Pages

Meh le jadi family teman di alam cyber! Jemput follow ye?

Thursday, June 9, 2011

DAP Pengkhianat!! Sekali Laagi!!


Wakakakaa!
Teman tergelak besor baca komen YB Sekinchan ni..
memang terbaekk lah!

Kalau dah sampai tahap bukan Islam boleh cerita pasal syurga neraka..
cerita pasal fitnah dan saksi yang diterima oleh Islam..
cerita pasal syurga dan neraka..

Sama-samalah kita berdoa agar Allah SWT kurniakan hidayah untuk YB ni kembali kepada fitrah kejadian manusia iaitu Islam!

buat Che Det..
wakakakakaka!

budakbalun 09062011

Tun M wajar mohon maaf pada PAS, Anwar

SHAH ALAM, 9 Jun: Nasihat segera bertaubat Pengerusi DAP yang juga Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Karpal Singh terhadap mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad dilihat sangat tepat pada masanya.

Timbalan Setiausaha DAP Selangor, Ng Swee Lim (gambar) berkata, nasihat itu sewajarnya diikuti baik oleh Mahathir memandangkan beliau seorang perdana menteri selama 22 tahun yang banyak melakukan kesilapan.

Menurut Swee Lim, Tun Mahathir mestilah menerima nasihat itu kerana sebagai seorang beragama Islam, beliau wajib percaya kepada konsep halal haram, dosa pahala dan syurga neraka.

Katanya, jika Mahathir tidak menerima nasihat bertaubat itu, nescaya di akhirat nanti, beliau akan disiksa dengan azab pedih ekoran kesalahan besar yang dilakukan semasa hidup di dunia.

“Antara kesalahan paling besar adalah memfitnah PAS dan menuduh Datuk Seri Anwar Ibrahim melakukan liwat yang tidak dapat dibawa saksi yang adil dan mencukupi.

Swee Lim yang juga Adun Sekinchan, Selangor berkata, sekiranya Tun Mahathir sudi bertaubat, maka selepas itu beliau hendaklah memohon maaf kepada PAS, Anwar serta keluarganya secara terbuka.

“Saya seorang bukan Islam tetapi saya menerima konsep halal haram, dosa pahala dan syurga neraka apatah lagi agama Islam (Allah SWT) itu Maha Pengampun.

“Semua orang pernah melakukan kesalahan, jangan berdegil, wajib dan sudah sampai masanya untuk beliau bertaubat serta memohon maaf sesama umat kerana jika enggan, ada bara api neraka menunggu di akhirat kelak,” tegasnya. - Harakahdaily

7 comments:

cekli@abg chor said...

TUNGGULAH APA KOMEN ORANG-ORANG UMNO..........

SEBAGAI UMAT ISLAM SEWAJARNYA MERASA MALU DENGAN KENYATAAN YANG DIBUAT OLEH YB DARI SEKINCHAN ITU.

KALAU DAH ORANG DAP PUN DAH TAHU DOSA/PAHALA, SYURGA NERAKA BAGAIMANA DENGAN ORANG-ORANG MELAYU UMNO yang MENJUNJUNG DAN MEMELIHARA AGAMA ISLAM TU?

Anonymous said...

Bro,

Yang dulu Mat Sabu dok ceramah sini sana kata Anwar tu Penjubur apa cerita pulak??
Dia siap bagi gelaran Sheikhul Anwar Al-Juburi lagi.
Karpal Singh dulu siap suruh kerajaan bertindak ke atas Anwar selaku timbalan perdana menteri kerana melakukan kegiatan tak bermoral.
lepas tu bila kerajaan ambik tindakan puak yang sama pulak kata kerajaan zalim.




-pasepisepus-

sedar diri said...

Kenapa la bodoh sangat. Apa nak ungkit benda dah lepas. Najib pnah puji Anwar melangit. Mahathir pun pnah puji Anwar. Mahathir pernah guna platform PAS kutuk UMNO dan Tunku. Zul Kulim dgan Ezam pnah ktuk Amno. Tapi knapa jilat balik?

Anonymous said...

Politik memang berwarna warni. Hari ini kawan, esok lawan, itu adalah antara perkara lumrah. Namun JANGAN persenda hukum ALLah, Jangan permainkan Sunah, Jangan perlekeh kalangan yang mengamalkan kedua-duanya SEANDAINYA diri sendiri tidak mampu untuk berbuat sedemikian. Rakyat pilih pemimpin melalui election bukan untuk memerintah rakyat TETAPI hanya untuk mentadbir HAK rakyat. 54 tahun cukup mengenali siapa yang cakap tak serupa bikin. Siapa lagi kalau bukan Dulu KINI dan Selamanya rasuah dan menipu rakyat ...

Anonymous said...

kenapa la bodoh sangat ko ni "sedar diri"??puak-puak ni yang trigger benda tu. suruh ambik tindakan. bila kerajaan ambik tindakan, dikata zalim.sampai lani dok jaja benda tu...

Dulu-negara Islam harus kita dirikan dan wajib kita menentang Umno kerana Umno tak memperjuangkan negara Islam. Kini-Negara Islam tiada dalam Al-quran pulak dah...

Selamanya- Menipu rakyat dengan mempergunakan agama demi kuasa sahaja. Penzina dibela, peliwat disanjung, pengkhalwat dijunjung...

Anonymous said...

bro anonymous,hang ni dok cerita apa,hang dok kepoh dia org tukar dasar apahal,pernah ke hang undi dia org?hang x bising pulak bla UMNO tukar perlembagaan.dlu dok perjuang hak mlayu,tp yg dok ksana kmari berdemo x ada mcm muka mlayu.hang x caya prgi penang

Pakcu Rantau Panjang said...

Salam buat tuan.

Dalam mentadbir sesebuah negara maka amanah yang dijulang oleh rakyat adalah untuk menjalankan sebaik mungkin kebajikan untuk mereka.

Tidak kira siapa dan parti mana. Gelaran YB bukanlah mohor untuk dimegah tapi tiket yang perlu dipenuhi dengan tanggungjawab dan amanah.

Kita bukan megah dengan siapa yang pandai menuding jari mencari kelemahan dan kesalahan. Tapi Dewan yang dirikan adalah tempat untuk semua YB mencari jalan bersama membangun Bumi bertuah ini untuk terus hidup subur dan harmoni untuk berbagai kaum.

Jika setiap YB berperanan maka tentunya antara pembangkang dan kerajaan akan berada dalam satu aliran kerja untuk rakyat. Jadikan kemenangan masing-masing untuk menonjol kebaikan dalam memberi kidmat pastinya sejuta tahun lagi rakyat akan memilih YB tersebut.

Kini sudah menjadi trend dimana antara YB yang terpilih pandai bercakap mencari kesalahan hingga mempengaruhi minda penyokong masing-masing. Sebenarnya budaya ini dicetuskan oleh puak-puak YB hingga melarat kebawah. Maka tunggulah kehancuran pada BUMI ini...Walahualam