Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Monday, June 14, 2010

Perak - Ada Adun BN nak lompat?


Ntah mengapa.. hati teman ni berbulu je bila ada cerita-cerita Adun nak melompat nih! Tak kira la yang dari PR ke BN ke atau sebaliknya!

Pada pendapat teman yang fakir nie.. Tak perlulah kita mengharapkan lompatan daripada Adun-adun BN kepada kita.. Sangat-sangat tidak sihat sebenarnya benda-benda macam nie..

Jika kita sendiri sangat tersiksa jiwa dan raga apabila melihat Adun-adun kita melompat menyokong BN sehinggakan runtuhnya Kerajaan PR Perak, adakah masih bernafsu diri kita hendak melihat perkara yang sama terjadi kepada BN?

Jika kita mengutuk sampai bersembur air liur akan tindakan BN mengail Adun-adun kita adakah kita juga akan bersembur air liur membenarkan tindakan Adun-adun BN yang melompat kepada kita pulak? Bagaimana pula makian kita kepada Adun PR yang melompat tadi? Ada double standardkah itu?

Benar, Tuan Guru Nik Aziz sendiri mengatakan melompat daripada kejahatan kepada keburukan adalah baik, tapi pada teman didalam konsep demokrasi, adalah lebih baik kita membina kemenangan atas kejayaan mendapat sokongan sebenar daripada majoriti pengundi bukan mencuri kepercayaan pengundi terhadap seseorang YB itu..

Ambil contoh isu 16 September, bukankah kita yang bukan main gembira dan angkuh memberi kata-kata ugutan kepada UMNO-BN bahawa mereka akan tumbang pada tarikh tersebut? Adakah ini akan memberi keuntungan kepada kita? Walaupun hakikatnya mereka jelas kebimbangan, tetapi akhirnya apabila mereka benar-benar menggunakan taktik yang sama, kita jugak yang merana apabila Kerajaan PR Perak jatuh dengan cara yang hampir sama dengan idea kita untuk ke Putrajaya pada 16 September!

Oleh itu, teman lebih gemar dan yakin, usaha memenangi hati rakyat adalah jalan yang paling ampuh dan selamat walaupun sangat-sangat berliku dan mencabar! Inilah caranya kita akan memenangi sebuah kerajaan dengan cara yang lebih gentleman dan berintegriti.

Hanya mereka yang malas berusaha dan tidak mahu ke akar umbi sahaja yang mengharapkan kejayaan dengan cara melompat sebegini.

Wallahua'lam.
sunsnake 14062010


PKR Allegation Of Crossover By Three Umno Elected Reps A Lie - Perak MB

IPOH, June 13 (Bernama) -- Perak Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir Sunday dismissed as a lie an opposition claim that three Perak Umno state assemblymen would join Parti Keadilan Rakyat (PKR) soon.

Dr Zambry, who is chairman of the Perak Umno Liaison Committee, said the allegation was designed to cause disunity in the state Umno which was gaining strength.

"They (the opposition) are trying to create issues at a time when their leaders are leaving the party one by one," he said when contacted by Bernama.

Dr Zambry was asked to comment on the statement today by Perak PKR Information chief Zulkifli Ibrahim that Perak Umno was facing a severe internal crisis which would result in three elected representatives to leave the party and join PKR soon.

Berita Penuh

3 comments:

Anonymous said...

satu je tricknya...

ADUN tu lompat..terus bubar DUN...

budakbalun said...

kalau gitu hal lain..
tapi benarkah DUN mahu dibubarkan?

Apabila Kerajaan PR Perak jatuh dulu.. ianya benar-benar telah membuka mata banyak golongan tas pagar..

jangan pulak golongan ini jadi meluat pulakk!

checkmate said...

HAHA...KARUT SEMUA NI....KITA JGN PERCAYA...GIMIK PKR SAJA NI...