentera terpaksa bersekongkol dengan arahan menteri2 ni..

Maaf ye?