Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Tuesday, April 16, 2013

Jangan Lupa Tuntutan BERSIH!


Semua orang bersemangat nak hadapi pilihanraya..
Semua orang yakin PR boleh menang pilihanraya umum kali ni..
Tapi terlupakah semua orang dengan 8 Tuntutan BERSIH?

Dalam sibuk mencuba juga dalam PRU kali ni jangan sesekali lupa akan tuntutan2 BERSIH itu...

SPR dan konco-konconya sedang dalam keadaan sangat2 resah dan gelisah!
Tapi dalam masa yang sama mereka pastinya mempunya plan A to Z untuk memenangan UMNO-BN hatta jika terpaksa memilih kemenangan yang sangat tipis!

Aku yakin.... PASTI ada sesuatu yang sedang 'bergerak' dalam diam dikala ini...
Sesuatu yang pelik,hina,keji,buruk dan sangat 'ajaib' akan berlaku dalam 19 hari ini...

Ayuh teman-temanku...
'Full throttle' Hablumminallah yakni Hubungan kita dengan Allah SWT..

Hanya Dialah yang akan menghancurkan segala perancangan keji mereka..
Doa Qunut Nazilah jangan tinggal... Inilah senjata yang paling ampuh!
Banyakkan berdoa untuk kemenangan kita sahabat!
Bukan sekadar untuk 19 hari ini.. tetapi untuk selamanya hinggalah kita dibangkitkan bersama-sama Rasulullah SAW manusia yang paling kita cinta dan rindu!


BudakBalun 16042013

2 comments:

Amuraria said...

bila spr dipawahkan & dilembukan ! ABU saja penyelamat negara !

Anonymous said...

BN MENGUNAKAN DEWAN BANDARAYA KUALA LUMPUR UNTUK KAYAKAN KRONI.

Selamat sejahtera kpd tuan puan,
Saya adalah salah seorang ahli DAP selalu berulang alik ke HQ DAP di Off Jalan Pudu,Pasar Pudu, di bangunan WW Hotel. Berdekatan atau di seberang jalan terdapat Tandas Awam Dewan Bandaraya Kuala Lumpur. Terletak betul-betul di bawah jalan dan dekat dengan Pam Petrol Esso sebelah parking.
Saya pernah menggunakan tandas ini tetapi tidak diberikan tiket. Bukan sekali atau 2 kali tetapi banyak kali. Hingga saya tak boleh tahan dan pada minggu lepas saya telah bertanya kepada Pekerja yang menjaga kaunter. Dia dengan muka yang marah telah membuang tiket di atas kaunter dengan cara yang amat kurang ajar dan sombong. Sedang saya berjalan masuk dia berkata kepada kawannya yang saya kedekut dan 20 sen pun nak berkira.
Dalam hati saya ini bukan perkara kedekut tetapi ini adalah hasil negara dan wang rakyat. Apa yang saya nampak apabila hari telah malam kedua2 pekerja ini hanya tidur tidak membuat kerja. Ini menyebabkan keadaan tandas amat kotor. Kerosakan tandas juga tidak diperbaiki. Duit tiket banyak yang tidak dipotong tiket bukan kah ini kerugian kepada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.Pernah saya datang waktu petang juga didapati pekerja2 hanya duduk2 tidakmembuat kerja.Kedaaan tandas juga amat kotor dan meloyakan tekak. Kerosakan di sana sini tidak dibetulkan dan ada tandas yang tersumbat dibiarkan sahaja. Paling menjijikan bau hancing dari tempat membuang air kecil lelaki baunya sampai ke pintu.Dua pekerja beruniform merah hanya duduk2 sahaja sambil bersembang2 dan gelak ketawa. Bukankah tugas mereka menjaga kebersihan tandas atau mereka makan gaji buta tanpa membuat kerja? Tanya sabun pencuci tangan dan tisu adalah mudah jawab pekerja2 ini. Tisu free dan sabun pencuci tangan percuma sudah habis kalau mahu yang bayar punya ada. Adakah patut tisu yang dijual di kedai 30 sen telah di jual dengan harga 80 sen.
Disebabkan saya bekerja dengan Syarikat Pemaju Perumahan dan selalu berurusan dengan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.Saya mempunyai rawai kawan-kawan di Dewan Bandaraya Kuala Lumpur. Salah seorang kawan saya kenalkan saya dengan seorang Pegawai diJabatan Landskap. Pegawai ini telah menceritakan saya tentang peristiwa yang berlaku. Bagaimana UMNO danBN menggunakan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur untuk kayakan kroni dan orang2 mereka.