Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Thursday, June 17, 2010

Kambing Hitam tak mampu bayar ikat jamin?


Huihh!! Kalau betul mamat ni curi enjin jet.. Takkan RM150K pun takleh bayar?
Takkan dia jual enjin jet tu 5kupang sekilo?

Teman ada member dulu yang sering smuggle barang kilang keluar.. Sekali dia bawak keluar barang spare part kereta boleh dapat sampai RM16K tuh! Itu spare part kereta.. dan dia pun dah kena dakwa!

Ini rembat enjin jet bro! Takkan sengkek kot! Mahkamah letak nilai tu pun sebab memandangkan kes ni kompom main juta-juta punya!!

Aduyaiii!!

kesian la kalau betul mamat ni jadi kambing hitam..
Persoalannya? macam mana dalam banyak-banyak askar, dia yang kena jadi kambing hitam?
sunsnake 17062010

KUALA LUMPUR, 17 Jun — Peguam keluarga Sarjan N. Tharmendran, yang kini menghadapi tuduhan mencuri dua enjin jet milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), mahu mendedahkan semua dengan membuat laporan polis berhubung layanan buruk diterimanya ketika dalam reman.

Lawyer N. Surendran memberitahu The Malaysian Insider bahawa anak guamnya dijadikan “kambing hitam” apabila dikenakan tuduhan bersubahat dan mencuri enjin-enjin pesawat jet F5 TUDM dan ditahan reman di Penjara Sungai Buloh.

“Dia hanya seorang staf berpangkat rendah dan kami percaya tuduhan ke atas dia hanya bertujuan melindungi pihak tertentu,” kata Surendran.

Mahkamah turut mendengar permohonan peguam Rakhbir Singh yang mewakili Tharmendran agar ikat jamin anak guamnya dikurangkan kepada RM10,000 daripada RM150,000 dengan seorang penjamin atas alasan tidak berkemampuan.

Selain tidak mempunyai rekod kesalahan lampau, hujahnya wang jaminan yang dikenakan terhadap Thamendran terlalu tinggi jika dibandingkan dengan nilai enjin yang didakwa dicuri itu.

Berita Penuh

3 comments:

Anonymous said...

Kenapa Panglima Angkatan Tentera diam je, Panglima Tentera Udara tak bolih buat apa ke? Kesian sarjan tu!!!
Tak kan major tu main tendang je dan ugut ugut pulak tu.... akai ada ke?
General yang jaga injin tu buat apa...dengar dia dapat naik pangkat tetapi anak buah kena torture!!! bagus punya TUDM... ada apa apa ke!!!
Ini mesti sebab dagu panjang nak makan susah!!!

Anonymous said...

Sapa2 ada ingat itu Former PM ada pindah ke Defence Ministry sblm bersara?Maybe dia sudah passing ini info sama The Current Defence Minister,kasi bukak ini cerita kot..hehehe..Gajah sama gajah bertarung,pelanduk yg mati di tgh2..The Macha now is a victim to cover up da mess..So the Jeneral was promoted just to silent their mouth la..The hidden hand was activate to counter attack..Let's follow da anticlimax..huhuhu..

budakbalun said...

simple je bro..
sebab tu kapla-kapla tentera ni kalau check betul2 kroni2 kapla-kapla UMNO jugakkk!! senang nak adjust!
Idak bahaya kalau2 jadi macam Thailand.. askar control.. nak mampus!!

segala teori-teori kome ni teman pun ada pikio sama!