Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Thursday, November 26, 2009

Haji Tajaan & Seludup Juta-juta!





"Power of Media" itulah rahsia sebenar Kejayaan UMNO-BN setakat ini dalam menyerang dan terus menyerang pimpinan dan kerajaan negeri-negeri Pakatan Rakyat.

Hebat giler media menceritakan hal haji tajaan Nik Aziz, Tanah dilulus dek Guan Eng, Kedai jual Babi dimusnahkan Azizan di Kedah, Tanah lulus dek Nizar di Perak! walaupun ada sesetengahnya berstatus fitnah dan tidak pasti!

Bagaimana dengan jutaan RM yang MB Negeri Sembilan 'angkut' keluar ni?
Jika fitnah sepatutnya disiasat agar terbukti ke'fitnah'an nye..

Dapat dilihat pemimpin UMNO-Bn terutama PMnye didlanda sindrom takut nak saman!
Hairan! dalam keadaan pimpinan PR sibuk menyaman media-media UMNO-BN malah ada yang dah menang! (YB Mahfuz), belum ada lagi rasanya UMNO-BN yang berani nak menyaman!

hmmm.. Mahkamah depa punya pun tak konfiden ke?

Maka, digunakanlah oleh mereka SB-SB Polis, Inteligent Askar dan segala mak nenek agensi kerajaan perseketuan untuk menakut dan mengugut mereka-mereka yang berkata benar nih!
(benar kerana nak kata fitnah, pihak yang satu lagi takut nak saman!)

Wallahua'lam..

sunsnake 26.11.2009

MB NS 'hilang kata - kata' isu pengeludupan RM 10 juta ke luar negara

Isnin lepas, YB Antony Loke telah membangkitkan isu mengenai kaitan Menteri Besar Negeri Sembilan yang dikaitan dengan Salamath Ali Money Changer Sdn Bhd sebuah syarikat yang dibatalkan lesen oleh Bank Negara kerana terlibat dalam pemindahan wang 'melanggar undang undang ke luar negara dalam persidangan DUN NS.

Menurut maklumat yang diperolehi dari sumber dalaman Bank Negara cukup untuk mengaitkan Menteri Besar Negeri Sembilan terlibat dalam pemindahan wang dalam jumlah amat besar ke luar negara sekitar Mac 2008. YB Tian Chua telah membangkitkan perkara ini dalam Parlimen dan cheGuBard telah menulis surat terbuka mencabar penjelasan Menteri Besar.sila klik untuk baca surat terbuka kepada MB NS

Semalam semasa ucapan penggulungan dalam Dewan Undangan Negeri Sembilan, Menteri Besar NS kelihatan hilang kata - kata dengan hanya mengatakan dia tak berminat nak jawab soalan pembangkang mengenai penglibatan beliau dalam 'penyeludupan wang' ke luar negara tetapi sebaliknya mengakui beliau kini sedang di sisasat oleh pihak berkuasa.

Tanpa menyebut pihak berkuasa agensi mana yang menyiasat beliau mengenai penglibatan beliau dalam penyeludupan wang tersebut beliau telah diselamatkan dari asakan soalan dengan tindakan 'kurang ajar' beberapa ADUN Bn yang bangun menjerit - jerit malah speaker juga bertindak menyelamatkan Menteri Besar dari terus diasak.

2 comments:

keluhum said...

Akhir zaman ne bro..Penguaso khianat pado amanah,ttp totap ado yg menyokong dan mencela org yg menontang hea..Sapo2 yg joint diorang kek dunio neh,jgn la malu2 plak bilo kono kumpulkan bersamo-samo diorang kek Mahsyar nti..X dapek nk kluar baris time tu dor bhaii..Klu nk selamat,kek ateh dunio ne lah kluar baris awal2..Selosai tggung jawab den menyampai an..Kek mahsyar sok,jgn ngado-ngado nk tuduh den x ingat an..

sunsnake@budakbalun said...

samo-samo kito tunggu di yaumul mahsyar besok!

jangan kito pun kono lobik udahh!!
na'uzubillah!