Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Sunday, August 15, 2010

kalaulah UMNO ada di Zaman Baginda...


semalam teman dok layan Siaran Langsung Solat Tarawih daripada Masjidil Haram..
Allahuakbar! Betapa hebatnya suasana!

Antara yang sangat menarik perhatian teman adalah apabila melihat kesatuan manusia atas nama Islam dan bukan bangsa mahupun negara!

Paling nyata semasa Imam membacakan doa qunut..
Terpapar di kaca tv, sekumpulan makmum menadah tangah sambil menitiskan airmata!
Yang menjadi hebatnya didalam kumpulan itu ada arab, ada orang putih, ada orang India, ada orang cina dan terselit pakcik melayu!
Kesemua mereka menadah tangan sambil menitiskan air mata!
Allahuakbar! Maha Suci Mu Ya Allah!
Tergambar bagaimana kejayaan Rasulullah SAW menyatukan pelbagai bangsa atas nama Islam di Madinah lalu menubuhkan negara Islam Madinah.
Di situ ada orang Arab, ada Bilal dari Afrika, Shuib Ar-Rum dari Italy, ada Salman Al-Farisi orang Parsi dan pelbagai bangsa lain termasuk golongan bangsa Yahudi yang hidup aman damai dibawah pemerintahan Islam!

hmm.. Kalaulah ada UMNO masa tu.. agak-agak apa nasibnya?
Itu UMNO.. kalau PERKASA.. lagilah mengarut!
sunsnake 15082010

9 comments:

CUCU TOK WAN said...

tak tanya pulak ka, kalau PAS ada time tu, tang mana pula PAS diletakkan?

Cakap tak pakai iman dan ilmu!!!

sunsnake@budakbalun said...

Kalau PAS ada time tu Alhamdulillah.. sebab PAS memperjuangkan Islam dan tidak berjuang untuk asabiyah sempit seperti UMNO!

aduyai.. kamu yang bangang tak berilmu.. dah la jahil muraqab pulak!

standard pencacai UMNO yang sentiasa bodoh! wakakakakaka!

CUCU TOK WAN said...

Kalau PAS ada time tu, Alhamdulillah... sebab PAS memperjuangkan Islam dan tidak berjuang untuk asabiyah sempit seperti UMNO!.... Masya-Allah, adakah anda ingin mengatakan Nabi s.a.w dan para Sahabat r.a sebagai golongan yang BANGANG dan BODOH kerana tidak menubuhkan PAS pada ketika itu.... na'uzubillah...

Nyata ilmu kamu terlalu cetek. PAS adalah salah satu pendokong politik demokrasi Rom yang bersifat memecah perpaduan dan perintah... Islam ajar pecah dan perintah ka?

PAS memperjuangkan Islam? Atau PAS sebagai parti politik memperjuangkan kuasa dan pengekalan kuasa untuk tempoh 5 tahun dengan matlamat menghalalkan cara...

Anda sudahlah buta... bermohonlah agar Hidayah dan Inayah Allah Taala diturunkan kepada anda...

Anda bercerita tentang Assobiyyah, tetapi anda sengaja buat-buat tidak faham apa yang Nabi s.a.w terangkan tentang assobiyyah...

sekarang, siapa yang Jahil Murakkab?

Anonymous said...

Salam..Islam mengajar perpaduan diatas ketakwaan kpd ALLAH..Adakah kamu dapat melihat wajah ketakwaan pada Najib,Rosmah,Muhyiddin,Hisyamuddin,Khairi Jamaluddin dan Bung Mokhtar atau soalan sy adakah mereka2 ini dapat memandu kamu menuju ketakwaan kpd ALLAH?..Inikah org2 yg kamu ingin panggil sebagai penjamin2 kamu di Yaumal Mahsyar nanti?Wahai Cucu Tok Wan,jgn kamu cuba2 mengukur atau mencabar tahap ilmu org lain lain andai kamu sendiri terhijab dari melihat dan merasai hidayah ALLAH..Mengapa kamu melihat manusia melayu diNegara ini berpecah-belah?Kamu tertipu dgn apa yg kamu baca dan lihat..Mereka tidak berpecah,tetapi mereka ingin mencari kebenaran walaupun ia bukan kebenaran pada kamu..Kamu tidak dapat menahan dan menghalang fenomena ini dari berlaku kerana ianya adalah naluri dan fitrah menusia walaupun kamu rasa ianya tidak perlu bagi kamu..Dan apabila kamu merasai tidak senang dan timbul rasa permusuhan kpd mereka,maka kamu akan menjadi org yg dipanggil musuh kepada kebenaran..Paling Malang sekali apakah yg membelenggu musuh kepada kebenaran?Dialah yg dipanggil 'KEJAHILAN'...Sebelum kamu mengarut lebih jauh dgn melafazkan komen yg sia2,lbh baik kamu sendiri yg meminta petunjuk dan Hidayah dari ALLAH,kerana org lain sudah memperolehinya tetapi kamu yg masih belum krn ayat2 yg kamu tulis menjadi bukti tuduhan sy keatas kamu..Jika ayat2 yg kamu tulis berisi Hikmah dan ada sifat Tawadhu',maka sy tidak akan menulis sejauh ini..Jika kamu masih menggunakan mata Zahir utk melihat,maka kamu akan terus ditipu oleh dunia..

CUCU TOK WAN said...

Jauh sungguh pengaruh kesesatan DEMOKRASI ROM meresap dalam tubuh, hati dan jiwa anda... sehingga anda meminggirkan Islam dan memberi laluan kepada demokrasi pilihanraya rom dengan alasan mencari kebenaran....

sunsnake@budakbalun said...

sahabat semua..
melatari blog cucu tok wan ni sudah cukup menggambarkan siapakah dia..

sebaiknya nama budak ni ditukar kepada Cucu Abu Jahal!!

wakakaka!

sudah2lah cucu abu jahal..
makin kamu menulis.. makin jelas kedunguan kamu..
pergi belajar ilmu mencacai dengan papa gomo,parpukari dan lain2 dengan lebih mendalam lagi..
jelas kamu ni hingusan berbanding mereka..
mereka pun jahil muraqab jugak!!

CUCU TOK WAN said...

pertanyaan tidak dijawab sebaliknya kita yang dicaci... terpulanglah kepada kamu...

jangan lari daripada persoalan, bodoh dan bangangkah Rasulullah s.a.w dan para Sahabat r.a kerana tidak menubuhkan PAS sewaktu mereka masih hidup?

kang kali kung said...

Salam Cucu Tok Wan..Awat yg Hang melalut sampai ke Rom,Italy pulak ne..Baru tahu sejarah asal-usul demokrasi ka??Masa blajaq subjek sejarah kt sekolah dulu hang ponteng kat mana?Hang baru sedar ka Malaysia ne bkn negara Islam? Bawak2 la hadirkan hati tu dgn membaca Al-Quran,buat solat taubat,jgn byk tgk AF..Sian teman nengok kamu..Tp klu kamu x suka PAS,kamu buat la Jemaah kamu sendiri,mana tau kot2 jemaah Hang tu dpt kembalikan sistem Khalifah lbh awal dari Imam Al-Mahdi..Aku sokong Hang la sbb kesian hang belum ada penyokong lg..

sunsnake@budakbalun said...

-pertanyaan tidak dijawab sebaliknya kita yang dicaci... terpulanglah kepada kamu...-

Teman sengaja tidak mahu jawab kerana kamu bukan standard teman.. level cacai kamu lebih kepada langau sahaja..

oklah.. teman jawab satu sahaja..

Mengapa Rasulullah SAW tidak menubuhkan PAS? ini soalan yang kamu suruh teman jawab?
soalan apa ni? wakakaka!

PAS menjadikan Al-Quran,Hadis,Qias dan Ijma' Ulama' sebagai perlembagaan parti iaitu sama dengan apa yang Rasulullah SAW laksanakan dizaman baginda SAW di Madinah!

Memang la zaman tu tak dinamakan PAS.. aduyaiii!!

Cakap bangang merajuk cucu abu lahab nih! wakakaka!