Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Sunday, February 7, 2010

Inilah bukti Kemajuan Malaysia!! Tahniah UMNO

Gambor hiasan aje wehh!!


Tu laaa.. Sepatutnya kita semua follow je apa yang Menteri2 ni cakap..
Kita ni sedang menuju Negara Maju..
Bila nak jadi negara Maju.. Harga barang keperluan kena naik..
Baru sesuai dengan taraf Negara Maju tu..
Hangpa pernah ke gi Amerika?? Amerika kan negara maju?

Jamaludin Jarjis kan la ni duta Malaysia kat sana..
So, dia la yang kabo kat kabinet yang harga barang di Amerika mahal dan kalau Malaysia nak setanding dengan Amerika, kena la follow...

p/s: UMNO2 totok kalau baca petikan di atas kompom akan melopong mulut sambil berkata
"woooo.. macam tu rupanya... baru aku tau... Hidup Melayu!!!"
sunsnake 07022010

BEBERAPA HARGA BARANGAN NAIK HINGGA 140% : CAP - melayau

Tinjauan yang dilakukan oleh Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) mendapati harga beberapa barangan, antaranya kacang dal malavi, kacang hijau, bawang putih dan gula perang telah naik antara 50 hingga 140 peratus sejak empat bulan lepas.

Presiden CAP, S.M. Mohamed Idris berkata, bawang putih menunjukkan kenaikan harga paling tinggi sejak November lepas iaitu dari RM2.50 sekilogram menjadi RM6 bagi kuantiti yang sama.

"Selain itu, hasil tinjauan juga mendapati kacang dal malavi yang sebelum ini hanya RM4 sekilogram meningkat sehingga RM8, kacang hijau pula daripada RM3 sekilogram menjadi RM5 dan gula perang RM2 sekilogram naik RM1,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Beliau berkata, beberapa peruncit juga turut mengadu bahawa pengedar dan pemborong telah memaklumkan kepada mereka bahawa beberapa barangan lain seperti Milo, susu pekat manis dan rempah-ratus mungkin naik antara lima hingga 10 peratus dalam tempoh beberapa minggu akan datang.

Sehubungan itu, katanya, CAP menggesa Bahagian Penguat Kuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) supaya memantau kenaikan harga barangan di negeri ini.

Sumber - Utusan

2 comments:

~PakKaramu~ said...

Pak Karamu menziarahi blog anda

Budak Balun said...

Terima Kasih Pak.. teman dah lama admire blog pak karam..

Syukran2!