Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Thursday, August 5, 2010

Kalau dah Kepala Negeri Haram..


Beberapa bulan lepas company teman nak buat satu projek..
nak buat pondok berbumbung untuk dijadikan tempat berehat para pekerja..

Kos dalam RM10K.. tapi rasanya ada 4-5 kali meeting baru budget tu diluluskan!
Tapi bagus jugak banyak kali meeting sebab setiap meeting semua pihak yang terlibat termasuk wakil pekerja dapat memberikan pendapat..

Kalau ikut pihak pengurusan.. rekabentuk macam ni..
tapi setelah dapat pendapat daripada wakil pekerja.. rekabentuk diubah balik untuk memberikan keselesaan yang terbaik buat para pekerja yang banyak memberi sumbangan buat syarikat..

Alhamdulillah.. dengan budget sebanyak itu.. beberapa buah 'pondok' rehat pekerja berjaya dibuat.. dan yang seronoknya, semua pekerja berpuas hati dengannya.

[Heran gak, kalau jumlah yang hanya RM10K pun banyak kali meeting baru lulus.. Kerajaan haram UMNO-BN Perak yang diketuai oleh Kepala Lanun Hitam ni boleh luluskan RM80juta hanya beberapa jam bersidang! Sial punya UMNO!]

sunsnake 05082010

Sidang Perak sekadar cop mohor lulus RM80 juta
Ogos 5, 10 10:19am

DAP mahu kerajaan negeri Perak mengemukakan rang undang-undang untuk menetapkan tempoh masa minimum persidangan dewan negeri supaya badan perundangan itu tidak lagi dijadikan sekadar cop mohor atau 'rubber stamp' semata-mata demi memenuhi agenda peribadi sesuatu pihak sahaja.

Setiausaha DAP Perak,, Nga Kor Ming yang juga ADUN Pantai Remis melahirkan perasaan kesal dengan tindakan kerajaan negeri, Selasa lalu yang hanya bersidang setengah hari untuk meluluskan rang undang-undang perbekalan tambahan membabitkan RM80 juta wang rakyat. “Kerajaan negeri BN juga gagal memberi peluang berbahas yang mencukupi kepada ahli-ahli dewan...adalah tidak masuk akal bahawa persidangan dewan yang begitu penting hanya berlangsung satu hari sahaja,” katanya dalam satu kenyataan semalam.

Dua hari lalu, sidang DUN Perak meluluskan enakmen perbekalan tambahan yang menyaksikan negeri itu mengalami belanjawan defisit yang tinggi RM104 juta.

Berita Penuh

2 comments:

Anonymous said...

dan satu lagi saya nak tambah, jangan harap projek 10k yang syarikat saudara buat akan dapat seperti yang saudara dapat sekiranya kroni umno buat, paling kurangpun kosnya akan jadi 50k

budakbalun said...

maknanya.. meeting company kecik teman ni lagi berkualiti daripada sidang Dun@Parlimen UMNo!!! wakakaka!