Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Tuesday, August 14, 2012

Target: Anak Cucu Ahli UMNO!

Iman tak dapat diwarisi...
Mahupun diwariskan!

Teman teringat kata sahabat teman yang juga Ketua PAS cawangan teman..
Yang sangat-sangat teman kagumi dengan istiqamah dan ketekunannya dalam perjuangan..
dia kata..

"kita jangan putus asa, target kita anak cucu orang-orang UMNO nie.. kalau tak ayah depa, anak depa, tak anak depa, cucu depa...bukan kita mesti menang sekarang... dah dok dalam kubur pun kalau Islam menang kita laaaaagi syok dok dalam tuh! InsyaAllah"

Allahuakbar!.. Termenung panjang teman memikio ayat-ayat keramat dia ni...
Walaupun dia masih muda awal 40-an... dah mampu bagi ayat-ayat jenis 'heavyweight' macam neh!
Siru 'alaa Barakatillah sahabat!

budakbalun 14082012

KENYATAAN MEDIA
DEWAN PEMUDA PAS MALAYSIA
DATUK TAMRIN BUKTIKAN UMNO SEMAKIN TIDAK RELEVAN

24 Ramadhan 1433 bersamaan 03 Ogos 2012

Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) mengucapkan tahniah kepada Datuk Tamrin Ghaffar yang bersama-sama dalam saf perjuangan PAS. DPPM menganggap Datuk Tamrin seorang yang berprinsip, tegas serta berani menghadapi risiko yang bakal dihadapinya dengan menyertai PAS.
Penyertaan Datuk Tamrin ke dalam PAS pastinya memberi suatu suntikan semangat kepada seluruh ahli dan pendokong perjuangan Islam di negara ini untuk bekerja dengan lebih bersungguh-sungguh. Perjuangan Islam yang didokong atas dasar kebenaran dan keadilan secara ikhlas pasti akan diberikan ganjaran di sisi Allah SWT.
Allah SWT memberikan hidayah dan taufik kepada sesiapa sahaja yang dikehendakiNya. Meskipun Datuk Tamrin telah lama bergelumang dalam UMNO dan menjadi anak kepada bekas pemimpin tertinggi UMNO, namun akhirnya beliau sanggup mengenepikan segala keseronokan yang dinikmati semasa di dalam UMNO hanya untuk menyertai perjuangan Islam melalui wadah PAS.
Ini membuktikan semakin ramai pemimpin yang sedar bahawa dasar perjuangan UMNO telah jauh tersasar dari matlamatnya. PAS disertai bukan sahaja oleh tokoh-tokoh bekas pegawai tinggi kerajaan, selebriti dan artis, malah terdiri daripada para pemimpin UMNO.  DPPM yakin, gelombang ahli dan pemimpin UMNO meninggalkan perjuangan mereka dengan menyertai PAS akan berlaku suatu ketika nanti. Bagi rakyat, UMNO pada hari ini adalah untuk survival diri, keluarga dan suku sakat mereka sahaja berbanding dengan matlamat perjuangannya dahulu. Malah tokoh besar seperti Tan Sri Kadir Syeikh Fadzir yang bersama di dalam UMNO dari awal kelahirannya turut isytihar keluar UMNO kerana sedar dasar perjuangannya sudah jauh menyimpang dari asal.
Bersempena dengan bulan Ramadhan yang mulia ini, DPPM menyeru kepada semua pemimpin UMNO yang lain agar mencari kebenaran dengan melihat kepada realiti dan petunjuk hidayah daripada Allah SWT untuk turut sama menurut jejak Datuk Tamrin Ghaffar keluar dari UMNO dan menyertai PAS.

RIDUAN MOHD NOR
Ketua Penerangan
Dewan Pemuda PAS Malaysia

3 comments:

Anonymous said...

Aku sangat suke melihat gambar tiga orang mak dara Ameno yang sedang berdekah ketawa ... apalah yang digelakkan. Tak nampak langsung macam orang yang memikirkan mati hidup anak bangsa, negara dan agama di masa depan. Macam nak seronok ajeee! Entahlah, Ameno, Ameno, bilelah kamu nak memikirkan Islam tu kena ditegakkan pada diri, keluarga dan negara!!!

C++ said...

Bhai ABB...

Betul tue bhai... hidup kita nih umpama ladang untuk akhirat... kiter kumpul saham-saham.. walaupun tak sebanyak mana... kot-kot Allah merahmati dan seterusnya mengampunkan segala dosa kiter...

Setiap perbuatan aderlah ibadah... jadi perhatikanlah kerja buat kiter...

Payrak Man said...

tamrin ghafar.....tak dapat apa-apa dalam umno....merajok la tuu....kadir.....sejak tewas 2008 dulu....dah tak masyur....tak dapat apa-apa dalam umno....merajuk juga....nak tau....rumah dia macam istana di kulim....kan itu hasil dalam umno...la ni tak ________.dulu orang pas siapa yang tak kenal nakhaie....dulu orang kuat pas di baling kedah...la ni dia bukan pas...dia tau ada yang kena dengan pas.....apasal...apasal...apasal...