Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Wednesday, December 21, 2011

Bendera Najib Lebih Mulia Dari Hukum Allah?

KENYATAAN AKHBAR DEWAN PEMUDA PAS NEGERI SELANGOR

BENDERA NAJIB LEBIH MULIA DARIPADA HUKUM ALLAH?

DEWAN PEMUDA PAS NEGERI SELANGOR berasa lucu dengan tindakan ‘kebudak-budakan’ dan tidak bertamadun puak-puak Umno dan rakan sekutu mereka seperti Perkasa, GPMS, Majlis Belia dan lain-lain yang berterusan mengecam dan mengancam Adam Adli kerana menurunkan bendera bergambar Najib baru-baru ini.

Umno kini sudah kehilangan arah perjuangan yang sebenar sehingga terlalu memuliakan pemimpin mereka sehingga ke tahap yang tidak sepatutnya. Adalah bendera bergambar Najib lebih mulia dan perlu diagungkan daripada menegakkan hukum Allah Taala? Apakah tindakan mengecam dan mengancam Adam Adli secara berterusan lebih mulia daripada kenyataan biadap pemimpin Umno yang secara jelas menghina hukum Allah Taala? Adakah tindakan meminta permohonan maaf Adam Adli lebih diutamakan atau penipuan dan kezaliman Umno terhadap rakyat yang perlu dihentikan? Apakah tindakan Adam Adli menurunkan gambar Najib terlalu ekstrem sehingga boleh merosakkan aqidah orang-orang Umno?

Dewan Pemuda Pas Negeri Selangor merasakan Umno kini semakin pelik dan perjuangan parti itu kini hanya untuk mempertahankan individu tertentu sahaja dan bukan untuk rakyat jelata. Jelaslah Umno dan Barisan Nasional kini sudah tidak boleh diharapkan untuk menjaga agama, bangsa dan negara ini apabila rakyat di semua peringkat semakin menolak pendekatan politik dan dasar perjuangan mereka.

Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor mengucapkan tahniah kepada adik-adik mahasiswa dan mahasiswi dalam negara ini yang telah bangkit untuk menuntut penghapusan Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) serta mempertahankan hak mereka selaku rakyat di dalam negara ini.

Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor juga berharap pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan mengambil tindakan tegas terhadap pihak UMNO dan rakan sekutu mereka yang terus-terusan memberi tekanan dan ancaman secara terbuka kepada Adam Adli dan para mahasiswa. Adakah mereka ini ‘kebal’ daripada undang-undang Malaysia sehingga boleh menumbuk dan member ancaman kepada orang lain secara terbuka?

USTAZ HASBULLAH MOHD RIDZWAN

KETUA PEMUDA

DEWAN PEMUDA PAS NEGERI SELANGOR

21 Disember 2011

0 comments: