Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Saturday, December 17, 2011

Fitnah Itu Satu Dosa Besarrrr!! - Hj Najib? wakakaka!

Dan (ingatlah), ketika Kami menjadikan rumah itu (Baitullah) tempat berkumpul bagi manusia dan
tempat yang aman.

Dan jadikanlah sebahagian maqam Ibrahim tempat shalat. Dan telah Kami perintahkan kepada Ibrahim dan Ismail: "Bersihkanlah rumah-Ku untuk orang-orang yang tawaf, yang iktikaf,
yang rukuk dan yang sujud". (Al-Baqarah Ayat 125)


Haaaa..
Kena kat batang tengkuk sendiri bukan main kecoh!
Kamu bukan main mencanang isu liwat Anwar satu dunia..
Tak pulak jijik?

Sudah-sudahlah Hj Express oiii..
Kamu sendiri twitter bagitau dah setel Haji walhal orang lain lom lagi??
Kamu sendiri kan? ke PA kamu tersilap update twitter kamu?
ehh? kata kamu sendiri yang update akaun tu?

hmmmm...
apa pun tak boleyyy!
budakbalun 17122011

Foto haji satu fitnah, kata Najib

Perdana menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini menyelar golongan yang mempolitikkan ibadat haji yang dikerjakannya bulan lalu.

Berucap di satu majlis yang dihadiri ulama dan imam di Kuala Lumpur, Najib berkata tindakan berkenaan juga merupakan satu "fitnah menggunakan media" ke atasnya.

Najib mendakwa, sebilangan foto yang berlegar di Internet, didakwa menunjukkan beliau mengerjakan haji itu telah diubahsuai.

"Gambar buat tawaf telah dipadam jemaah haji lain. Itu dilakukan untuk timbulkan kemarahan rakyat kepada pemimpin.

"Di mana letak moral dan etika... Fitnah itu dosa yang amat besar," katanya yang turut memetik satu ayat daripada al-Quran.-Mkini

15 comments:

Anonymous said...

engkau haji pun tak pi...tak daftar pun mengata orang...lu ingat lu dalam hal ini tarak dosa...lu cakap macam lu betui macam Allah SWA...mudah mudahan ramai pembaca blog ini supaya dosa tuan pun banyak

Anonymous said...

elok tukar ja nama lu kepada budak setan penghuni neraka...pasal blog anda pun banyak fitnah...
....tahniah...ada juga geng setan masuk neraka...tahniah
...oh yang tolong banyakkan lagi fitnah dan berita keburukan ds najib supaya hang cepat masuk syurga dan cepat lepas makhmah padang masyhar...tahniah...tahniah...anda pemfitnah dan pembelit bukan pendakwah....lu banyak dosa,,,,

....dah daftar hj ke

Anonymous said...

Hjh Ros ada perubahan tak sebelum dan selepas haji, kalau tak fikir-fikirkan lah

C++ said...

Bhai ABB...

Hahaha.... Hj Najib dan Hjh Rosmah dah lepas la selesai haji... (ikut kata depa la).... hahaha ... orang lain semau masa tue belum lagie lepas haji... hahahaha...

Biler dier bertahalul??? hahahaha

budakbalun said...

hahaha..
mamat Anon @ pencacai tegar Rosmah..

Baiklah ko doa agar Rosmah tu tutup aurat ataupun ko doakan Shahrizat tu pulangkan balik duit rakyat RM250 juta yang laki dan anak2 dia rembat tuh!

jauhhhh lebih baik!

syuhhh..syuhhh... tu DS Najib ada baling tulang tuuhhh..
Pergi la kejar!

hahahaha!

Anonymous said...

mangkuk balun alim menipu ni takyah pergi haji pun takpe...dia kan penyokong kuat Parti Ajaran Sesat dan org yang teraniaya DS ALJUBURI,dah conform masuk SYURGA pun,PAHALA pun BANYAK GILER dapat..setakat buat cerita SENSASI,TABUR FITNAH,ape ler sangat,BOLEH COVER BALIK tu...bawak-bawak ler INSAF WAHAI SAUDARA BALUN,INGAT2 ler sikit saat anak anda masuk hospital aritu pasal ape???,HandPhone anda hilang aritu sebab ape????Cuba renung-renungkan balik apa salah yg anda dh buat sebelum itu sehingga semua MUSIBAH2 tu TERJADI PADA DIRI ANDA ,MUHASABAH balik DIRI tu...

*aku anti PAS*

budakbalun said...

hehehehe..
apahal pulak sampai cerita anak teman neh?

dah habis hujah ke?

sampai handset teman hilang pun nak ungkit?

ko tak pernah hilang handset ke?
anak ko tak pernah sakit ke?
ko sendiri sihat walaafiat sejak lahir ke?

hmmm..
macam mana ko tahu handset teman hilang ye?
mesti rakan facebook nehh..
terbaekklah!

Anonymous said...

e P/S: 4 ur info, setakat aku pakai HP dr thn 2001 smpai sekarang,alhamdulillah tak pernah hilang...tukar HP tu byk...anak aku pun jarang sakit,bkn takde sakit langsung tp takdelh smpai masuk wad....lagi 1 ye,ape punya bodoh soalan kau,kau tu dok promote dlm FB blog yg tak seberape ni,mestilh ada kwn FB kau masuk,nak kata BEBAL tak sampai hati tp sikap tu mmg mcm org B.........pun

Setiap kejadian yg menimpa diri kita ade sebab tersendiri kenapa ia terjadi...ALLAH SWT tak pernah turunkan sesuatu perkara tu tanpa sebab,semua bersebab,mungkin DIA nk bg kita sedar kesilapan kita supaya kita betulkan blk apa yg silap....kalau ler ckp insan biasa mcm aku ni(bkn pewaris nabi mcm tok guru sesat tu) kau tak caya,ko boleh ler bukak kitab,buku2 ilmiah,hadith nabi cari ler dlm tu betul ke tak apa yg aku sebut tu....kau ni mmg ckp tak cerminkan langsung kau tu penegak ke arah agama ISLAM...ingt2 skit hidup kita ni sementara...org suruh kau pikir,ko kondem dh awal2...dkt ctu dh tunjukkan kau ni jenis org yg camne...jenis yg tak percaya pd ketentuan Ilahi,jenis berlagak sombong,jenis yg ckp tak blh nk percaya....kalau nk ikutkan,sifat2 org MUNAFIK tu ada pd kau...kau tau tak ape tu MUNAFIK?? kalau kurang pasti,pergilah tanya blk dgn 'tok guru sesat' kau tu...moga2 ALLAH SWT tunjukkan kesedaran dlm diri kau ni.



*aku anti PAS*

budakbalun said...

hmmm..
apa aku nak komen dengan ko ni ye?
sebab jenis bacul dan pengecut mcm ko ni mmg banyak dalam UMNO..

sebab tu pun ko sokong UMNO reput ko tu..

dan aku dah biasa sangat dengan mentaliti bacul neh..

bersembang dengan org pengecut menyorok balik pokok memang memalukan..

oh ya!
nampaknya ko berbangga dengan 'tiada' musibah berat pada ko dan keluarga ko..
hebat! begitu yakin ko bahawa tiada kuasa Tuhan nak timpakan ko musibah!

munafik?
hmmm.. sesat pengertian munafik ko neh!

cara ko menyorok balik tiang ni lagi la menampakkan ko tu penegak ke arah Islam.. sekadar mengarut,menjerit dan kembali menyorok!
takut berdepan realiti heh?

sabarlah...
mungkin sudah itu suratan takdir untuk ko..
sekadar itu yang ko mampu..
bersyukurlah sahabatku..

testing..testing... said...
This comment has been removed by the author.
Aku Anti Parti Ajaran Sesat said...

takyah layan orang taksub macam dia ni...bagi dia hanya NIK nAJIS je betul,NIK nAJIS ler nabi zaman sekarang yang mesti kita semua PATUH,TAAT,CONTOHI...alim ulama lain yang tak sependapt dengan Parti AJARAN SESAT ni tak boleh nak pakai hujah,nasihat diorang...semua sesat tu,NABI Nik nAJIS je yang yang tak sesat..orang macam dia ni memang takkan SEDAR sebab dia ingat dia dah ISLAM TULEN dah,apa yang dia tulis,apa yang dia cakap,apa yang dia buat semua dapat PAHALA,CONFORM masuk SYURGA ler orang macam dia ni,sama mcm BOB LOKMAN tu(PATUT LER SAMA JE SAIZ)...Takyah nak kesian-kesian dgn orang mcm dia ni,CAKAP je memang BEBAL BODOH PIANG pun BUDAK BALUN ni,dulu belajar pun tak tinggi mana..tu yang jadi pengikut buta tuli....geng-geng barua mcm diorg ni memang PAYAH nak BERUBAH,SEDAR DIRI sbb diorang ni boleh DIRAGUI TAHAP KEIMANAN diorg..contohnya tengok ler pada komen-komen balas dia...RUKUN IMAN pun silap-silap kalau tanya ni BERTERABUR Jwbnya...silap-silap perkara kedua dalam rukun iman dikatanya PERCAYA KEPADA NABI NIK AJIS lebih dari ape yang disarankan oleh NABI Muhammad SAW...

MOga-moga ALLAH SWT beri hidayah,pengajaran, yang dapat BUKA MATA HATI,PANCAINDERA KAU WAHAI BUDAK BALUN....

Aku Anti Parti Ajaran Sesat said...

cuba ko bagi pandangan ko pasal isu Dato HAsan Ali & NAsha sekarang ni,takde pun nampak ko letak post pasal benda ni...ko kan PEJUANG,PENEGAK ISLAM...

budakbalun said...

bangga gak teman..
kali ni pencacai tegar tahap reput dok bagi komen hari2..

maknanya hari2 dia usha blog buruk teman neh!

jazakallah khairan kathira!

terbaekklah!

komen banyak2..
bagi input untuk teman terus menulis hentam UMNO dan BN!

Aku Anti Parti Ajaran Sesat said...

takpelah,tulis ler banyak-banyak,selagi boleh menulis ni tulis ler banyak-banyak,nnti dah tak boleh tulis payah gak kan,macam mane nak hentam orang lain nnti...insyaallah masuk syurga kau nanti

budakbalun said...

terima kasih atas galakan..
InsyaAllah.. ko pun akan masuk syurga gak..

Sekali dengan Imam pujaan ko Rosmah mansor! wakakakak!