Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Sunday, March 28, 2010

PRK Hulu Selangor (4)- Malaysiakini gagal fahami mesej rakyat disini?





Teman mendalami tulisan wartawan Malaysiakini ini namun nampaknya dia tertinggal suatu fakta yang amat penting pada malam tersebut.

Wartawan ini cuba membandingkan kehadiran rakyat ke majlis anjuran PKR pada malam tersebut dengan Majlis Juara Rakyat di Bukit Sentosa sedangkan perbezaan antara 2 aktiviti ini terlalu jauh!

Sedarkah wartawan tersebut, karnival UMNO Juara Rakyat adalah dianjurkan oleh UMNO Pusat dan yang 'dipaksa' hadir adalah dari segenap pelusuk negara? Malahan yang dari Johor pun diangkut dengan berpuluh-puluh buah bas! Sedangkan yang hadir di Stadium Kuala Kubu pada malam tersebut datang dengan kenderaan sendiri ataupun bas yang disewa sendiri?

Yang paling penting, kehadiran rakyat Hulu Selangor pada malam tersebut adalah 'pure' rakyat Hulu Selangor. Tidak ramai orang luar dan kalau ada pun hanyalah yang datang dari kawasan sekitar seperti Tanjung Malim dan Slim River.

Teman dan beberapa orang sahabat juga sangat terkejut dengan kehadiran orang ramai pada malam tersebut terutama dari Felda-felda dan kawasan-kawasan yang agak jauh!

Mungkinkah ini petanda baik buat Pakatan Rakyat?
sunsnake 28032010

Acara malam semalam menjadi pembuka tirai kepada pilihan raya kecil yang bakal diadakan bagi Hulu Selangor. Kesannya masih terlalu awal untuk diteka. Kehadiran sekitar 5,000 di ceramah tersebut jauh lebih kecil berbanding kira-kira 10,000 yang hadir di program Juara Rakyat pada 9 Januari lalu. BN juga dilihat berada dalam kedudukan lebih selesa, berbanding Pakatan. Sejak sebulan yang lalu, tiga ahli parlimen PKR berpaling tadah dan seorang lagi pula dengan rela hati dipecat daripada parti itu.

artikel penuh

0 comments: