Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Monday, February 15, 2010

Sama level ke Ketua Menteri Dengan Dewan Mamak Penang?



Adusss...
Pilih2 lah sikit.. kot ye pun nak tunjuk lagak!
Kot ye pun nak tunjuk terror..
Kot ye pun nak bodek Najib..

Jangan la sampai Ketua Menteri nak diajak berdebat!
Siap ugut siapa kalah letak jawatan lak tuh!
Apa jawatan yang ko ada??
Haaa?? YDP Dewan Perniagaan Melayu Malaysia Pulau Pinang??
Apo bondo ehh tu?
Ada sama taraf dengan Kementerian Kewangan Malaysia ke?
Ke sama taraf dengan PERKASA katak Brahim??

hmm.. kalau mamak ni ajak Exco ada logik gak..
Ini CM of Penang.. Kalau LGE tolak dan letak exco je pun dah cukup...
sunsnake 15022010

Dewan Peniagaan Melayu cabar berdebat

PULAU PINANG 13 Feb. - Dewan Perniagaan Melayu Malaysia Pulau Pinang (DPMMPP) mencabar Ketua Menteri, Lim Guan Eng berdebat secara terbuka mengenai sistem pentadbiran kerajaan negeri yang dilihat menindas orang Melayu dalam pelbagai aspek.

Yang Dipertuanya, Rizal Faris Mohideen berkata, beliau juga sedia melakukannya secara langsung menerusi televisyen supaya dapat ditonton di seluruh negara.

Selain itu, beliau juga sanggup meletakkan jawatannya jika gagal membuktikan kerajaan negeri mengabaikan nasib orang Melayu.

"Kalau saya gagal dalam debat ini, saya berani letak jawatan.

"Namun, kalau dia (Guan Eng) yang gagal, dia juga kena berani lepaskan jawatan Ketua Menteri," katanya kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Isu pentadbiran kerajaan negeri di bawah kepimpinan Guan Eng yang tidak prihatin terhadap nasib orang Melayu hangat diperkatakan sejak kebelakangan ini.

Antaranya tindakan merobohkan gerai peniaga Melayu dan terbaru pembatalan perarakan sempena sambutan Maulidur Rasul.

Menurut Rizal Faris, Guan Eng kini semakin angkuh serta tidak mahu mendengar pandangan pihak lain.

Katanya, seluruh rakyat perlu tahu keadaan sebenar yang berlaku di Pulau Pinang dan membuat penilaian mengenainya.

sumber - melayau

2 comments:

Briged Akhdor LR2 said...

klau nak kata bangang marah..tp,nie ler hakikatnya nak tunjuk hero tak bertempat..org camnie aku rasa cakap mula jer berapi tp bile debat betul2 mau terkncing n tergagap ..apa punya turr ler..org penang kata rhapla jingga betui ..piii rah ..kail panjang sejengkal lautan dlm jgn diduga...

Budak Balun said...

akhi chip..
Kail memang sejengkal ja..
tapi dok nak tunjuk kat Najib yang kail dia sedepa!

Bodoh tak bleh nak ajaq!