Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Sunday, August 22, 2010

Andainya akhirnya Guan Eng memeluk Islam..




Hebatnya UMNO kini...
Perkasanya UMNO kini...
Hinggakan hal Islam dibuat main..
Terdesaknya UMNO kini...
Hinggakan khutbah dijadikan taruhan..
Hinggakan kedudukan Khatib dijadikan perjudian..
Bagi memohon perhatian yang sedikit daripada rakyat Malaysia..
Bagi menimbulkan kebencian melayu kepada cina...
Bagi menimbulkan kehairanan cina kepada melayu...

Adakah Islam ini agama Ekslusif hanya untuk melayu?
Adakah sekecil itu nilai Islam di mata UMNO?
Adakah sehina itu nilai Islam dimata panglima melayu UMNO?

Doa untuk Guan Eng?
Di dalam khutbah? Benarkah?
Ada sesiapa yang merakamnya?
Ada sesiapa yang meng'3gp' kannya?
Atau ada sesiapa yang membuat siaran langsungkannya?

Oklah.. katakanlah ianya benar-benar berlaku...
Benar-benar Tok Khatib mendoakan agar Lim Guan Eng masuk Islam..
menerima hidayah Islam..
Apa masalahnya?

Namun yakinlah..
Sekiranya benar-benar Lim Guan Eng kembali kepada Islam..
maka itu adalah checkmate yang sebenar-benarnya buat UMNO!

'Ya Allah.. dibulan yang mulia dan penuh keberkatan ini,
aku mohon padaMu Ya Allah, kau bukakanlah pintu hati Lim Guan Eng ini,
bagi menerima kebenaran Islam,
Kau kuatkanlah hatinya bagi memilih Islam sebagai agama yang sebenarnya,
Kau berikanlah Lim Guan Eng ini kekuatan jiwa bagi memperoleh hidayah dan menjadi daripada hanya pejuang keadilan menjadi juga sebagai pejuang Islam yang sebenar..
Ya Allah, kau HANCURKANLAH UMNO dan BARISAN NASIONAL!
Kau hancurkanlah UMNO yang semakin hari semakin munafik dan berani mempertaruhkan Islam untuk kepentingan politik mereka!
UMNO yang berani melanggar apa yang Rasulullah SAW perjuangkan iaitu Perjuangan Islam bukan perjuangan bangsa asabiyah seperti yang UMNO perjuangkan!
UMNO yang menganggap Islam hanya untuk keturunan melayu sahaja!
Ya Allah! KepadaMulah aku memohon.. Amin Ya Rabbal A'lamin"


hmm.. ada ahli2 UMNO Penang nak buat report Polis doa teman ni ke?
sunsnake 22082010

11 comments:

Anonymous said...

Tak baca doa untuk YD Agong dan YD Negeri tetapi membaca doa supaya Lim Guan Eng diberi hidayah, bukan bermakna Lim Guan Eng nak ganti Agong. Kerana itu adalah doa, dan di dalam doa telah mendoakan kesejahteraan muslimin dan muslimat, di mana YD Agong dan YD Negeri adalah seorang muslimin. Malahan di dalam adab berdoa tidak disyaratkan pun mesti didoakan kepada ketua negara secara khusus, malah setahu saya tidak termaktub pun di dalam perlembagaan akta berkaitan doa.

Namun yang mewawarkan diri sebagai First Lady sampai sanggup bayar wang publisiti di luar negera, ini adalah penderhakaan secara terbuka, malah si pelaku tidak menunjuk pun tanda kesal dengan perbuatannya. Sedia maklum bahawa jawatan 'Wanita Pertama' telah termaktub di dalam perlembagaan milik Raja Permaisuri Agong. Jadi kenapa UMNO tak mahu buat laporan polis atas pencabulan perlembagaan yang 'crystal clear' ini?

Anonymous said...

inilah pandangan golongan haprak melayu yang tak kenai diri sendiri....kerana pandangan eginilah maka negara ini akan hilang tanpa wadah perjungan Islam satu hari nanti...

azman kamarul said...

Kerja orang Islam ialah berdakwah kepada orang bukan Islam supaya mereka mendapat nikmat Islam.Kerana Islam adalah untuk semua manusia bukan untuk MELAYU SAHAJA!

Harapkan pemimpin umno...berapa kali mereka dah berdakwah kepada samy velu , ling liong sik, vincent tan tentang Islam selama mereka "bersahabat" ini?

Anonymous said...

Adakah anda berani dengan ini :-
1.Melayu Bodoh.
2.Melayu bangkai.
3.Melayu Sial.
4.Melayu Bangsat.
5.Melayu Bangang....
6.Ini Malaysia CINA PUNYA !

Jahanamlah PAS kerana hendak menegakkan hukum hudud dan langkahlah mayat saya dulu sebelum nak melaksanakanya....

Jangan HIPOKRIT !
Kalau setakat lahir selepas 13mei 1969 jangan nak menyokong CINA !

PERGI JAHAMLAH DENGAN CINA!

Anonymous said...

Heleh..Beli TV,perabot,mesin basuh kat kedai Cina siap utang lg nk ckp meletup-letup..X usah la nk jd pecacai BTN bang oii..Jgn Hiporit tu aku pulang balik kat hang la..Melayu bodoh tu ko la,yg bangkai tu Melayu yg buang anak,yg bangsat tu melayu yg minum arak di bulan puasa,yang bangang tu ko la jugak sebab bodoh tu sama erti dgn bangang..Ini Malaysia Melayu,Cina India dan bangsa2 lain punya tempat tinggal sbb semuanya adalah pembayar cukai kt kerajaan Malaysia..Ko la yg pergi Jahanam sbb negara ne x perlu org mcm ko..Xpun ko ajak la org2 yg sama dgn ko bukak tanah baru kt hutan tu,majukan smpai jadi bandar lps tu ko buat la Guard House kat jln masuk bandar baru ko tu,buat la undang2 sendiri..Balik2 13 Mei..Terikh peristiwa Memali ko xnak ingat pulak ke?..Ke ko belum lahir lg mase tu?Bulan pose ne bawak2 la insafkan kekurangan iman tu,byk2 mintak ampun dgn ALLAH..daripada nak rasa bangsa tu suprime mcm bangsa Yahudi pulak,lbh baik ko tinggal je kat Tel Aviv...Situ tempat org taksub bangsa..Ko bole la register jd ahli..ADA BERANI???

Anonymous said...

Korang Pas dari dulu dok permain Islam

Menyesal undiPRU 12 dulu
Pru 13 aku nak undi BN

Anonymous said...

To Anon 1:38,

Sebab adanya orang macam korang juak-juak um-NGOK lah CINA memandah rendah pada MELAYU tau.

Pemimpin kesayangan korang tu boleh kata semuanya jadi HANTU RAYA BELAAN CINA.

To Anon 3:38

Takde siapa suruh nko undi PAS, tapi biar betul statement nko tu PAS permainkan ISLAM. Bagitau fakta jangan hentam semberono je PAKAI KEPALA HOTAK SKET.

Tapi umNGOK perlekehkan ISLAM tu memang satu MALAYA DAH TAU. Tak payah nak cerita lagi la.

-madir-

sunsnake@budakbalun said...

-madir-

dari sini pun kita dapat lihat betapa rendahnya mentaliti dan hujah-hujah pencacai UMNO.. dan betapa berjayanya BTN menggelapkan jiwa mereka dengan fahaman perkauman yang mencengkam dan asabiyah yang hebat!

Sedangkan jika BTN itu dipenuhi dengan ilmu Islam yang benar, pastinya melayu Malaysia tidak akan jadi sebegini.. Malahan akan menjadi sangat dihormati kerana Islam.. bukan dihormati kerana melayu... tetapi kerana MELAYU ISLAM...

azahar said...

aAisye abang-abang usahlah di layan dengan ma dan minah BTN, mentaliti acam tu memang dah jadi darah daging acap keris...biaq pi la, kita doa moga depa berubah satu hari nanti...insaflah....
Ana nak tanya tuan/puan., di dalam doa tuan puan ada tak memohon doa kehadrat Ilhai supaya apek dengan nyonya sebelah umah peluk Islam.... Aiehh doa supaya suruh orang peluk Islam, salah ka.. UMNOgok dah 53 tahun memerintah, ada dia buat doa macam tu......

Aziz said...

Sekarang nie...UMNOgok memang dah kena check dan hampir-hampir nak kena check-mate,..lagi dia dok wok keluaq isu, lagi dia dok kena basuh...kena sapu..... orang nak mati kalau dah banyak maksiat dengan Allah macam tu la... moga-moga dia selamat mati dengan sesegera mungkin... Amin

sunsnake@budakbalun said...

Amin!