Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Saturday, July 17, 2010

Tok Pa kata Kakitangan Kerajaan Makan gaji Buta?




"Kita harus lihat secara makro di mana antara lain kenaikan harga gula dapat mengekang ketirisan barangan kawalan itu ke negara jiran,"
- Tok Pa

Wah! Ini dah semacam menuduh Singapura dan Thailand bersalah jugak dalam kenaikan harga gula nih!! Wakakakaka!

Kalau macam tu.. betullah Agensi Kerajaan yang berkaitan dengan penyeludupan ni tak buat kerja!
Makan gaji buta!

Banyak sangat penyeludup yang kaya-raya sebab hasil seludup gula!
Mana pegi Kastam? KPDNHEP?? Polis??
Polis teman paham laa.. tengah sibuk monitor aktiviti Pakatan Rakyat!

Punya la teruk penyeludupan di Malaysia.. sampai kerajaan terpaksa naikkan harga gula!
Hampeh punya staff gomen! (kalau ikut kata Tok Pa laaa.)

Munasabah sangat la bayar RM77 juta kat APCO tuh?
Apa kerja depa? hampeh!

wakakakaka!

sunsnake 17072010

Menteri: Tak munasabah subsidi RM1 bilion untuk gula
Jul 17, 10 2:31pm

Adalah tidak munasabah bagi kerajaan berbelanja RM1 bilion setahun bagi memberi subsidi kepada satu barangan yang memberi kesan tidak baik kepada kesihatan, kata Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed hari ini.

"Kita harus lihat secara makro di mana antara lain kenaikan harga gula dapat mengekang ketirisan barangan kawalan itu ke negara jiran," katanya kepada media selepas merasmikan Sukan Antara Agensi Kementerian itu di Pusat Latihan Petronas di Bangi.

Beliau berkata demikian semasa mengulas program rasionalisasi subsidi yang melibatkan pengurangan subsidi bagi harga gula yang diumumkan kerajaan Khamis lalu.

Berita Penuh

4 comments:

kang kali kung said...

Naikkan harga bermaksud memotong subsidi..Kemana jumlah subsudi yg dipotong k'jaan tu nk disalurkan??..Kt projek2 yg dh menanggung kos lebihan la..apa lg klu bkn inject kt proksi dan kroni..Jgn nk alih isu dgn cite seludup la..Suka2 sgt nk menyalahkan org2 dibawah..Nak tutup bau taik sendiri,kambus guna taik org lain..berbau jugak la,malah lbh busuk..Abes menteri yg jaga jab.k'jaan tu nk senyap ke dgn kenyataan Tok Pa ne??Gaduh la ko sesama sendiri..

sunsnake@budakbalun said...

Kang kali..
cuba usha sajak terbaru Dr Maza..(Asri zainal abidin)..
memang best! sama macam maksud komen kamu ni.. wakakaka!

kang kali kung said...

Salam..teman baru je bc sajak kt Blog Minda Tajdid..Kebetulan ada persamaan la..hehehe..maknanya sudah ada satu pola pemikiran yg standard pd semua golongan rakyat terhadap senario negara..UMNgok dh dijenguk sakaratul Maut...Tggl nk bwk surah yassin jer skrg neh..hehehe..

sunsnake@budakbalun said...

hanya melayu UMNO sahaja yang masih percaya dengan segala tulisan dan ucapan pemimpin2 UMNO..

Sama2 kita doa mohon hidayah buat mereka...