Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Monday, July 4, 2011

BERSIH 2.0 - Ngigau Jenis Apa ni Menteri Oiii!


Wakakakakka!
Ape punya statement nehh!
Teman dok heran gak..

Apa kaitan BERSIH dengan Komunis?
Apa persamaan komunis dengan BERSIH?

So, BOLEH kepada komunis?
Tapi TAK BOLEH kepada BERSIH lah??

ayyooo!!
Makin melalut la luuuu!!!

budakbalun 04072011

Bahan komunis OK jika tiada kaitan dengan Bersih, kata Hishammuddin

July 04, 2011

KAJANG, 4 Julai — Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata kesemua bahan berkaitan komunisme dan bekas pemimpin komunis akan melalui proses pemeriksaan biasa selagi ia tiada kaitan dengan Himpunan Bersih 2.0.

Menteri Dalam Negeri berkata buku-buku dan terbitan lain yang mempromosikan “ideologi subversif” akan diberi pertimbangan sewajarnya jika tidak menghasut orang ramai agar menyertai perhimpunan anjuran Bersih 2.0.-mkini

4 comments:

Anonymous said...

TAK DE NYE JADI BERSIH NI ! KALAU KORANG BETUL BETUL ADA NIAT YANG BAIK DALAM STADIUMLAH...

leekonu said...

Monday, July 4, 2011
Pas gali kubor sendiri
Oleh kerana Pasrael sedar mereka telah menjadi mangsa keterlanjuran ambigau, anuwar berahi, dan komunis maka pasrael terpaksa menempuh bara yang di reka khas oleh deeayypig dan peegayrar.

Di tambah pula apabila pihak polis menutup terus pintu rundingan atau sebarang tolak ansur kerana mereka masih berdegil memilih untuk meneruskan perhimpunan haram. Kini Pasrael mula merasa gundah bila melihat ramai pemimpin2 fuckatan di cekup, bantahan demi bantahan oleh rakyat dan golongan peniaga serta NGO2 yang bakal menjadi mangsa kerakusan peserta demo bershit nanti

Mereka terpaksa menutup kebimbangan demi memastikan penyokong2 mereka tetap bersemangat menyertai demo bershit. Mereka juga sebenarnya lebih risau kerana mereka telah melakukan satu kesalahan serius iaitu cubaan memerangi yang di pertuan agung


Posted by Kenn at 8:30 PM

Anonymous said...

Ini apa yang aku faham dari Titah Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong.

Jika dilihat kepada situasi terkini, dengan hadirnya titah Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong, matlamat Himpunan BERSIH 2.0 dapat dikatakan telah mencapai matlamatnya. Cuma memorandum rasmi sahaja tidak di tangan Seri Paduka namun sememangnya di dalam pengetahuan Baginda. Matlamat kita untuk berhimpun pada 9 Julai 2011 adalah untuk mendapatkan perhatian Seri Paduka bagi menzahirkan hasrat rakyat di Malaysia yang ingin agar SPR dapat mewujudkan pilihanraya yang adil dan telus di dalam hakikat yang sebenar. Dengan titah dari Seri Paduka secara tidak langsung Baginda sememangnya telah sedia maklum akan kegusaran kita tentang ketidaktelusan dan ketidakadilan SPR.

Titah Seri Paduka juga secara tidak langsung telah menempelak tindakan zalim dari kerajaan Barisan Nasional yang cuba menghalang hasrat rakyat untuk mendapat perhatian Baginda. Titah Seri Paduka juga turut menghendik salah laku kerajaan Barisan Nasional yang menyalahguna kuasa dan pentafsiran undang-undang secara salah oleh pelbagai pihak dan agensi kerajaan. Lebih memalukan, Baginda turut menasihatkan kerajaan di bawah Perdana Menteri agar lebih bijaksana dan adil dalam setiap tindakan yang dilakukan. Ini bermakna, Seri Paduka tidak menggemari tindakan kekerasan dan penipuan kerajaan Berisan Nasional yang dilihat kurang bijaksana dan adil dalam urusan pentadbiran kerajaan.

Titah Seri Paduka dilihat tidak menyalahkan Himpunan BERSIH yang ingin diadakan memandang himpunan ini adalah sebahagian intipati yang dibolehkan bagi sebuah negara demokrasi berparlimen, di dalam hak untuk bersuara, berkumpul dan bergerak di serata pelusuk negara. Walau bagaimanapun tidak dinafikan Seri Paduka dilihat gusar terhadap kebarangkalian buruk yang berlaku jika Himpunan BERSIH 2.0 terus diadakan. Ini memandangkan terdapat dua kumpulan pelampau yang sebelum ini dengan sengaja cuba mencetus provokasi dalam dalam menggugat Himpunan Aman yang ingin dilakukan oleh rakyat, selain oleh pihak agensi kerajaan sendiri angkuh menutup pintu rundingan selain melakukan kekerasan dan tangkapan atas alasan pencegahan walaupun secara nyata melanggar undang-undang. Ini menyebabkan titah Baginda terungkap, 'Hakikatnya demonstrasi jalanan banyak membawa keburukan daripada kebaikan walaupun niat asalnya baik.' yang bermakna Seri Paduka memahami niat baik Himpunan BERSIH 2.0 diadakan.

Secara nyata, titah Seri Paduka berkehendakkan kedua-dua pihak melakukan runding atas perkara yang berbangkit. Ketidakupayaan kedua-dua pihak untuk mengada rundingan mampu dilihat sebagai cuba mencemar saranan Seri Paduka.

Daulat Tuanku, Daulat Tuanku, Daulat Tuanku.

Allahhu Akhbar, Allahhu Akhbar, Allahhu Akhbar.

Anonymous said...

buat leekonu,lu mrepek apa bro.klau tk tau crita tk pyh nk bg komen.jgn tunjuk kn bengap lu pd org,buat malu je.lain kli blajar membaca.jgn dok kenal tulisan dlm utusex je.prgi masjid dngr dn plajari bab ugama.buka mata tu,tngk kliling.mcm mna ngara ini di tadbir oleh pmimpin kmu.jgn nnti dh tk ada apa2 bru sdar malaysia dh kna jual